Bedankt voor de tips!
Poedersuiker met borax lijkt me voor de katten niet zo'n fijn idee. De katten zijn ook de reden dat ik nog even niet met gif ga spuiten, ben toch bang dat ze er iets van binnen krijgen.
Komkommerschillen: het is het proberen waard, maar kakkerlakken eten toch alles?
Een doek met bier kan niet op het parket, zou wel op een dienblad kunnen ofzo. Verbranden wordt lastig, moeten ze op de BBQ?
Zoute haring: dat zouden de katten wel fijn vinden
Die lijmdozen zijn heel naar voor de kakkerlakken, ik vind vliegenstrips ook heel erg. Maar ik moet echt iets doen, ik heb ervaring met kakkerlakken en het is echt heel erg als ze je huis overnemen. In china zaten er honderden in de koelkast toen ik aankwam, later zaten er altijd een paar duizend in de gemeenschappelijke keuken, en als je niet elke dag spoot, kwamen ze ook in je kamer, in je bed, of gingen ze slapen in je onderbroekenla en als je dan 's morgens met een slaperig hoofd je la opentrok, wriemelde het aan alle kanten. Het is het enige insect dat ik ooit echt bestreden heb, maar er was geen beginnen aan. Ik ben echt heel bang dat ik ze, als ik er niet meteen iets aan doe, niet meer kwijt raak. Ik vind het echt niet leuk, het confronteert me heel erg met mijn principe niets en niemand dood te maken. Je kan alles wel dood gaan maken waar je last van hebt, tenslotte (en teveel mensen doen dat...)
Edit: ik hoop dan ook dat de combinatie van ultrasone verschrikker en lijmdozen zo gaat werken, dat de kakkerlakken wegblijven en dus niet in de lijmdozen terecht komen. Als de ultrasone verschrikker niet werkt, komen ze in de lijmdozen terecht, dan weet ik dat diervriendelijke ultrasone dingen dus niet werken. Of heb ik dove kakkerlakken.