Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Re:Vivera producten
« Reactie #180 Gepost op: 30 september 2013, 22:51:18 »
Zitten jullie nuggets ook niet zo lekker in hun jasje of heb ik gewoon een stumperbakje gescoord? De paneerlaag dekt niet zo best.
Ja, dat was bij mij ook. De helft van het paneermeel ligt los in het bakje en wat er nog aan de nuggets kleeft is geen dekkende laag. Zeker gezien de prijs die ze ervoor vragen kan er nog best wat aan het product verbeterd worden.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Vivera producten
« Reactie #181 Gepost op: 30 september 2013, 23:57:04 »
Ja bij mij ook de helft van de paneerlaag los in het bakje.  :nopompom:
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen na de vele lovende reacties op de nuggets, maar ik vond ze toch wel iets tegenvallen wat smaak betreft. Het is niet een product waar ik nogmaals speciaal voor naar de winkel zou gaan en het vele losse paneerkruim vind ik ook wel een minpuntje. Ik ben benieuwd naar de stukjes. Daar zitten wel meer kruiden in, dus misschien vallen die hier meer in de smaak.

Re:Vivera producten
« Reactie #182 Gepost op: 01 oktober 2013, 16:23:22 »
De Plus in amersfoort had alle drie de versie's liggen en netjes aangevuld. Was er eind vd middag maar er was genoeg keuze ;D

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Vivera producten
« Reactie #183 Gepost op: 02 oktober 2013, 17:04:36 »
Na 1,5 week toch een antwoord gekregen van het hoofdkantoor van Plus op mijn vraag over de nieuwe producten bij de Plus in Almere. Vanaf a.s. vrijdag zijn die ook daar verkrijgbaar en ik kan met de mail naar de balie om dan alsnog de nieuwe Vivera producten voor de aanbiedingsprijs te krijgen. Dat is dan wel weer een mooie service. Jammer dat het even duurde, maar ik ben wel blij met het antwoord.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #184 Gepost op: 02 oktober 2013, 19:49:43 »
Ja dat is wel fijn. Ik vind Plus ook echt een verschrikkelijke winkel trouwens, maar ik ben sowieso nogal kieskeurig en vind een winkel al snel een zooitje.
Ik heb vandaag de stukjes gebruikt, had ze gebakken en met oa ui, paprika en bonen in wraps gegeten. Ze vielen een beetje weg in het geheel, maar ze waren in ieder geval niet vies en de structuur was wel goed.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #185 Gepost op: 08 oktober 2013, 08:59:23 »
Vomar heeft deze week (6 okt t/m zaterdag 12 okt) alle Vivera producten in de aanbieding voor €1,99 per stuk. Dit geld dus ook voor de nieuwe vivera producten (We Love Nature)

Re:Vivera producten
« Reactie #186 Gepost op: 08 oktober 2013, 09:32:56 »
Ik heb gisteren voor het eerst de nuggets gehad. Ik was wat wantrouwig, omdat inderdaad de paneerlaag los in het bakje ligt.. ::) ik vroeg me al af of de vakkenvullers er iets raars mee hadden gedaan, maar dat "hoort" dus zo. De nuggets zelf vielen me mee. Ik vond ze lekker sterke structuur hebben en ze waren ook wel vullend.
De stukjes liggen ook nog in mijn koelkast.. ik zag wel dat de verpakking wat bol stond, maar het moet nog een week houdbaar zijn dus neem aan dat het niet bedorven is.. ik ben benieuwd.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vivera producten
« Reactie #187 Gepost op: 08 oktober 2013, 18:15:11 »
De datum zegt helaas niet alles, dus ik zou even goed snuffelen als je de verpakking open maakt. Als iemand het ergens te lang buiten de koeling heeft laten staan, dan is het in de verpakking misschien te warm geworden om stabiel te blijven. Bol staan kan dus een aanwijzing zijn dat het ondanks de datum niet zo goed meer is...
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Vivera producten
« Reactie #188 Gepost op: 09 oktober 2013, 09:41:43 »
Hmm, thanks voor de waarschuwing. Ik zal goed opletten. Wel onhandig dat ik sowieso niet goed weet hoe die stukjes eruit moeten zien of ruiken, maar als ik het niet vertrouw gooi ik het wel weg. Wel stom zeg, dan heeft mogelijk de winkel/de vakkenvullers alsnog mijn vegahapjes verpest. :P

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #189 Gepost op: 09 oktober 2013, 17:58:20 »
Als het niet goed meer blijkt te zijn moet je even een klacht indienen bij Vivera, dan krijg je een tegoedbon van ze.

Ik zag ergens dat er binnenkort ook nog worstjes, burgers en balletjes van de nieuwe lijn aankomen, ben heel benieuwd.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vivera producten
« Reactie #190 Gepost op: 10 oktober 2013, 09:28:03 »
Heb de bakjes ook weg gegooid, want het stond hier ook erg bol. Ik dien geen klacht in, want het zou ook door ons zelf veroorzaakt kunnen zijn, omdat we best even onderweg zijn geweest ermee. We vonden ze aan de andere kant van de stad zo'n beetje.
Maar wel netjes van Vivera dat ze zo met klachten om gaan, bedankt vor de tip M.!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re:Vivera producten
« Reactie #191 Gepost op: 10 oktober 2013, 12:58:40 »
Ik zou in het vervolg wel even de bakjes openen voordat je ze weggooit, want een klein beetje bol staan kan best, dan zit er teveel lucht in. Hoeft dan nog niets mee aan de hand te zijn. Het is in principe al gaar, dus bederft veel minder hard dan rauwe dingen, zou ik denken. Als het geen 30 graden buiten is, dan moet het toch wel een uurtje buiten de koeling kunnen?

Volgende keer koeltas mee, voor de zekerheid?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vivera producten
« Reactie #192 Gepost op: 10 oktober 2013, 23:52:47 »
Het was meer dan een beetje bol en het heeft een middag een niet zo goed afgesloten koeltas gezeten op een warme middag. Normaal probeer ik het eerst wel, maar in dit geval was het te...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vivera producten
« Reactie #193 Gepost op: 11 oktober 2013, 16:30:31 »
Ik had ook aan de andere kant van de stad een van die lupinedingen (ik geloof de nuggets) gekocht, en die hebben bij mij dus een uur of 2-3 buiten de koelkast gezeten. Toen ik ze een paar dagen later wou eten, vond ik de pakjes wel bol staan (eentje meer dan de andere overigens) en omdat ik niet kan ruiken of proeven of ze goed zijn (omdat ik niet weet hoe ze horen te ruiken of proeven) heb ik ze maar weggegooid. Hopelijk hebben ze het bij mijn Vomar ondertussen, dan kan ik het nogmaals proberen. 

Re:Vivera producten
« Reactie #194 Gepost op: 11 oktober 2013, 21:13:44 »
Ik heb van de week ook een pakje gekocht bij Vomar en dat begint nu ook een beetje op te bollen (dag of 3 in de koelkast). Ik ga het zometeen maar in de vriezer stoppen denk ik, dan is het hopelijk nog wat langer houdbaar.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Vivera producten
« Reactie #195 Gepost op: 14 oktober 2013, 15:49:25 »
Ik zag ergens dat er binnenkort ook nog worstjes, burgers en balletjes van de nieuwe lijn aankomen, ben heel benieuwd.

Ja, ze hadden blijkbaar deze producten meegenomen na de ANUGA in Keulen, ik hoop dat ze straks ook in de winkel zijn!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vivera producten
« Reactie #196 Gepost op: 23 oktober 2013, 20:51:27 »
Vandaag de Lupine roerbak gekocht en meteen maar gewokt. Best wel lekker.

Offline xRomee

  • *
  • 8
Re:Vivera producten
« Reactie #197 Gepost op: 08 november 2013, 18:55:16 »
Vivera komt weer met een nieuw soort vleesvervangers, deze zijn op basis van champignon. Er komen 3 champignonburgers: Champignonburger met pijnboompitten en tijm, Champignonburger met Grana Padano, pijnboompitten en oregano en de Champignonburger met geitenkaas, honing, walnoten en tijm.

http://www.innofood.org/nl/nieuws/12056/vivera-en-koolen-champignons-introduceren-champignonburgers.html
http://www.vmt.nl/vivera-en-koolen-introduceren-vleesvervanger.215776.lynkx

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #198 Gepost op: 08 november 2013, 19:55:06 »
Vivera komt weer met een nieuw soort vleesvervangers, deze zijn op basis van champignon. Er komen 3 champignonburgers: Champignonburger met pijnboompitten en tijm, Champignonburger met Grana Padano, pijnboompitten en oregano en de Champignonburger met geitenkaas, honing, walnoten en tijm.

http://www.innofood.org/nl/nieuws/12056/vivera-en-koolen-champignons-introduceren-champignonburgers.html
http://www.vmt.nl/vivera-en-koolen-introduceren-vleesvervanger.215776.lynkx

Die klinken me bekend in de oren!
http://www.vegatopia.com/vega/producten/vegaburgers-en-zo/12424-gespot-champignonburgers

Offline xRomee

  • *
  • 8
Re:Vivera producten
« Reactie #199 Gepost op: 08 november 2013, 20:04:01 »
Vivera komt weer met een nieuw soort vleesvervangers, deze zijn op basis van champignon. Er komen 3 champignonburgers: Champignonburger met pijnboompitten en tijm, Champignonburger met Grana Padano, pijnboompitten en oregano en de Champignonburger met geitenkaas, honing, walnoten en tijm.

http://www.innofood.org/nl/nieuws/12056/vivera-en-koolen-champignons-introduceren-champignonburgers.html
http://www.vmt.nl/vivera-en-koolen-introduceren-vleesvervanger.215776.lynkx

Die klinken me bekend in de oren!
http://www.vegatopia.com/vega/producten/vegaburgers-en-zo/12424-gespot-champignonburgers

Hee ja, dat lijkt er verdacht veel op.. Ik las het vandaag pas in de krant, vandaar dat ik dacht dat het net nieuw was.