Vegatopia Forum

Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:22:54 »
En stel nou dat jij de enige overlevende bent en de aarde moet herbevolken? ::)

Ik ben geen fokzeug!

Harry

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:32:29 »
En stel nou dat jij de enige overlevende bent en de aarde moet herbevolken? ::)

Ik ben geen fokzeug!

 :heehee:

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:37:07 »
Ik ben geen fokzeug!

En als je Kermit in je noodrantsoen aantreft?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #23 Gepost op: 16 oktober 2006, 14:35:21 »
Maar is het niet een beetje vreemd, een noodrantsoen voor 3 dagen?

Ik denk dat het idee is dat je na maximaal 3 dagen ge-evacueerd moet zijn.

Vitaminepillen lijken me ook nog wel een goede.
En van die 'russische crackers' (what's in a name) dat zijn zoete crackers die erg vullen.
Gedroogde abrikozen.
Hartige sultana en 'maaltijdcrackers'.
Blikgroenten en zuurkool en rode kool in zak mogen ook buiten de koelkast. Alhoewel koude rode kool  :-\
Fruit in blik lijkt me ook okee, maar ja, zo'n noodrantsoen het is het idee dat mensen dat ook echt gaan aanleggen. Dat lijkt me dan ongeveer zo gaan: je koopt in oktober je noodrantsoen met eten en drinken voor 3 dagen, legt het in een donkere kast en kijkt er een jaar niet naar om. Dan doe je na een jaar je jaarlijkse noodrantsoen check: wat is er nog goed en wat moet vervangen worden?
Dat spul dat vervangen moet worden, is spul dat bijna niet meer goed is, maar dat gooi je niet weg, dat eet je op en vervang je in het rantsoen. Maar getverderrie dan moet je in tijd van vrede blikjes mandarijntjes op gaan eten. Liever niet. Alleen in tijden van rampen ben je blij met een blikje fruitconserven.
Nou zijn veel groenten en fruitconserven vast jaren goed, maar ooit zul je dat noodrantsoen moeten vervangen (als er geen ramp is geweest tussentijds).
Het vergt nog enige logistieke aandacht zo'n noodrantsoen  ::)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 14:41:38 door Selly »
,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2006, 14:46:24 »
Ik ben geen fokzeug!

En als je Kermit in je noodrantsoen aantreft?


 >:(
Die is trouwens gesteriliseerd.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2006, 14:47:47 »
Het elektrisch valt uit. Dan wordt je huis dus koud, want de thermostaat loopt ook op electrisch. Daar moet je je tegen wapenen. Ik heb een houtkachel, dus dat is niet eerlijk. Maar dekens en truien kunnen ook een boel.
Water is een probleem, maar overal is wel water te vinden: in vijvers, in kanalen. Dat maak je drinkbaar door een terracotta bloempot zonder middengat te vullen met dit water. Die zet je zwevend in een emmer en het uitgezwete water is van vuil verschoond. Dit hoef je alleen maar even te koken en je hebt drinkwater.
Voedsel heeft ieder wel voor drie dagen op voorraad. Maar om het klaar te maken heb je iets nodig. Ik kan mijn houtkachel gebruiken (ha, ha), maar uiteraard kan een campingsetje ook.
Samen doen met de buren is ook nog een idee. De één heeft een houtkachel en de ander heeft een campingsetje en koken voor 6 is energievriendelijker dan voor 1 of 2.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2006, 14:51:30 »
Water is een probleem, maar overal is wel water te vinden: in vijvers, in kanalen. Dat maak je drinkbaar door een terracotta bloempot zonder middengat te vullen met dit water. Die zet je zwevend in een emmer en het uitgezwete water is van vuil verschoond. Dit hoef je alleen maar even te koken en je hebt drinkwater.

In veel nieuwbouw heb je geen gas meer, alleen nog elektra om te koken. Ik regel zekerheidshalve wel een kratje spa blauw in mn noodrantsoen.
,,,,فلافل

Offline Kim

  • ***
  • 114
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:04:05 »
Ik ga gewoon bij m'n schoonouders intrekken: bij hen in de buurt kan er maar 1 soort ramp voorkomen, nl. een terroristische aanslag, en bij ons wel 5! Bij ons kan de boel wel overstromen, wel raar want zij zijn degenen die beneden de zeespiegel wonen, wij zitten een stuk hoger!

Ik heb altijd een noodrantsoen staan dat ik elk jaar met kerst weer vervang: het kerstpakket! Na een jaar gooi ik alles waarvan ik dacht, ach misschien is het wel een keer lekker / handig, uiteindelijk toch maar weg, en komt er weer een nieuwe lading cocktailfruit, tomatensoep etcetera.

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:23:24 »
>:(

Ik bedoel dus niet als voer, maar als ehhh... fokstier zeg maar.
Of ben je dan juist boos? ;)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 15:24:31 door J@ñe »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.918
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:30:53 »
Kermit, aka Jaimy, aka de (gesteriliseerde) fokstier van Gwennepen...

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:33:17 »
O, dat had ik gemist.... :heehee:

Mag ik anders Tarzan in de aanbieding doen? Zo goed als ongebruikt, en ideaal voor het verwekken van survivors. Speciaal in die situaties waar het er opaan komt om de 'fittest' te zijn.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 15:41:19 door J@ñe »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:47:37 »
Heren, heren, het ging over een vegetarisch noodrantsoen.

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:51:16 »

Tarzan doet anders nog geen vlieg kwaad hoor.
In tegenstelling tot Kermit....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:55:51 »
Wat zou Tarzan als vegetarisch noodrantsoen aanhouden?

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2006, 15:57:00 »
Me, Jane ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Harry

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2006, 16:15:22 »
Een vegetarische Jane? Als 'ie echt vegetarisch was, zou 'ie zijn lianen opeten.

Gwennepen

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:06:37 »
O, dat had ik gemist.... :heehee:

Mag ik anders Tarzan in de aanbieding doen? Zo goed als ongebruikt, en ideaal voor het verwekken van survivors. Speciaal in die situaties waar het er opaan komt om de 'fittest' te zijn.


Met Tarzan verwek je toch helemaal niks? ::)

Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #37 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:11:46 »
Is dat zo? :bloos:
Ik vond het ook altijd al een beetje 'veel geschreeuw, weinig wol'. Of weinig lol, zo je wilt.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 17:12:17 door J@ñe »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:24:20 »
Weer ontopic graag  :)
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat moet er in een vegetarisch noodrantsoen?
« Reactie #39 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:53:37 »
En van die 'russische crackers' (what's in a name) dat zijn zoete crackers die erg vullen.

Hardkeks! van die saaie voedzame crackers die je meeneemt als noodvoedsel als je bijvoorbeeld gaat bergwandelen. Verkrijgbaar bij de buitensportwinkel. En daar verkopen ze natuurlijk ook van dat ontzettend lang houdbare astronautenvoer.
Maar mijn suggesties zijn allemaal niet echt smakelijk vrees ik.

Ik zou ook gaan voor de reeds genoemde crackers, roggebrood, noten en rozijnen, hazelnootpasta, tartex, ontbijtkoek, chips en chocola. En voor de nodige 'vitaminen' uiteraard blikken groenten en fruit en vitaminepillen.