Vegatopia Forum

Invloedrijkste kok van Nederland?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Invloedrijkste kok van Nederland?
« Gepost op: 02 september 2006, 13:01:49 »
In Engeland is Jamie Oliver door lezers van het blad BBC Good Food gekozen tot invloedrijkste kok van het land. Als wij in Nederland (of België) zo'n uitverkiezing zouden hebben, welke namen komen dan bovenborrelen?

Vegetariërs komen natuurlijk meteen aanzetten met de naam Andy McDonald omdat hij het eerste fatsoenlijke vegetarische kookprogramma op tv presenteert, maar tja, hoe wij ook weglopen met de vriendelijke kok met zijn charmante accent, invloedrijk durven we hem toch nog lang niet te noemen. Dus...

Pierre Wind?
Ramon Beuk?
Faab & Olde?
Herman den Blijker?
Jonnie Boer?
Lonny Gerungan?
Rudolph van Veen?

Aanvullingen?
« Laatst bewerkt op: 04 september 2006, 23:21:40 door J@n »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Invloedrijkste kok van Nederland?
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2006, 09:41:27 »
Ik denk dat Jamie Oliver ook in Nederland de meest invloedrijke kok van de afgelopen jaren is. Ik ken bijna niemand die zijn boeken niet heeft gelezen en/of geen van zijn spullies in de kast heeft.

En ja, die Nederlanders die je noemt hebben natuurlijk geen enkele invloed. Hoogstens op de verkoop van flesjes saus of anderszins kant-en-klare ellende. Ik ken haar (boeken) niet, maar ik krijg een beetje de indruk dat Sonja Bakker op dit lijstje thuishoort. Voor de meeste Nederlanders gaat koken toch vooral over op goedkope wijze voedingsstoffen binnenkrijgen en daar dan als het even kan ook niet dik van worden...
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2006, 09:55:44 »
Ik denk dat Jamie Oliver ook in Nederland de meest invloedrijke kok van de afgelopen jaren is. Ik ken bijna niemand die zijn boeken niet heeft gelezen en/of geen van zijn spullies in de kast heeft.
Ik heb welzeker geen van zijn spullies in de kast staan, maar over dat lezen kan getwist worden. Ik meen dat ik zijn boeken wel eens ingekeken heb, of het nou bij Selly of Annemieke, of bij de boekhandel was.

Als ik mijn meest invloedrijke kok moet noemen ga ik stiefkinderen maken hier op het forum ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #3 Gepost op: 04 september 2006, 12:50:28 »
Hoewel het geen kok is, heb ik ontzettend de neiging om de allerhande te nomineren. Er zijn nog steeds massa's klanten die boodschappen doen met de allerhande in de hand, terwijl ik in 7 jaar tijd maar 1 iemand heb zien winkelen met een kookboek (dat was wel van Jamie Oliver), en er zijn een hele hoop mensen die geen boodschappen doen bij ah, maar wel iedere maand langskomen om een allerhande te halen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2006, 15:03:52 »
Ik zou voor de Allerhande en Jamie Oliver gaan.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #5 Gepost op: 04 september 2006, 23:21:09 »
Voor de meeste Nederlanders gaat koken toch vooral over op goedkope wijze voedingsstoffen binnenkrijgen en daar dan als het even kan ook niet dik van worden...

Als dat werkelijk zo is - en dat zou helaas best kunnen - dan stel ik voor dat we Nederland per volgende week opheffen en ons aansluiten bij het koninkrijk België. Dan verdienenen we onze onafhankelijkheid niet.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #6 Gepost op: 05 september 2006, 09:25:05 »
Voor de meeste Nederlanders gaat koken toch vooral over op goedkope wijze voedingsstoffen binnenkrijgen en daar dan als het even kan ook niet dik van worden...

Als dat werkelijk zo is - en dat zou helaas best kunnen - dan stel ik voor dat we Nederland per volgende week opheffen en ons aansluiten bij het koninkrijk België. Dan verdienenen we onze onafhankelijkheid niet.

Als Belgische supermarkten hier dan noodhulp komen verlenen ben ik helemaal voor.

Harry

« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2006, 09:45:47 »
Dan worden we pas echt dikke maatjes met de Belgen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2006, 22:57:46 »
Anneke Ammerlaan schrijft toch ontzettend veel Allerhande recepten en ook heel erg veel recepten in blaadjes, boekjes, etc.? Geen hond die haar naam kent.
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2006, 00:34:19 »
Anneke Ammerlaan schrijft toch ontzettend veel Allerhande recepten en ook heel erg veel recepten in blaadjes, boekjes, etc.? Geen hond die haar naam kent.

Ikke wel. Heb zelfs nog met haar gewerkt in een heel grijs verleden. Of Wilma Culinair!

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2006, 10:13:37 »
Maar dan blijf je in het aloude huisvrouwenkoken (het mag niet de duur, en niet te ingewikkeld want man en kinderen moeten het lekker vinden).
Hoe je daar nog invloedrijk in kunt zijn vraag ik me af, dan moet je mevrouw Wannée zelve nomineren...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2006, 14:27:30 »
Maar Allerhande is voor veel mensen toch best vernieuwend.
,,,,فلافل