Vegatopia Forum

Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Gepost op: 18 april 2013, 00:04:07 »
Vandaag is na lange afwezigheid in Nederland weer een Marks & Spencer winkel geopend in de Kalverstraat in Amsterdam. Nou weet ik niet meer precies wat ze daar vroeger aan vegetarische producten verkochten, maar in mijn herinnering hadden ze wel veel keus voor de vegetariër.

Ik ga heel snel eens kijken. Iemand toevallig al geweest? Of nog tips wat er vooral erg lekker is van M&S?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2013, 00:11:13 »
Het is een conceptstore, een E-boutique. Als ik het goed begrijp betekent dat je er o.a. offline online kan bestellen. Zie http://www.marksandspencer.eu/null/e-boutique,nl_NL,pg.html Kleding dan, de food hall zal sowieso wel een bezoekje waard zijn.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2013, 08:40:31 »
Ik was er gisteren even maar het was er zo druk dat ik niet lekker rond kon snuffelen dus ik ga een andere keer kijken. Ik hoop dat ze wel wat vegan dingen hebben, er is een enorme lijst met dingen die ze hebben die vegan zijn, maar de vraag is of ze er hier iets van verkopen.


Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2013, 10:22:26 »
Fijn dat ze terug zijn! Ik ben benieuwd naar het assortiment, zowel qua kleding als qua eten. Vroegah, heel vroegah, kocht ik in Den Haag regelmatig curries en salades. Ik kom er regelmatig in Londen maar koop dan alleen kleding, ik reis meestal met handbagage en kan dan geen eten meenemen. Ik denk er wel eens over om alleen voor dat doel mijn bagage in te checken :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2013, 10:58:30 »
Ik ben ook van plan er vlug te gaan kijken.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2013, 13:25:22 »
Net op de site gekeken naar wat kleding. (Hoort natuurlijk niet in de vegetarische productendraad, maar je kunt online helaas geen eten bestellen, puntje voor verbetering :)). Ze hebben van de dingen waar ik naar keek, steeds mijn maat niet. Schiet niet zo op dus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2013, 23:32:58 »
Op de Engelse site eens naar het eten gekeken en het vegagehalte valt best mee. Je kan wel vega selecteren, maar dan kom je ook de Caesarsalade tegen (ansjovis) en niet vega gestremde kazen. Terwijl een ander ding wel helemaal vega was en daar stond dan weer geen V-logo bij. Goed opletten dus als je strikt eet. Dat was vrijwel allemaal food to order overigens.

Ben benieuwd wat we hier gaan krijgen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2013, 18:09:39 »
Fantastisch, k had ze erg gemist sinds ze (toen van Duitsland) van het Kontinent vertrokken. Maar toen war ik noch vegetarisch, ik hoop dat er ook veganistische Dingen zijn. De Sherbet-Bonbons! :)

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2013, 18:16:27 »
Net even de website bekeken; leuke spullen! Gisteren waren wij in Amsterdam, maar we hebben het niet gered om tot aan daar te komen, we hadden een afspraak bij de kleermaker van Frans staan en verder hebben we nog nog een corselet gezocht (maar zijn niet geslaagd ervoor). Over twee weken op 4 mei zijn we nog eens in Amsterdam voor de kleermaker, en dan probeer ik deze winkel toch even te doorlopen.
Groetjes, Antje

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2013, 08:40:38 »
Niet helemaal OT, maar wat voor corset zoek je Antje?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2013, 19:56:15 »
Even snel binnen gelopen vandaag. De verkoop loopt als een trein geloof ik, want er waren best lange rijen en wat lege schappen. Geen tijd gehad voor ingredientenlijstjes, maar ik vrees dat er voor de vegans niet zoveel keus is. Bij de Indiase maaltijden zag ik eigenlijk alleen vegetarische voorgerechten als onion bhaji's (3 euro nog iets voor 4 stuks) en bijgerecht aloo nog iets (ook 3 euro nog iets, 1 persoonsbijgerechtje imho met 47% aardappel). Misschien waren de vegetarische hoofdgerechten even uitverkocht ofzo...
Sommige dingen vind ik wel erg aan de prijs, maar er zijn ook dingen die me gaan verleiden om een keertje te proberen. Een kaasuipastei, cheddarkroketten en de toetjes lonkten ook wel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2013, 23:57:00 »
Volgende week hebben we een dagje Amsterdam gepland (niet op 30 april ;)). Ik ga dan zeker even bij Marks & Spencer kijken. Ik ben benieuwd.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2013, 19:12:22 »
Bij de Indiase maaltijden zag ik eigenlijk alleen vegetarische voorgerechten als onion bhaji's (3 euro nog iets voor 4 stuks) en bijgerecht aloo nog iets (ook 3 euro nog iets, 1 persoonsbijgerechtje imho met 47% aardappel). Misschien waren de vegetarische hoofdgerechten even uitverkocht ofzo...

Ik zag een groentecurry, maar voor de rest eigenlijk niets interessants. Veel koek en snoep, misschien kan ik er iets voor mijn moeder kopen, die is wel een beetje anglofiel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2013, 20:03:43 »
Ik ben net geweest, zag wel iets meer dingen, heb veel genoteerd, uitgebreider verslag volgt later.
,,,,فلافل

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Marks & Spencer - Kalverstraat Amsterdam
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2013, 18:44:40 »
Ik ben gisteren geweest. Ik heb geen aantekeningen gemaakt, dus ik doe het zo even uit het hoofd. Bij de Indiase gerechten zag ik vegetarische curry, iets met bloemkool (aloo) en onion bhaji's. Verderop in die koeling een soort groentebal met paneerlaagje (ik weet niet precies hoe ik het me moet voorstellen en hoe groot ze zijn). Ook in die rij zag ik nog pie met ui en kaas (Wil ik ook weleens proberen. Is toch weer iets anders als een quiche zoals we die hier kennen denk ik). Ook zag ik nog bij de versafdeling kaaskroketjes, gevulde champignons en nog iets met aardappel (koekjes?). In een andere koeling lag ook nog zo'n gepaneerde bal met champignonvulling. Verder zag ik nog wat verschillende soorten cheddar. Ik heb vegetarische moussaka meegenomen en verder ook nog crumpets (een soort dikke poffer die je in de broodrooster kunt opwarmen). Erg lekker voor een keertje, maar lijkt me niet zo gezond om er vaak mee te ontbijten. :D Oh ja en nog een blik met 3 bonenchili (bijna 4 euro per blik, schrok wel van de prijs) en nog een blikje vegetable curry.

Ik zal nog laten weten hoe de moussaka en de blikjes smaakten.