Vegatopia Forum

WNF: chemicaliën in eten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
WNF: chemicaliën in eten
« Gepost op: 26 september 2006, 17:38:30 »
Veel voedingsmiddelen in Europese supermarkten bevatten residuen van chemicaliën zoals pesticiden en PCB’s.
Dat zegt het Wereld Natuur Fonds (WNF) op basis van eigen onderzoek naar 27 voedingsmiddelen uit supermarkten in zeven Europese landen.

Alle artikelen waaronder melk, salami, zalm, brood en olijfolie bevatten volgens de onderzoekers restanten van chemicaliën. Hoewel de stoffen alleen in lage concentraties voorkomen waardoor ze wettelijk zijn toegestaan, kunnen ze een gevaar voor de volksgezondheid opleveren.

De organisatie benadrukt dat er geen direct gevaar is voor consumenten, maar maakt zich wel zorgen voor de gevolgen op lange termijn voor de ontwikkeling van ongeborenen en jonge kinderen.

Bron: zibb.nl


Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:WNF: chemicaliën in eten
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2006, 21:21:39 »
Ik las hier vorige keer dat er een paar jaar geleden weekmakers in de tomatensaus waren gevonden (van meerdere merken). Tot zover veilig Zwitserland met kwaliteitsproducten.

Toch maar over naar alles vers  :O
Hoor wie klopt daar kinders???

Aiko

Re:WNF: chemicaliën in eten
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2006, 22:40:33 »
Dit verrast mij totaal niet. Dit risico loop je nu eenmaal met voorbereid eten, hetzij inelkaargehakt, gekookt, gehusseld dan toch wel verpakt. Dat wat het eten aanraakt moet ongetwijfeld volgens regels nu eenmaal een bepaalde schoonheid genieten af en toe. Ik vrees dat 'e kwaliteit 'm ook vooral hierin steekt.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:WNF: chemicaliën in eten
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2006, 13:35:30 »
Maar ik heb ook altijd geleerd dat wanneer je niet elke dag landverse groenten kunt gaan kopen je eigenlijk beter diepvries oid kan eten omdat dat vrijwel direct van het land af voorbehandeld wordt zodat de vitaminen beter bewaard blijven dan wanneer je het na een week in de supermarkt koopt.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:WNF: chemicaliën in eten
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2007, 15:22:29 »
Forumkenner 2007 8)