Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #60 Gepost op: 25 maart 2010, 15:37:08 »
Frika(n)dellen, ja die heb ik ooit eens gehad. Ik kom echt nooit bij de C1000, (Deka verkoopt ook goodbite toch?) maar voor de frituur hap is dat wel jammer ja.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #61 Gepost op: 26 maart 2010, 12:57:26 »
het gehakt waar je zelf ballen van kunt maken is nog altijd te koop in onze natuurvoedingswinkel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #62 Gepost op: 26 maart 2010, 13:43:22 »
Echt waar? Dat rauwe spul? Hoe heet die winkel en heeft hij ook een website?

Edit: vegetarische mix, zo heette het!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #63 Gepost op: 26 maart 2010, 13:52:17 »
Het is de Kiem in Assen. Te ver weg misschien?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #64 Gepost op: 26 maart 2010, 13:55:13 »
Enigszins uit de richting van mijn dagelijkse Albert heijn, dat wel ;)
Is het ook van Tivall? Want dan is het knap oud, want Tivall heeft het niet meer in het assortiment.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #65 Gepost op: 26 maart 2010, 13:59:29 »
nee hoor, het is biologisch en van een ander merk. Wel duurder dan destijds van Tivall.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #66 Gepost op: 26 maart 2010, 14:05:15 »
Tnx!
Dan googel ik even verder.
Alhoewel, sinds ik Djooiss dr cholesterolbommen ken, heb ik niet heel veel behoefte aan iets anders waar ik balletjes van kan rollen ;)
Maar mijn hamburgers waren toch lekkerder dan die krengen uit de winkel.

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #67 Gepost op: 28 maart 2010, 16:14:47 »
Hallo allemaal,

Ik heb me ook maar ffkes aangemeld aangezien ik het ook ontzettend jammer vind dat dat lekkere gehakt uit de schappen verdwenen is. Geen idee meer hoe het heette, laat staan het merk...  :confused:
Ik haalde uit één pakje 3 flinke gehaktballen, gewoon zoals je ze normaal ook zou maken, met ei en stukjes ui erdoor en natuurlijk paneermeel. Echt om te smullen vond ik dat! Ik at dan één balletje warm bij de maaltijd en de andere 2 gingen de dag erna koud op de boterham met mosterd  :thumbsup:

Ik heb me ook ooit laten vertellen dat het nog steeds te koop is in natuurvoedingswinkels. Helaas ben ik daar niet zo in thuis en moet ik nog uitzoeken waar er hier in de buurt zoiets ligt (Zuid-Limburg).
De natuurvoedingswinkel van Willem is helaas ietsje uit de richting...  ;)

Groetjes,
Kruimeltje
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #68 Gepost op: 28 maart 2010, 16:18:27 »
Helaas ben ik daar niet zo in thuis en moet ik nog uitzoeken waar er hier in de buurt zoiets ligt (Zuid-Limburg).

At your service ;)

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #69 Gepost op: 28 maart 2010, 20:18:36 »
Helaas ben ik daar niet zo in thuis en moet ik nog uitzoeken waar er hier in de buurt zoiets ligt (Zuid-Limburg).

At your service ;)

Bedankt Poek :)
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #70 Gepost op: 29 maart 2010, 10:30:54 »
Helaas ben ik daar niet zo in thuis en moet ik nog uitzoeken waar er hier in de buurt zoiets ligt (Zuid-Limburg).

Welkom kruimeltje, ik woon ook in zuid-Limburg!

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #71 Gepost op: 29 maart 2010, 23:16:31 »
Welkom kruimeltje, ik woon ook in zuid-Limburg!

Hallootjes :bye: Mirandaaatje  :)
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #72 Gepost op: 16 augustus 2010, 12:06:11 »
Vivera heeft nu blijkbaar de receptuur van een aantal producten veranderd waardoor ze veganistisch zijn.
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het is sowieso wel fijn dat er weer wat meer te koop is in de supermarkt.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vivera producten
« Reactie #73 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:26:22 »
Vivera heeft nu blijkbaar de receptuur van een aantal producten veranderd waardoor ze veganistisch zijn.
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het is sowieso wel fijn dat er weer wat meer te koop is in de supermarkt.
Ik heb ze ook nog niet geprobeerd, maar ben heel benieuwd. Hopen dat ze lekker zijn!

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Vivera producten
« Reactie #74 Gepost op: 23 augustus 2010, 12:46:43 »
Vind vivera niet echt geweldig, alleen idd. de shoarma reepjes .

Jippia

Re:Vivera producten
« Reactie #75 Gepost op: 29 augustus 2010, 13:01:00 »
Ik vond Vivera producten over het algemeen wel lekker, hoor, toen ik nog vegetariër was. Ik heb laatst de shoarma geprobeerd. Was wel lekker, maar had van mij wel wat meer shoarmakruiden mogen hebben. Wel fijn dat er wat meer keus komt voor veganisten die hun boodschappen in de supermarkt doen.  :)

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vivera producten
« Reactie #76 Gepost op: 30 augustus 2010, 00:56:50 »
Vivera heeft nu blijkbaar de receptuur van een aantal producten veranderd waardoor ze veganistisch zijn.
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het is sowieso wel fijn dat er weer wat meer te koop is in de supermarkt.
Ik heb ze ook nog niet geprobeerd, maar ben heel benieuwd. Hopen dat ze lekker zijn!
Ik heb er ondertussen een paar geprobeerd. Het gehakt vond ik niet onaardig, maar minder lekker dan Alpro en AH tofugehakt, en aangezien het geloof ik duurder is...
Ik heb ook de gekruide stukjes geprobeerd, en die vond ik heel vreemd... ik moet ze denk ik nog een keertje proeven voor ik weet wat ik er nou van vind.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #77 Gepost op: 30 augustus 2010, 19:38:22 »
Ik heb laatst de shoarma geprobeerd. Was wel lekker, maar had van mij wel wat meer shoarmakruiden mogen hebben. Wel fijn dat er wat meer keus komt voor veganisten die hun boodschappen in de supermarkt doen.  :)

Ik ben het op alle punten met je eens :)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #78 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:19:48 »
Naar ik aanneem is het bekend dat Vivera onderdeel uit maakt van het Keurslagers-concern?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #79 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:21:44 »
Niet bij mij, maar goed, ik doe ook boodschappen bij de AH dus....