Vegatopia Forum

Poll

Hoe goed is de kantine waar jij werkt?

Ik ben er zeer tevreden over
2 (7.7%)
Ik ben tevreden
3 (11.5%)
Ik ben niet tevreden of ontevreden
2 (7.7%)
Ik ben ontevreden
15 (57.7%)
Ik ben er zeer ontevreden over
4 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 16

Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #40 Gepost op: 13 april 2010, 10:57:06 »
Menu op ons ROC biedt maar een heel beperkt assortiment voor vegetariërs (erg basic ook) Gratis soepgarnering gebruik ik echter als broodbeleg :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #41 Gepost op: 13 april 2010, 21:26:13 »
wij hebben niks, gelukkig wel een mcd om de hoek  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #42 Gepost op: 13 april 2010, 22:31:28 »
Geen idee. Ik er nooit. Ze hebben wel een schaaltje rauwkost (1,03 Euro), fruitsalade (1,13 Euro).
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #43 Gepost op: 14 april 2010, 01:00:51 »
Een paar weken geleden heb ik een paar dagen op de TU/e geluncht. De professor heeft hemel en aarde bewogen om iets 'representatiefs' (ook voor de buitenlanders) van de catering te krijgen - en dan ook nog eens rekening te houden met die paar vervelende vegetariërs. Ach, de broodjes waren best aardig (kaas, brie, h@m, dat werk), de soep wonderwel vleesvrij doch waanzinnig zout, de warme hapjes (spinazie-fetadingetjes) vettig en eigenlijk best lekker. En - och heimwee - melk en karnemelk bij de lunch (guilty pleasure)!

Toch is mijn ervaring met kantines in Nederland dat het allemaal wel heel voorverpakt is. Cultuur of Voedsel- en Warenautoriteit? Ik vermoed het laatste.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #44 Gepost op: 14 april 2010, 07:12:30 »
Toch is mijn ervaring met kantines in Nederland dat het allemaal wel heel voorverpakt is. Cultuur of Voedsel- en Warenautoriteit? Ik vermoed het laatste.

Ik denk een combi. Bij mijn vorige werk weigerden ze gebakken eieren anders dan door-en-door gaar te serveren. Met een hele dooier mocht niet, zeiden ze, zelfs niet als je er expliciet om vroeg. In de kantine waar ik nu vaak kom, zijn de eieren nooit helemaal gaar. En terecht.
This is between me and the vegetable!

Jippia

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #45 Gepost op: 26 april 2010, 15:54:56 »
In het gebouw waar onze organisatie kantoorruimte huurt, is ook een bedrijfsrestaurant/kantine. Je kunt ook gewoon je eigen boterhammen meenemen en dat doe ik ook vrijwel altijd. Het scheelt geld en het is veganistisch. De keren dat ik er mijn lunch heb gekocht in de zes jaar dat ik hier werk zijn op één hand te tellen. De catering wordt verzorgd door een cateringbedrijf (Eurest). Op zich is het aanbod vrij uitgebreid: vers fruit, verschillende soorten brood en broodjes, beschuit en knäckebröd per stuk verpakt, portieverpakkingen jam, hagelslag, pindakaas, halvarine en roomboter, een koelvitrine met flesjes sap, bekers melk, karnemelk, Vivit en dergelijke, veschillende soorten kaas, vleeswaren en salades voor op brood, toetjes als yoghurt en kwark. Er is ook een saladebar met rauwkostsalades, fruitsalade, gekookte eieren en vaak ook een pastasalade en verschillende soorten dressing. Tot zover zit er aardig wat bij voor vegetariërs. Er zijn ook belegde stokbroodjes en bagels verkrijgbaar, helaas vaak met vis of vleeswaren, soepen, waarvan soms wel soms niet een vegetarische, warme maaltijden, meestal niet vegetarisch, en de frituurafdeling heeft soms alleen friet met mayonaise, maar soms ook vegetarische burgers (van Vivera) of kaassoufflés. Over het geheel genomen kun je er als vegetariër wel goed terecht. Voor veganisten, zoals ik, wordt het wat lastiger, al is er wel wat te vinden. 

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #46 Gepost op: 26 april 2010, 19:14:04 »
Gisteren was 'de inktpot' te zien bij 'the Phone'.
Dat is het gebouw waar het bedrijfsrestaurant in is gevestigd waar ik altijd zo blij mee ben.
Wel raar om je eigen gebouwtje opeens in een soort serie te zien.

Aiko

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #47 Gepost op: 26 april 2010, 20:32:50 »
Gisteren was 'de inktpot' te zien bij 'the Phone'.
Dat is het gebouw waar het bedrijfsrestaurant in is gevestigd waar ik altijd zo blij mee ben.
Wel raar om je eigen gebouwtje opeens in een soort serie te zien.

Ik ken het. Ik zie 'mijn gebouw' ook geregeld op televisie. En niet eens alleen bij slecht nieuws...

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #48 Gepost op: 28 april 2010, 11:56:47 »
Gisteren was 'de inktpot' te zien bij 'the Phone'.
Dat is het gebouw waar het bedrijfsrestaurant in is gevestigd waar ik altijd zo blij mee ben.
Wel raar om je eigen gebouwtje opeens in een soort serie te zien.

Begrijp ik nou goed dat ik de afgelopen maanden zowat naast je heb gewerkt?

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #49 Gepost op: 28 april 2010, 12:32:40 »
Waarschijnlijk wel. Tenzij je in een van de HGB's zat, dan zaten we misschien zelfs in hetzelfde gebouw.
Hadden we best een bakkie kunnen doen eigenlijk!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #50 Gepost op: 28 april 2010, 14:17:51 »
Waarschijnlijk wel. Tenzij je in een van de HGB's zat, dan zaten we misschien zelfs in hetzelfde gebouw.
Hadden we best een bakkie kunnen doen eigenlijk!

Ik zat in HGB IV!

Dat bakkie houden we tegoed, mocht ik daar ooit weer terecht komen. :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #51 Gepost op: 02 mei 2010, 19:58:49 »
Mijn auto is mijn 'bedrijfsrestaurant'  ;)
Ik sjees heel Limboland en stukkie Brabant door om bij mijn clienten te komen.
Ik doe alles in mijn auto, heb nog net niet een ingebouwd toilet  :)
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #52 Gepost op: 10 mei 2010, 23:33:10 »
Te duur bij ons en alleen maar broodjes met kaas en altijd dezelfde. Als ik naar het andere gebouw ga heb ik ook nog keus uit kaas, zoetigheid en alleen maar boter of gelatinehoudende becel en een saladebar met salade waar ook vaak vlees en vis in zit. Dat staat er dan wel op, maar ik vertrouw het niet helemaal. Al die mensen die hun vlees/vissalade lepel over mijn vegetarische salade laten druppelen... Of ze morsen gewoon in de verkeerde bak.
Yoghurtjes? Staan stijf van de suiker en bevatten allemaal gelatine. Ik neem tegenwoordig mijn eigen lunch mee. En soms ook mijn eigen beker yoghurt. Ik spaar zoveel geld uit tegenwoordig!