Vegatopia Forum

Babysit-tarief

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Babysit-tarief
« Reactie #20 Gepost op: 08 oktober 2010, 13:41:58 »
Je betaalt zo 12,50 voor hulp in de huishouding en je kind is meer waard dan je huis, dus voor volwassen babysitters zou ik 12,50 heel redelijk vinden.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #21 Gepost op: 08 oktober 2010, 14:15:24 »
Kun je niet gewoon zeggen dat je het alleen voor die vriendin doet? Of wil je het wel graag doen?

Gaat om hele leuke collega en zou gaan om incidenteel een xtje. En ik ben dol op kindjes van andere, dus wil het wel doen ja.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2010, 11:43:02 »
Hmm dat moet je dan zelf beslissen... Ik zou het wel doen, als ik er niets anders voor zou moeten afzeggen.

Gisteren met vriendin gehad over haar babysittarief, ze vindt het al meer dan een jaar te weinig (die 2,5 euro per uur voor drie kinderen), maar heeft er nog nooit iets van durven zeggen. Mijn anonieme brief zou ze niet appreciëren. Dus ik zei dat ze het zelf moest zeggen, of in een smsje sturen als ze haar nog eens vroegen. Nu blijkt ook nog dat die ouders tegen een ander koppel-met-kinderen hadden gezegd dat zij HUN babysit was en ALLEEn bij hen kwam, toen ze om haar nummer vraagden. Ze hoorde dat via via. Vervelend... Ik vind dan zeker: ze moeten maar voor die exclusiviteit betalen! Jezus.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2010, 17:23:50 »
Dat klinkt alsof ze eens goed moeten praten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:23:30 »
Of briefjes in de supermarkt hangen.. Ik zou sowieso daar niet meer willen oppassen als ik haar was.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Babysit-tarief
« Reactie #25 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:25:53 »
Een vriendin van me beweerde dat je met oppassen 10 euro per uur verdient, als ik dit zo lees is dat niet zo, ik vond het ook al raar. Oppassen verdient vaak best slecht, maar volgens mij hebben de ouders dat helemaal niet door. Als iemand nog maar 18 is horen ze niet veel te verdienen... Maar als ik (als 19 jarige) nog achter de kassa zou werken verdiende ik meer dan 6 euro per uur netto, (en bruto minder, want je krijgt arbeidskorting (betaald maar heel weinig belasting) en vakantietijd uitbetaald omdat je meestal een 0-uren contract hebt), en met oppassen is dat toch wel minder. Het is natuurlijk wel makkelijker werk als de kinderen slapen, want dan kan je bijvoorbeeld gewoon studeren. Ik vind dat het daarvan af moet hangen, als de kinderen slapen (of zichzelf wel redden en je hoeft er alleen maar te zijn) en je kan zelf andere dingen doen vind ik 2,50-3 euro per uur niet heel weinig, maar als je echt meerdere kinderen bezig moet houden wel.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:13:26 »
Ik vind het sowieso héél weinig, maar goed. Ze babysit er nooit langer dan middernacht, wat betekent dat de oudste dochter (12 of 13) ook maar net in bed ligt dan. Meestal gaat het om woensdagmiddag enzo, dus ze is non-stop bezig. Ik vind het haar eigen keuze dat ze daar gaat babysitten voor zo weinig geld, maar langs de andere kant maakt het mij ZO boos dat die mensen zomaar misbruik maken van mijn vriendin haar goedheid. Ze is echt zo iemand "te goed voor deze wereld".

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:28:39 »
Goede oppas kost gewoon geld! Laat die mensen eens rekenen wat de creche kost  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:30:10 »
Wij betalen inmiddels 5 euro per uur, en dat is ongeveer het uurtarief voor een 19-jarige in een winkel. Ik ben de afgelopen jaren meegegaan met haar uurtarief zeg maar. Dat vind ik een redelijk bedrag. En uiteraard als het een keertje overdag is ronden we het ruim af naar boven, maar we doen ook aan verjaardagskadootjes en iets voor de Sinterklaas etc. Verschillende tarieven voor slapen en wakker zijn is haast niet te doen, wel bijvoorbeeld dag-en avondtarief.
Ik zou inderdaad ook niet iemand 2,5 euro geven als die persoon structureel een middag op zou passen, voor een normale oppas die dat een keertje doet wel (maar dan ook iets extra's geven).
Hoor wie klopt daar kinders???