Vegatopia Forum

Wat drinken jullie kinderen?

Offline Sam

• 7.191
Wat drinken jullie kinderen?
« Gepost op: 19 september 2006, 09:59:42 »
Ik zie veel kinderen om mij heen altijd zoete dingen drinken, dat varieert van limonadesiroop tot vruchtensap tot frisdrank. Ik vind dat nogal ongezond. Ik zie echter nooit ouders hun kinderen een glas water geven als het dorst heeft. Zelf kreeg ik thuis toen ik klein was ook geen water, wel limonadesiroop. Pas heel veel later ben ik uit mezelf water gaan drinken. Vraagje voor de ouders hier: Lusten kinderen geen water? Wat drinken jullie kinderen, krijgen jullie kinderen bijvoorbeeld wel water?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Harry

Re:Wat drinken jullie kinderen?
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2006, 10:09:59 »
Mijn zoon lust wel water, maar als hij mag kiezen heeft hij liever diksap of vruchtensap. Ook melk en thee drinkt hij wel. Wij hebben altijd light frisdrank, want gewone frisdrank is echt een dikmaker en hij is door medicijngebruik al aardig aangekomen, dus we moeten het een beetje in de gaten houden. En voor onszelf is het natuurlijk ook beter.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2006, 10:10:27 door Meneer de Uil »

Gwennepen

« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2006, 11:29:45 »
Diksap en ranja.Maar met meer water dan er officieel in moet.Mijn oudste zoontje heeft astma en de puffer zou sowieso al slecht voor de tanden zijn.Dus ik zit bovenop die tanden.Tot nu toe geen problemen.Oh ja en sap leng ik ook aan met water.Dat vind ik zelf ook veel lekkerder.

Harry

« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2006, 12:00:46 »
Dus ik zit bovenop die tanden.
Dan krijgt hij het nog benauwder en het lijkt me ook niet goed voor zijn tanden. ;)

Gwennepen

« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2006, 12:01:54 »
 :schater:

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2006, 13:53:15 »
Bovenop zijn tanden  :o,

Bij mij houden ze niet van water, maar dat zou natuurlijk te maken kunnen hebben met het feit dat ze er meestal iets doorheen krijgen. Vlak voor het slapengaan drinken ze dan wel weer water en hier heb je allemaal van die fonteintjes die ook erg geliefd zijn, dus blijkbaar kan het wel...
Verder drinken ze roosvicee, diksap en limonadesiroop, maar inderdaad meer aangelengd dan officieel zou moeten. Ook drinken ze thee (indien nodig met honing) als het koud is en Rosalie tegenwoordig bij het ontbijt. Bij het ontbijt drinken ze vruchtensap en af en toe tussendoor appelsap.
Rosalie mag tegenwoordig als we buiten de deur zijn prik drinken en dan geen heel glas, maar een paar slokjes.
Isis drinkt alleen nog maar moedermelk en 's middags een flesje aangelengd vruchtensap of diksap of roosvicee.

Ze zijn trouwens 4,5 jaar, bijna 3 jaar en bijna 8 maanden.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2006, 14:05:25 »
Leuk om te lezen! Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat kinderen standaard siroop wordt aangeboden in plaats van water, vind het wel goed dat jullie het veel meer verdunnen dan op de fles staat, fabrikanten verkopen natuurlijk liefst zo veel mogelijk siroop...

Nog een rare vraag over wat kinderen drinken dan maar: lusten jullie kinderen bittere dranken zoals bier en koffie? Mijn broertje lustte dat wel, maar ik niet, ik heb echt koffie en bier moeten leren drinken (inmiddels is dat bier wel goed aangeslagen ;)) Vrienden van me hebben een zoontje die als hij de kans krijgt een slok bier neemt (vanaf het moment dat hij er naar toe kon kruipen)  :o

Gwennepen

« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2006, 14:27:16 »
Simon lust wel koffie.Die kan daar echt gezellig voor gaan zitten.Vanaf vorig jaar ofzo.Toen was hij 6.Maar hij krijgt het niet elke dag hoor.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2006, 16:33:49 »
Het is niet meer dan logisch dat de meeste kinderen 'van nature' niet van bitter houden.  Bitter staat (in de natuur) immers gelijk met slecht/oneetbaar/giftig.

Vandaar dat men zulke dingen 'leert drinken'.

Dee

« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2006, 16:37:17 »
Ik heb als kind nooit van die siroop in water gekregen. Ik dronk gewoon water en af en toe cola of limonade. Ook koffie dronk ik al van jongsaf. Bier trouwens ook  ;D

Harry

« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2006, 20:40:58 »
Joost, die bijna 10 wordt, lust koffie, bier en wijn. Niet dat hij het te drinken krijgt, maar hij mag wel een nipje om te proeven. Bij wijn trekt hij dan altijd een serieus gezicht en benoemt hij als een wijnkenner in spé in bloemrijke taal wat zijn zintuigen hem doorgeven.

Offline Anna

• 319
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2006, 02:04:32 »
Ik heb dan wel geen kids maar de kleine waar ik nu voor zorg en over 2 weken 1 jaar word krijgt: flesvoeding, water en water gemengd met witte druivensap!

Ikzelf ben denk ik best streng opgevoed op dat gebied: wij mochten zoveel water en thee drinken als we wilden en maar 1 glas met limonade of vruchtensap per dag! Later toen we ouder werden zijn de regels wel wat versoepeld...maar denk dat ik door mijn eigen opvoeding later ook streng zou zijn als ik eigen kids heb!

Maar cola en dat soort rotzooi komen er niet in, het is wel lekker hoor maar zo slecht voor je! Ik drink dan liever van die vruchten/spa combi's!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2006, 15:01:23 »
Cola is pas slecht voor je als je het teveel drinkt. Eigenlijk de enige frisdrank die ik drink is CocaCola.
In geval van misselijkheid is cola trouwens goed voor je. Of je gaat direct over je nek, of je bent er vanaf. Het is ook goed als je in een wat eten betreft niet zo betrouwbaar land bent. Het dood àlle bacteriën.  ;)
Overigens is thee helemaal niet zo goed voor kleine kinderen, dus dat moet je ook niet teveel verstrekken (geld nog meer voor koffie!!)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2006, 15:11:56 »
Zwarte thee is niet zo goed, want het is dehydraterend, bevat theeine en looizuur. Maar een kruidenthee/tisane kan toch geen kwaad voor kinderen?

Qua cola: ik mocht vroeger nooit cola van mijn ouders. Van cola gaan de moeren in je buik loszitten en dan vallen je billen eraf  ;D

« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2006, 15:14:11 »

Van je buik?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

• 2.430
« Reactie #15 Gepost op: 21 september 2006, 16:05:42 »
Mijn zoon van 16 drinkt chocolademelk, chocolademelk en chocolademelk.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2006, 16:42:07 »
Mijn zoon van 16 drinkt chocolademelk, chocolademelk en chocolademelk.

Ai, ai, dat klinkt als (het begin van) een verslaving, wordt het geen tijd dat je hem bier leert drinken  ;)  ;D

Dee

« Reactie #17 Gepost op: 21 september 2006, 17:00:16 »
Giet liever een goeie scheut Cognac door de chocolademelk  :yummie:

Harry

« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2006, 17:31:22 »
Giet liever een goeie scheut Cognac door de chocolademelk  :yummie:
Ik houd mijn hart vast voor jouw kinderen. ;)

« Reactie #19 Gepost op: 21 september 2006, 18:17:06 »

Dat worden Aikognacjes of Aikoholistjes.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner