Vegatopia Forum

Toegevoegde waarde blender bij staafmixer

Ariel

Toegevoegde waarde blender bij staafmixer
« Gepost op: 12 september 2006, 11:06:51 »
Hallo,

mijn eerste vraagje hier:
Ik heb al een staafmixer, maar zou graag een goede blender willen kopen om smooties, milkshakes (ook met vers fruit) etc mee te maken vooral.
Heeft een blender toegevoegde waarde voor mij, of kan dit ook met mijn staafmixer en kan ik beter doorsparen voor een goede sapcentrifuge? (eigen sapjes lijken me nl ook heerlijk).

Groetjes,
Ariel

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Toegevoegde waarde blender bij staafmixer
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2006, 15:10:00 »
Ik heb een blender en een staafmixer en ik gebruik de staafmixer voor soep en sauzen en de blender inderdaad voor shakies. Maar dat kan toch ook prima met een staafmixer? Het is misschien iets meer werk.
Als ik jou was zou ik lekker doorsparen voor die sapcentrifuge, daar kun je zulk heerlijk sap mee maken! Appels en wortels gooi je toch niet zo snel in de blender denk ik en die zijn heerlijk als sap!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2006, 17:32:34 »
Ik zou ook gaan voor de sapcentrifuge, daar heb je echt veel meer aan dan aan een blender (als je al een staafmixer hebt). Met een staafmixer kun je perfect shakes en smoothies maken, daiquiries ook trouwens  :drink:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

• 796
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2006, 22:57:09 »
het meeste fruit is gewoon met de staafmixer te pureren, dus een blender lijkt me overbodig.

Ariel

« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2006, 23:44:03 »
Maar is verse appelsap ook echt veel lekkerder, smaakt het echt heel anders dan zeg maar appelsap van appelsientje?

De blender heb ik trouwens gisteren al gekocht bij de mediamarkt, twijfelde toen inderdaad tussen de blender en de sapcentrifuge van philips (had gelezen op vergelijk.nl, kieskeurig.nl e.d. dat die in de 'silverline' het beste waren). Ik kan hem natuurlijk nog wel terugbrengen of ruilen.
Blender was overigens 79 euro, maar de sapcentrifuge kostte 138 euro...  Wel veel geld dus.
Thuis bedacht ik me idd dat het misschien wel dubbelop zou zijn met mijn staafmixer... Zit er dan echt geen toegevoegde waarde aan een blender?...
En vraag me af, is zelf (appel)sapjes maken niet erg duur? Hoeveel appels zouden er nodig zijn voor 1 glas appelsap ong.?...

En volgens mij krijg ik met mijn staafmixer (een eenvoudig braun geval) echt geen kiwi tot sap... met deze blender zou dat wel lukken... Maar misschien eerst een keer proberen?...

Groetjes, Ariel
« Laatst bewerkt op: 12 september 2006, 23:52:23 door Ariel »

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2006, 11:08:48 »
Maar is verse appelsap ook echt veel lekkerder, smaakt het echt heel anders dan zeg maar appelsap van appelsientje?
Jaaaaaaa. Echt, er gaat niets boven vers appelsap. Lijkt totaal niet op appelsientje.

Thuis bedacht ik me idd dat het misschien wel dubbelop zou zijn met mijn staafmixer... Zit er dan echt geen toegevoegde waarde aan een blender?...
Meer schoonmaakwerk? ;)

En vraag me af, is zelf (appel)sapjes maken niet erg duur? Hoeveel appels zouden er nodig zijn voor 1 glas appelsap ong.?...
Twee, misschien drie. Maar je kunt het ook aanvullen met wortels. Of tomaat-paprika-tabasco-sap maken, erg lekker. Of of of....

En volgens mij krijg ik met mijn staafmixer (een eenvoudig braun geval) echt geen kiwi tot sap... met deze blender zou dat wel lukken... Maar misschien eerst een keer proberen?...
Hoe denk jij beter sap van een kiwi te kunnen maken met een blender dan met een staafmixer? Het idee achter beide is een ronddraaiend mes, en met een blender zal kiwi net zo drapperig worden als met een staafmixer.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Ariel

« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2006, 13:39:28 »
Maar met een sapcentrifuge kan je dus ook een kiwi tot sap maken?

In deze blender zat nl een soort 'sapkoker' oid , dus vandaar dat ik dacht dat je er ook sapjes mee kon maken... :/

Maar kheb nog 12 dagen om evt te ruilen... Heeft iemand ervaring met een philips sapcentrifuge? Ik las op kieskeurig.nl erg positieve reviews. Of zou een goedkopere ook goed zijn?...

Groetjes, Ariel

ps waarom hebben mensen dan eigenlijk blenders als een goedkope staafmixer dan ook voldoet?... ???

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2006, 13:49:56 »
In een blender kun je makkelijker veel maken omdat je alles erin doet en dat ding het werk doet. Met een staafmixer kun je ook een hoop. Zo maak ik voor de kleine wel eens iets met de blender, omdat ik dan inderdaad minder hoef schoon te maken.
Noodzakelijk is de blender dus niet, maar hij staat natuurlijk wel erg leuk op het aanrecht als je een mooie hebt  :D
Hoor wie klopt daar kinders???

Ariel

« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2006, 14:14:19 »
Hmm, ik zit er toch steeds meer aan te denken om de blender toch om te ruilen en voor de sapcentrifuge te gaan... Wel weer een rib uit m'n lijf, maar goed, 80 euro betaald te hebben voor iets wat eigenlijk dubbelop is is helemaal zonde natuurlijk...

Nog meer tips zijn welkom hoor :)

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2006, 08:46:55 »
In een sapcentrifuge kun je je ingredienten doen zonder te schillen. Appels en peren met klokhuis en al, druiven met pit, kiwi met schil.
Dat scheelt heel veel werk en er zitten meer vitaminen in je sap.
En de appelsap is inderdaad heel erg lekker! (ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam kun je dat o.a. proeven bij Latei op de Zeedijk)

Ik heb een blender van Philips met zo'n koker die je in het midden zet zodat je alleen het sap in je glas schenkt en niet de schillen en de pitjes, maar ik vind dat niet prettig werken, ik gebruik hem nooit.
Ik heb het idee dat een sapcentrifuge veel sterker is en meer aan kan, de meeste (betaalbare) blenders zijn niet zo sterk en hebben best moeite met harde appels e.d.

Ariel

« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2006, 12:53:13 »
Ik heb besloten om de blender toch maar te houden. Het is inderdaad een van philips met een vruchtvlees-filter die je erin kunt zetten. Toch eens proberen.
Het is namelijk een erg sterke blender van 750 watt en ik denk dat mijn eenvoudige staafmixer echt geen ijs of bevroren fruit zou kunnen crushen.
Ik wil zeker ook nog een sapcentrifuge, dus ga maar gewoon sparen voor de bijbehorende philips sapcentrifuge, staat ook mooi naast elkaar op het aanrecht :D

Groetjes,
Ariel

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2006, 11:31:38 »
Mijn eenvoudige staafmixer kan wel ijs crushen en bevroren fruit fijn maken, geen enkel probleem mee. Hij heeft wel een metalen kop en geen plastic, dat maakt wel verschil denk ik. Ik heb mijn vorige, die dus een plastic kop had, gemold met harde boter.

Ik wil trouwens een amerikaanse koelkast waar ik zo gecrushed ijs uit kan tappen... ik schaam me er een beetje voor dat ik dit wil, maar ik wil het wel  :nopompom:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2006, 12:18:39 »
Ik heb mijn vorige, die dus een plastic kop had, gemold met harde boter.
Wij met soep.
Supercalifragilisticexpialidocious!

smikkeltje

« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2006, 12:22:24 »
dat wil ook! het is echt heel tof :) maar wel extreem decadent natuurlijk.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2006, 13:21:05 »
Ik heb een staafmixer en een sapcentrifuge. Mijn sapcentrifuge heeft overigens maar 30 euro gekost. Als je wacht tot het ergens (in Lidl of Blokker bvb) in promotie is spaar je jezelf heel wat geld uit.

Ariel

« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2006, 14:25:10 »
Ik heb een staafmixer en een sapcentrifuge. Mijn sapcentrifuge heeft overigens maar 30 euro gekost. Als je wacht tot het ergens (in Lidl of Blokker bvb) in promotie is spaar je jezelf heel wat geld uit.

Ja, maar volgens mij kan je in die goedkope geen hele stukken fruit als appels doen. Meestal zijn die ook lastiger schoon te maken en is het pulp minder droog dan bij de duurdere apparaten.
Ik en vriend hebben afgesproken door te sparen voor de philips sapcentrifuge in de aluminium-lijn waar ook deze blender van is... Staat ook prachtig op het aanrecht... Ook heel decadent natuurlijk... :P

Een Amerikaanse ijskast ben ik niet zo van, ook energieslurper... Alhoewel bij de Mediamarkt stonden wel geweldige van 10000 euro ofzo met ingebouwd flatscreen tv scherm, das pas decadent! :P :D

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #16 Gepost op: 16 september 2006, 14:35:02 »
Jawel, je kan wel fruit met schil/pitten en al in doen. Het pulp kon misschien nog iets droger wel, maar heb genoeg lekker sap hoor.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2013, 09:23:24 »
*schop*

Mijn staafmixer staat op het punt van begeven (ook niet gek, kreeg hem van opa en oma en gebruik hem nu dagelijks voor groene smoothies) Nu twijfel ik. Ga ik voor een losse blender of een losse staafmixer. Ik doe nu wel eens een soepje glad maken met de staafmixer, maar ik zou het niet missen als dat niet meer kan.

Het is dus voornamelijk voor groene smoothies. Ik heb een sapcentrifuge.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2013, 09:30:52 »
Dan zou ik voor een blender gaan als ik jou was. Daar kun je je soep eventueel ook nog in doen.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2013, 10:34:16 »
Ik maak nooit smoothies, en ik heb een staafmixer en een blender. En de blender geef ik binnenkort weg. Dat onhandige gedoe, en die enorme kan die schoon moet...
This is between me and the vegetable!