Vegatopia Forum

Poll

Hoe goed is de kantine waar jij werkt?

Ik ben er zeer tevreden over
2 (7.7%)
Ik ben tevreden
3 (11.5%)
Ik ben niet tevreden of ontevreden
2 (7.7%)
Ik ben ontevreden
15 (57.7%)
Ik ben er zeer ontevreden over
4 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 16

Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Gepost op: 22 augustus 2006, 00:24:54 »
Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders nogal ontevreden zijn over hun bedrijfskantines. Hoe is dat onder vegetariërs? Houden ze rekening met je waar je werkt? En wat deugt er wel of niet?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2006, 01:18:17 »
Nu werk ik wel niet fulltime, maar wel bij een bedrijf waar nog tienduizenden anderen werken, dus vast ook meer vegetariers.

De kantine bij ons is gewoon slecht. Je mag zelf uitkiezen wat je eet, maar het moet wel een kant en klaar product zijn uit de eigen winkel (pizza en koken en stomen mag ook). Nu mag ik sowieso geen magnetronmaaltijden (behalve evt de koken en stomen, maarja, daar zijn er hooguit twee vega van, en dan is het risico dat ie is uitverkocht behoorlijk groot), maar wat ik ervan zie, is dat er echt veels te weinig groenten inzitten (rode saus is geen 200 gram groenten) en we mogen er geen salades meer bij, omdat dat te duur is.

Ik weet van een vegetarische collega dat ze in een tijd dat ze fulltime werkte toch maar vis is gaan eten omdat ze anders iedere dag hetzelfde at. Dus zelfs als je wel alles mag eten is er nauwelijks variatie.

Verder zijn magnetronmaaltijden natuurlijk gewoon vies (weet ik me te herinneren van die zeldzame keren dat ik me er aan gewaagd heb).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2006, 09:34:23 »
Ik eet al heel lang niet meer in ons restaurant, uit o.a. ontevredenheid (en omdat ik graag naar buiten ga in m'n pauze). Misschien is e.e.a. verbetert sindsdien, maar ik vond het hopeloos. Er was bijv. een saladbar waarbij je nooit zeker wist wat je opschepte, er kon dus zomaar ham of garnaal oid in je salade zitten, er stonden verder geen bordjes bij. Bij de (gefrituurde) snacks hetzelfde verhaal, die kaassouffle kon zomaar een ragoutsouffle of een hamkaassouffle zijn. Iedere keer moest ik dus weer vragen wat de kaassouffles waren (lekker handig als er weer eens niemand staat). De soepen heb ik nooit zo erg vertrouwd.
Toen ik hier net kwam werken was het nog niet zo erg, toen zagen de salades er nog niet uit alsof ze alle kliekjes bij elkaar hadden gegooid, lag er nog van de vegetarisch broodbelegspul van de Appie enzo. Maar sinds het uitbesteed is aan een cateringbedrijf, wordt het assortiment beroerder en de prijzen hoger.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2006, 09:38:18 »
Bij mij op mijn opleiding is de catering al jaren belabberd, op mijn stageschool schijnt het heel goed te zijn (moet nog beginnen) en mijn bijbaan (bakkerij) heeft geweldige lunches (scones!), alleen geen veggie salades.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2006, 09:43:46 »
Bij mij, een school, vooral vette happen, en broodjes. Dus wordt het een broodje kaas of een kaassouffle. Niet zo super dus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2006, 09:52:17 »
Op m'n vorige werk hadden we wel een geweldig restaurant. Dat was niet zo'n groot bedrijf en de kantine werd gerund door een afgekeurde meteropnemer en iemand van een cateringbedrijf, maar omdat het allemaal niet zo groot was konden ze veel meer inspelen op specifieke wensen en hielden ze rekening met bepaalde voorkeuren. Zo maakten ze wel een ham-prei-salade en als dat weer op het menu stond, vroegen ze mij 's ochtends of ik ook prei-salade wilde, dan maakte ze eerst een bakje zonder ham voordat ze de rest maakten.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2006, 10:10:46 »
Eigenlijk neem ik tegenwoordig altijd brood mee naar het werk (scheelt veel tijd! Anders sta ik de helft van mijn kostbare lunch-half uurtje in de rij). Het personeelsrestaurant heeft 's middags brood, zowel zelf te beleggen boterhammen en broodjes als voorgesmeerde broodjes gezond, als warme maaltijden waarvan één vegetarisch. De warme maaltijd is wel ok voor een keertje, al eet ik er liever 's avonds warm want het ligt vaak als een blok op je maag. Als ik dat een warme lunch eet ben ik of de hele middag vol en misselijk of ik heb zin om een tukje te gaan doen.
De warme snacks tussen de middag zijn soms per ongeluk vega maar meestal dus niet. Vega broodbeleg is er wel, bijvoorbeeld verschillende soorten kaas, roomkaas, jam, hagelslag. En er is altijd voorverpakte yoghurt, dagelijks wisselende toetjes en wisselende bakjes sla. De soep eet ik nooit.
Klinkt nog best ok zo maar die rijen rond lunchtijd zijn echt vervelend en ook dat je in een baklucht zit zodat iedereen na je lunchpauze ruikt dat je in het restaurant hebt gezeten.  ::)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2006, 10:21:09 »
Ik kom nogal eens in provinciehuizen in het Noorden en die blinken uit door hun variatie. Elke dag anders en elke dag twee soorten gerechten: met vlees en/of vis en gewoon vegetarisch. Er is ook een grote afname hiervan dus het kan prima uit. De dingen die ze maken zijn ook nog smakelijk dus en passant maken vleeseters ook nog eens kennis met de mogelijkheden van de vegetarische schotel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2006, 10:57:07 »
Hier in Duitsland is het gebruikelijk om tussen de middag een warme hap te eten. De mensa op het Expo-Plaza heeft een kwalijke reputatie, en terecht. Vooral de vegetarische hap is fantasieloos en nauwelijks naar binnen te werken. Pasta, aan elkaar gelijmd met kaassaus en daartussenin iets dat op groente lijkt; Auflauf (aardappelgratin, of wat daarvoor door moet gaan) met stukgekookte worteltjes en dat soort zaken. Dus ik smeer - typisch Nederlands - 's ochtends een paar broodjes extra.
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2006, 11:17:31 »

Hier in Ierland wordt ook veelal warm gegeten tussen de middag. Je moet ook niet vreemd opkijken als mensen je voor een 'dinner' rond dat tijdstip uitnodigen. (De avond begint sowieso-vroeg: Met 'this evening' wordt veelal 'vanmiddag' bedoeld.)
Als je dan nagaat dat mensen 's ochtends wat cereals eten, en rond koffietijd nog eens een breakfast (met o.a. baked beans, bacon en van die worstjes, die men gekscherend als 'vrijwel vegetarisch' aanduidt vanwege het hoge meelgehalte en de bleke kleur), en 's avonds een 'supper' naar binnen werken... mij lukt het in ieder geval niet om zoveel naar binnen te stouwen. Geen wonder dat obesity speciaal in dit land als een groot gezondheidsprobleem wordt gezien.

Wat onze kantine op zich betreft, ben ik niet ontevreden. Vaak is één van de twee maaltijd-opties vegetarisch (gevulde omelet, curry, quiche, spring rolls, het kan van alles zijn), en anders valt er altijd wel een salade samen te stellen.
Iedere dag zijn er in ieder geval groentes, chips, wedges, en mash of spuds.
Met soep en een broodje neem ik ook genoegen. En soms zijn er toetjes (Apple-crumble & custard bijvoorbeeld).
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2006, 19:04:39 »
Ik ben niet zo van het eten voorbereid door een ander. Ik neem doodleuk mijn eigesgebakken brood mee naar de kantine. In een pand waar vijfhonderd man [vrouw] werkt, heb ik echter nog nooit iemand anders met eigen voedsel in die kantine zien zitten, overigens...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2006, 19:30:03 »
Ik neem doodleuk

... en zonder een lachspier te verrekken...

Citaat
mijn eigesgebakken brood mee naar de kantine.

Sodexho (
* Christiaan maakt een bezwerend gebaar
) catert bij die grote bank waar je werkt, he?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2006, 09:51:49 »
Ja, dat doet Sodexho inderdaad. Hun afgebakken broodjes zijn oké, de soep is altijd te zout en fantasieloos, er is een soort saladebar waar vrijwel altijd door vijf van de zes mogelijkheden een of andere slasaus zit (en anders wel stukken vis of andere ranzigheid) en wat mij het meest irriteert: er is geen biologische zuivel te krijgen.
(Verder is er dagelijks één warme maaltijd die ik zowiezo niet eten wil, gefrituurde meuk en af en toe een niet-gefrituurd warm hapje (pannekoeken ofzo) dat vrijwel altijd van het niveau dat-kan-ik-zelf-beter is.

Het verbaast me dus eigenlijk dat Aiko z'n eigen brood meeneemt, want ik neem juist graag mijn eigen beleg mee. (Salade, of sla-uit-de-groentezak)
This is between me and the vegetable!

Ruurdje

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2006, 10:43:18 »
Ik zit ook in Ierland en de bedrijfskantine is ok. Erg lekkere salades (met bordjes erbij!) alleen niet veel keuze wat andere dingen betreft voor vegetariers, omdat het meestal aardappelen-groente-vlees is.. zonder vlees of pasta of rijst oid. Dat is wel ok, maar niet om elke dag te eten.

Maarja, ik ben veel te lui om zelf te koken dus wat dat betreft ben ik erg tevreden! :)

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2006, 00:34:31 »
Waar ik werk hebben we Sodexho. Deze firma voert geen pro-actieve rol als het gaat om vegetarische producten en ook niet waar het gaat om rauwkost. Ook de rauwkost is meestal opgefleurd met kaas, stukjes vlees of dressings. Erg oppassen dus. Een losse tomaat vetrouw ik daar wel op mijn brood, dus dat doe ik dan ook vaak. Ook staat niet aangegeven of iets vegetarisch is of niet.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2006, 19:38:15 »
Bij ons op het bedrijf hebben ze het briljante idee gehad om te gaan bezuinigen op de cateraar. De oude is eruit, en er lopen nu 'mensen met beperkingen' rond die elke dag iemand 'leer- en werkervaring' laten opdoen bij de kassa. Op zich lovenswaardig, maar het is echt niet gedaan vanwege goeddoenerij, maar puur vanwege de kosten. Gevolg: zeer beperkt aanbod, lange rijen en klagende mensen. Het enige vegetarische is een broodje met kaas en het drinken. Vegetarische soep en snacks zijn er niet.
Voorbeelden van de afgelopen maand: Mensen die de kassa bedienen die opeens weglopen omdat het hun teveel wordt (4 man in de rij...), luidruchtige mensen achter de toonbank, maaltijden die pas bereidt worden op het moment dat iemand erom vraagt zodat het in de laatste 10 minuten van de pauze nog effe snel verorbert moet worden... inkopers en verkopers gaan al ergens anders lunchen vanwege beschamende ervaringen. Ik hoop dat het snel veranderd...
Hoera voor de eigen broodtrommel!
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2006, 19:42:29 door iammars »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2006, 22:10:55 »
Wij hebben iemand die dagelijks boodschappen doet en die maakt s middags gewoon lunch voor ons, dus er is vaak verse salade met kruiden enzo en ook wel es soep etc. Je kunt ook zelf om dingen vragen enzo en die worden dan gekocht (tenzij je om iets idioots vraagt) dus dat is wel lekker makkelijk.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2006, 08:33:37 »
Bij mijn ene werkgever mag ik af en toe wat uit de winkel samenstellen. Erg fijn, lekker en niet echt twijfels over de bereidingswijze van bepaalde ingredienten.
Bij de andere werkgever vertrouw ik bijzonder weinig. Mijn collega's hebben soms vreemde manieren om 'hygiene' te handhaven,  een pesto van Knorr smaakt toch al naar ingedikte bouillon en wie dat daar ooit mozzarella heeft durven noemen verdient straf.

We hebben dus geen echte bedrijfskantine...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2006, 12:39:28 »
hmm, ik ben helemaal niet bekend met het fenomeen bedrijfskantine...

Macka

Re:Hoe tevreden ben jij over het bedrijfsrestaurant?
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2006, 13:51:48 »
Ik ben ook tot de Sodexho veroordeeld :(
(Verdere uitleg overbodig, lijkt me...)

Trouwens, Aiko, waar zit jij precies? NN-gebouw over de Utrechtse baan?