Hier in Ierland wordt ook veelal warm gegeten tussen de middag. Je moet ook niet vreemd opkijken als mensen je voor een 'dinner' rond dat tijdstip uitnodigen. (De avond begint sowieso-vroeg: Met 'this evening' wordt veelal 'vanmiddag' bedoeld.)
Als je dan nagaat dat mensen 's ochtends wat cereals eten, en rond koffietijd nog eens een breakfast (met o.a. baked beans, bacon en van die worstjes, die men gekscherend als 'vrijwel vegetarisch' aanduidt vanwege het hoge meelgehalte en de bleke kleur), en 's avonds een 'supper' naar binnen werken... mij lukt het in ieder geval niet om zoveel naar binnen te stouwen. Geen wonder dat obesity speciaal in dit land als een groot gezondheidsprobleem wordt gezien.
Wat onze kantine op zich betreft, ben ik niet ontevreden. Vaak is één van de twee maaltijd-opties vegetarisch (gevulde omelet, curry, quiche, spring rolls, het kan van alles zijn), en anders valt er altijd wel een salade samen te stellen.
Iedere dag zijn er in ieder geval groentes, chips, wedges, en mash of spuds.
Met soep en een broodje neem ik ook genoegen. En soms zijn er toetjes (Apple-crumble & custard bijvoorbeeld).