Dag Petra,
Ik ben een jonge vrouw van 36jaar en sinds mijn 10de vegetariër. Ik was al een stuk ouder dan jouw kinderen maar wil toch even zeggen dat mijn moeder die niets over vegetarisme wist van de ene dag op de andere geen vlees en vis meer heeft klaargemaakt voor mij en mijn 2 broers. In die tijd was dit nog vrij ongewoon, ze kon ook niet veel terugvinden over hoe je dit nu juist moest oplossen en heeft eigenlijk haar instinct gevolgd. Nu moet ik zeggen dat ze van nature uit ook toen we wel nog vlees aten heel gevarieerd kookte. Ik noch mijn broers hebben nooit gezondheidsproblemen gehad en of vitaminetekorten. Een tip die ik zou geven is eigenlijk heel simpel, zoek uit door wat je vlees kan vervangen (quorn, tempeh, soja, seitan, enz) en koop een paar kookboeken maar net zoals in andere dingen is het niet gezond om ergens te fanatiek mee bezig te zijn, kook gevarieerd maar vooral volg je gevoel, je moederinstinct en ik denk dat je daar sowieso al heel ver mee komt. Ik heb als kind de vervangproducten zoals die er nu zijn niet gekend en ben uitgegroeid tot een gezonde jonge volwassen vrouw.
Veel succes!
Lena