Beste Draakje,
Dat komt omdat bontdragers gewoon een stel domme mensen zijn, die verder niet bewust kunnen en willen nadenken.
Hoe wil je nu begrip verkrijgen als je je zo plat uitdrukt?
Het zegt veel over jezelf.
Ga jij bepalen wanneer iemand bewust nadenkt? Dat vind ik pas arrogant - dat jij, jij alleen, de norm wil leggen. Misschien eigen je jezelf dat recht toe omdat je bijkbaar heel actief bent op dit forum. Maar dat maakt op mij totaal geen indruk.
Dan kan ik vééééél meer begrip opbrengen voor de reactie van Gretz.
Als een vegetarier vegetarier is voor de dieren, dan is bont echt totaal niet te verantwoorden. Dan ben je erg dubbel bezig naar mijn mening.
Wie zegt immers dat ik vegetarier ben voor de dieren? Ik vind mezelf ook geen vegetarier. Misschien eet ik minder vlees uit milieu-overwegingen? Of gewoon omdat ik het niet altijd nodig vind. Een maaltijd is voor mij ook geslaagd zonder vlees.
Ik ben dus helemaal niet dubbelzinnig bezig!
Tussen bont dragen en vlees eten, maken jullie een link vanwege Phaedra Hoste, en daar kan ik, zoals in mijn vorig bericht heb gemeld, begrip voor opbrengen. Ze wordt symbool voor bont dragen en daar hoort ook bont bij van dieren die niet gegeten worden. Maar in mijn geval is er geen link: ik eet soms vlees, soms niet, en ik draag graag bont. Ik ga daar ook geen dubbelzinnige statements over rondspreiden, en ik ben geen BV.
Een klein steentje.. een grote is zeker te zwaar voor je.. daarnaast maak je met dat beetje vlees niet eten echt niet veel goed.
Nogmaals, respecteer toch eens een andere mening! Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn bijdrage lever? Ik gebruik héél bewust mijn fiets en het openbaar vervoer. Het water dat in mijn huis wordt gebruikt is gedeeltelijk regenwater,... Doe jij dat bv.? Spoel jij na elk toiletbezoek thuis door met drinkwater? Ik weet het niet en zelfs al wist ik het, dan nog heb ik me niet te moeien met uw engagement. Is dat er - des te beter, indien niet: ook goed. Misschien zou ik je ook willen overtuigen, maar dan op een respectvolle manier en niet met schelden of zo. Dat is bijzonder onvolwassen en polariseert elke discussie.
En ja, ik weet dat mijn bontjas er enkel is, mits de dood van enkele dieren. En sorry, maar voor mij persoonlijk weegt het gevoel van zalig bont dragen absoluut meer door. Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt.
Maar ik wou hier op het forum gewoon laten zien dat er naast het stereotiepe beeld van ouw madammen met nen bontjas, ook jonge '
iets bewustere' vrouwen graag bont dragen.