Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #80 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:27:29 »
Op zich natuurlijk niet erg. Uiteindelijk kom je toch uit bij Unox, Nestlé, C&A en Philips.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vivera producten
« Reactie #81 Gepost op: 31 augustus 2010, 00:46:18 »
Naar ik aanneem is het bekend dat Vivera onderdeel uit maakt van het Keurslagers-concern?
Ja, geweldig he? Een slagersbedrijf dat doorheeft dat er ook geld te verdienen valt met vegetarische producten, ik vind dat een heel mooie ontwikkeling. Helemaal vegetarische of veganistische bedrijven vind ik fantastisch, en die steun ik uiteraard het liefst. Maar ik ga geen producten boycotten omdat het komt van bedrijven die ook of vooral vlees doen, ik vind juist dat ook zij gestimuleerd moeten worden iets vegetarisch te doen.

87books

Re:Vivera producten
« Reactie #82 Gepost op: 11 januari 2011, 18:55:09 »
Vivera heeft nu blijkbaar de receptuur van een aantal producten veranderd waardoor ze veganistisch zijn.
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het is sowieso wel fijn dat er weer wat meer te koop is in de supermarkt.
Op het Kruimgehakt (?) staat weliswaar dat het 100% plantaardig is, maar er zit wel E325 in, mogelijk van wei(poeder) en dus dierlijke afkomst. Ik leg hier de nadruk op mogelijk, omdat ik me afvraag of het bedrijf er, voor dit product, bewust op zou letten of het geen dierlijk E-nummer bevat.

Iemand die weet of dit (zeker) geen dierlijk E-nummer is en hoe dat uitgesloten kan worden door een bedrijf?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #83 Gepost op: 11 januari 2011, 19:00:39 »
Vivera heeft nu blijkbaar de receptuur van een aantal producten veranderd waardoor ze veganistisch zijn.
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het is sowieso wel fijn dat er weer wat meer te koop is in de supermarkt.
Op het Kruimgehakt (?) staat weliswaar dat het 100% plantaardig is, maar er zit wel E325 in, mogelijk van wei(poeder) en dus dierlijke afkomst. Ik leg hier de nadruk op mogelijk, omdat ik me afvraag of het bedrijf er, voor dit product, bewust op zou letten of het geen dierlijk E-nummer bevat.

Iemand die weet of dit (zeker) geen dierlijk E-nummer is en hoe dat uitgesloten kan worden door een bedrijf?

Daarvoor zul je Vivera moeten contacteren.

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Vivera producten
« Reactie #84 Gepost op: 17 januari 2011, 15:54:03 »
Ik vind het kruimgehakt, de balletjes en shoarma lekker :)

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #85 Gepost op: 28 januari 2011, 17:20:51 »
ik gebruik van alles. shoarma, gehakt, frikadel, grilworst, boterhamworst en meer.
Voor vandaag hun nieuwe rijstburger geprobeerd, erg lkkr.

Ruz

Re:Vivera producten
« Reactie #86 Gepost op: 09 maart 2011, 20:27:01 »
Ik heb hier een Hoogvliet en een AH redelijk dicht bij elkaar. Meestal doe ik boodschappen bij de AH maar als ik echt heel lui ben loop ik naar de hoogvliet(is 2 min minder lopen he  ;D ) en zie daar altijd dat Vivera spul liggen. Die shoarma reepjes zijn dus lekker? Dan ga ik die proberen. En hoe zit het met dat vega filet americain? (Niet voor mezelf, maar iemand was heel benieuwd hoe dat smaakte)

Ik koop het meest van AH huismerk of quorn.

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #87 Gepost op: 19 december 2011, 21:22:48 »
Weet iemand waarom de Hoogvliet geen vegetarisch gehakt meer heeft van Alpro Soja? Ze hebben helemaal geen vleesvervangers meer van Alpro Soja bij Hoogvliet. Alleen van andere merken.

Offline dhrvega

  • *
  • 11
Ijzer in vleesvervangers !!
« Reactie #88 Gepost op: 30 januari 2012, 20:48:03 »


Hallo Allemaal
Ik ben nieuw hier op het forum en dit is dan ook mijn eerste post.
Leuk om te lezen wat de mensen in het verleden al hebben geschreven.

Dan nu mijn vraag:
Wie weet welke oorsprong het inrgediënt ijzer in vleesvervangers van Tivall,de vegetarische slager etc hebben?
Is het dierlijk of zoals bij een ander produkt in de tv-aflevering van Keuringsdient van Waarde werd getoond van "gemalen kinderfietsjes".
Bij de biologische winkels is er genoeg te vinden zonder toevoegingen maar extra keuze zou prettig zijn.

groeten
Alex


Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ijzer in vleesvervangers !!
« Reactie #89 Gepost op: 30 januari 2012, 23:43:27 »
Hier zitten geen gemalen kinderfietsjes in, maar wel ijzer:

dukibonen
amandelen
appelstroop
asperges
aubergine
augurken
boekweit
brood
boerenkool
bessen
brinta
broccoli
bruine bonen
cashewnoten
casave
courgette
couscous
doperwten
erwten
framboos
gemberwortel
gerst
gierst
griesmeel
groene kool
haver
havermout
hazelnoten
ijsbergsla
kidneybonen
keukenstroop
kikkererwten
knoflook (let op, per 100 gram)
knolselderij
kokos
krenten
kruisbessen
linzen
paranoten
macaroni/spaghetti
pecannoten
peterselie
pijnboompitten
pinda
pindakaas
pistachenoten
pompoenpitten
postelein
prei
quinoa (graan)
zilvervlies rijst
rode bes
roggebrood
rucola
schorseneer
seitan
sesamzaad
sla
spinazie
tahin (sesampasta)
tofu/tahoe
tempeh
tuinbonen
walnoten
witte bonen
wortel
zonnenbloempitten
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline dhrvega

  • *
  • 11
Re:Ijzer in vleesvervangers !!
« Reactie #90 Gepost op: 31 januari 2012, 12:54:25 »
Hier zitten geen gemalen kinderfietsjes in, maar wel ijzer:

dukibonen
amandelen
appe
etc


Waar het mij om gaat is het feit dat het geen onderdeel van de voedingswaarde is maar een ingrediënt is,dus toegevoegd ijzer.
Iemand die weet wat ze gebruiken?


Re:Vivera producten
« Reactie #91 Gepost op: 09 oktober 2012, 17:47:55 »
vandaag voor t eerst ook wat vivera producten gekocht,: kaasschnitzels en spicy bean burgers...
komende dagne maken ben beniewud!
andere mensen ervaring ermee?

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #92 Gepost op: 09 oktober 2012, 17:57:39 »
Ik heb de spicey bean burger eerder gegeten, dat was ook heerlijk. De ene keer eet ik het met bami, rijst of nasi. De ander eet ik het als burger.

De kaassnitsel heb ik niet eerder geprobeerd van vivera, ik vond ze wel klein en prijzig. Maar het zal vast en zeker goed smaken. Ik heb geen product van Vivera dat ik niet goed vond smaken.

Vivera heeft ook sindskort Vega Chickenstyle filet. Ik heb dit alleen nooit eerder gezien in de supermarkten waar ik kom. Heeft iemand dit product wel eerder gezien.
www.vivera.com/product/vega/vivera-chickenstyle-filet/

Eet smakelijk

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #93 Gepost op: 10 oktober 2012, 09:09:40 »
Ik at vorige week die chicken filet van Vivera. In de pan rook het exact als een echte kipfilet. Hij was wel wat droog maar de structuur was goed :)
Want a sugarcube?

Re:Vivera producten
« Reactie #94 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:34:42 »
gisteren de vivera kaasschnitzel gebakken, was erg lekker! goeie kaassmaak en lekker krokant korstje
en supersnel te maken in de pan
Enige nadeel is dat ze wat klein zijn.. aan 1 heb ik er niet genoeg wil er dan 1.5!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #95 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:30:45 »
gisteren de vivera kaasschnitzel gebakken, was erg lekker! goeie kaassmaak en lekker krokant korstje
en supersnel te maken in de pan
Enige nadeel is dat ze wat klein zijn.. aan 1 heb ik er niet genoeg wil er dan 1.5!

Precies zoals ik al zei. Ik kan je wel een andere kaasschnitzel aanraden van een andere merk. Het is te koop in Aldi, hun eigen vegamerk, Soygood (vegetarische kaasburger)

Ik kon helaas geen goede link vinden. Er zijn 4-5 verschillende Soygood (balletjes, burger, kaasburger, groenteburger, schnitzel) te koop in Aldi. Maar deze kaasschnitsel vond ik wel lekker en de prijs is ook lager. Toen ik laatste keer kocht, paar maanden terug, had ik ongeveer €1,80 betaald. Deze zijn ook klein, maar kwa prijs is het zeker redelijk.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2012, 10:38:40 door Dennis23 »

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #96 Gepost op: 11 oktober 2012, 16:09:29 »
Die kaasburger vd Aldi is bij mijn jongste ook favo. Die vreet ervan alsof ze een bouwvakker is :P Ik betaal bij mijn Aldi trouwens €1,69 voor 2 burgers.
Want a sugarcube?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vivera producten
« Reactie #97 Gepost op: 11 oktober 2012, 16:44:28 »
Aldi dingen zijn in dezelfde fabriek van dezelfde dingen gemaakt als die van vivera, trouwens... En toch wel wat goedkoper...
Net zoals de Eger dingen van de colruyt, geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #98 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:55:35 »
Aldi dingen zijn in dezelfde fabriek van dezelfde dingen gemaakt als die van vivera, trouwens... En toch wel wat goedkoper...
Net zoals de Eger dingen van de colruyt, geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Vivera word als het goed is geproduceerd door:
www.enkco.nl/producten/vleesvervangers/

Ik herrinner me dat er wel ooit een webpagina was bij Aldi over de producten  van Soygood, ik denk dat die niet meer bestaat. Ik denk wel dat er een oude topic is erover op deze forum.

Offline SigridvW

  • *
  • 10
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn website
Re:Vivera producten
« Reactie #99 Gepost op: 12 oktober 2012, 02:54:24 »
De balletjes vind ik heel lekker, die koop ik liever dan die van AH. Ik maak er altijd broodjes bal mee met ketchup enzo. Lekker ongezond.

Verder gebruik ik niet zoveel van Vivera, maar ik keek net even op hun site wat ik van hun ken. De cordon bleu neem ik ook af en toe wel eens mee voor een aardappels, bloemkool, cordon bleu gerecht; maar dat is hooguit een paar keer per jaar.

De javaanse schrijven vind ik ook lekker, zitten lekkere kruiden op.

Bij mijn ouders heb ik ooit een keer de fingers met chilisaus gehad, die waren toen net nieuw. Dat was geloof ik niet zo. Op zich wel eetbaar, een beetje hun nuggets maar dan gevuld met chilisaus geloof ik. Ik vond het eigenlijk een beetje een raar product.