Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Valess
« Gepost op: 03 februari 2005, 15:57:59 »
Campina brengt komende maandag een nieuw vleesalternatief op basis van zuivel op de markt. Twee jaar lang is er in het diepste geheim gewerkt aan 'Valess', dat wordt bereid door de stremming van magere melk. Toegevoegde voedingsvezels zorgt voor een stevige bite, net als vlees of kip.

www.valess.nl




« Laatst bewerkt op: 21 februari 2005, 12:24:26 door Sånde® »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2005, 16:01:23 »
een vleesvervanger die dus zorgt dat er meer vlees komt? ???
En meer melk dus nodig is om die vervanger te maken...?
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2005, 16:01:52 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2005, 16:12:59 »
een vleesvervanger die dus zorgt dat er meer vlees komt? ???
En meer melk dus nodig is om die vervanger te maken...?

???
Denk je dan dat mensen deze vleesvervanger naast hun normale vleesconsumptie gaan gebruiken, met als toetje een extra plakje koe?
Ik begrijp je denkpatroon wel (denk ik), maar dat denkpatroon lijkt steevast tot een soort onrealistisch worst case scenario te leiden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2005, 16:17:37 »
een vleesvervanger die dus zorgt dat er meer vlees komt? ???
En meer melk dus nodig is om die vervanger te maken...?

???
Denk je dan dat mensen deze vleesvervanger naast hun normale vleesconsumptie gaan gebruiken, met als toetje een extra plakje koe?
Ik begrijp je denkpatroon wel (denk ik), maar dat denkpatroon lijkt steevast tot een soort onrealistisch worst case scenario te leiden.

Nou dat zou kunnen dat ze het als extra gaan gebruiken. Maar het lijkt mij te zijn dat er naast de melkproductie. Nog een extra aantal koeien nodig is voor het maken van dit product. Dus extra melkproductie. En dus komen er toch uiteindelijk meer koeien die weer op de markt komen van het vlees.
Daarnaast kunnen ze ook nog verder gaan met de koeien door de productie van melk nog meer te verhogen (door voedsel enzo). Dat is de afgelopen jaren toch ook gebeurd dat de melkproductie per koe gemaximaliseerd is. Ze knijpen die koeien dan nog meer uit tot de laatste druppel. Lijkt me.

Maar wel apart dat de zuivelindustrie met een alternatief komt. Misschien een goede ontwikkeling. Nu nog de vleesindustrie met een alternatief ;)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2005, 16:18:57 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2005, 16:30:48 »
Dat gaan we proeven! :D

Fabian

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2005, 16:41:35 »
Nou dat zou kunnen dat ze het als extra gaan gebruiken. Maar het lijkt mij te zijn dat er naast de melkproductie. Nog een extra aantal koeien nodig is voor het maken van dit product. Dus extra melkproductie. En dus komen er toch uiteindelijk meer koeien die weer op de markt komen van het vlees.
Daarnaast kunnen ze ook nog verder gaan met de koeien door de productie van melk nog meer te verhogen (door voedsel enzo). Dat is de afgelopen jaren toch ook gebeurd dat de melkproductie per koe gemaximaliseerd is. Ze knijpen die koeien dan nog meer uit tot de laatste druppel. Lijkt me.


Wie zegt dat het zo werkt? Misschien gaat campina wel minder melk verkopen en meer in de markt van vleesvervangers springen?

Bovendien: een koe die een levenlang melk geeft, als dat wordt omgezet in vleesvervangers, dan kun je daar heel dierenleventjes mee sparen.

En tot slot: Campina is groot. Kan veel doen aan promotie (zie je ook aan hun fraaie site) dus reken maar dat Campina een goede bijdrage kan leveren aan de opmars van vleesvervangers. En daarmee ook ten gunste zijn van andere vleesvervangers, omdat mensen over een drempel heengaan en nieuwsgierig worden.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #6 Gepost op: 03 februari 2005, 16:44:36 »
Wie zegt dat het zo werkt? Misschien gaat campina wel minder melk verkopen en meer in de markt van vleesvervangers springen?
Ja dat kan ook.

Citaat
Bovendien: een koe die een levenlang melk geeft, als dat wordt omgezet in vleesvervangers, dan kun je daar heel dierenleventjes mee sparen.
Kan ook.
Citaat
En tot slot: Campina is groot. Kan veel doen aan promotie (zie je ook aan hun fraaie site) dus reken maar dat Campina een goede bijdrage kan leveren aan de opmars van vleesvervangers. En daarmee ook ten gunste zijn van andere vleesvervangers, omdat mensen over een drempel heengaan en nieuwsgierig worden.

Ja, het is wel een goede ontwikkeling dat een groot bedrijf ermee bezig gaat houden.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2005, 16:45:09 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2005, 17:34:38 »
Ik ben heel nieuwsgierig naar de smaak. Misschien kunnen we met een Vegatopia-jury een stuk of wat van die producten uitgebreid gaan testen de komende weken.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #8 Gepost op: 03 februari 2005, 18:16:41 »
Valess: Waarom is het net alsof iemand met een spraakgebrek het woord "vlees" probeert uit te spreken?
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2005, 18:18:53 »
ik vind het leuk dat het er is hoor, maar ik ben bang dat het taai is.
Maar wie weet.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2005, 19:01:52 »
Nog een extra aantal koeien nodig is voor het maken van dit product. Dus extra melkproductie. En dus komen er toch uiteindelijk meer koeien die weer op de markt komen van het vlees.
onwaarschijnlijk, ik weet niet hoe het momenteel met de overproductie van melk zit, maar kan je zo wel vertellen dat er heel wat meer geld te verdienen valt met het produceren van vleesvervangers (of toetjes, of melk met smaak, of breisels van caseinen, alles eigenlijk) dan met het verkopen van gewone melk

dus campina gaat gewoon wat minder gewone melk verkopen, of iets anders wat niet zo duur is, en gaat veel vleesvervangers maken, want kun je voor een hoge prijs (met hoge marge natuurlijk) verkopen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #11 Gepost op: 03 februari 2005, 19:32:54 »
dus campina gaat gewoon wat minder gewone melk verkopen

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat willen. Ik kan me wel voorstellen dat ze groeimogelijkheden zoeken buiten de traditionele zuivelproducten.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #12 Gepost op: 03 februari 2005, 19:51:25 »
ik vind het leuk dat het er is hoor, maar ik ben bang dat het taai is.


Waarom denk je dat? Dat zou de verkoop vast niet ten goede komen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #13 Gepost op: 03 februari 2005, 20:25:49 »
Op de site van Campina staan geen verkooppunten. Hebben we daar al informatie over? Ik ben heel benieuwd. Zal zeker testen en verslag uitbrengen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

the_disheaver

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2005, 20:35:10 »
Op de site van Campina staan geen verkooppunten. Hebben we daar al informatie over? Ik ben heel benieuwd. Zal zeker testen en verslag uitbrengen.
Jawel, het staat hier (als ie het niet doet> gezond eten > vragen > Valess in de winkel > Waar kan ik Valesse kopen)

Wel apart, hij is pas 14 maart bij AH te krijgen...

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #15 Gepost op: 03 februari 2005, 20:50:58 »
nou, het proberen waard.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #16 Gepost op: 03 februari 2005, 21:25:28 »
Op de site van Campina staan geen verkooppunten. Hebben we daar al informatie over? Ik ben heel benieuwd. Zal zeker testen en verslag uitbrengen.
Jawel, het staat hier (als ie het niet doet> gezond eten > vragen > Valess in de winkel > Waar kan ik Valesse kopen)

Wel apart, hij is pas 14 maart bij AH te krijgen...
Op de site hebben ze het over volgende week.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #17 Gepost op: 03 februari 2005, 21:38:01 »
ik vind het leuk dat het er is hoor, maar ik ben bang dat het taai is.


Waarom denk je dat? Dat zou de verkoop vast niet ten goede komen.

Nou ja, ik bedoel ik vind Quorn ook taai. Dus het ligt misschien meer aan bij. Ook omdat ze het over 'snitzels' hebben (de bestaande vegasnitzels vind ik zo'n beetje de enige vegaburgers die ik echt niet lekker vind, maar misschien ligt dat aan die bestaande burgers) en het foto'tje ziet er ook taai uit. Maar ik ga het zeker uitproberen, want ik vind het wel leuk dat er iets nieuws is en ook nog door een bekend bedrijf  :)
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #18 Gepost op: 03 februari 2005, 21:39:19 »
Natuurlijk gaan we die uitproberen! :yes:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #19 Gepost op: 03 februari 2005, 21:40:28 »
Valess: Waarom is het net alsof iemand met een spraakgebrek het woord "vlees" probeert uit te spreken?

Op teletekst stond dat het Vleeszuivel of Zuivelvlees zou gaan heten :pukey:.

Ik ga het trouwens wel proberen.