Vegatopia Forum

Vegetarische multivitaminen De Tuinen uit assortiment

Offline Wildflower

• 114
  • Geslacht: Vrouw
Vegetarische multivitaminen De Tuinen uit assortiment
« Gepost op: 19 augustus 2006, 19:42:41 »
Vandaag even binnengelopen bij De Tuinen voor een potje "Multi vegetarisch". Toen ik dit niet op de gebruikelijke plaats aantrof heb ik aan een verkoopster gevraagd wanneer dit product weer zou worden bijgevuld. Zij vertelde mij echter, na raadpleging in de pc, dat deze vitaminepillen uit het assortiment waren gehaald (!).

Vreemd hoor, je zou denken dat de markt voor vegetarische producten juist groeiende is. Zijn er hier mensen die het product wel nog in de schappen kunnen vinden?
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2006, 23:15:16 door Hizikigrrrl »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

pim

Re:Vegetarische multivitaminen De Tuinen uit assortiment
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2006, 12:43:55 »
Ik heb vandaag met  de klantenservice van "de Tuinen" gebeld. De "multi vegetarisch" is inderdaad uit de handel genomen. Inmiddels hebben ze hierover zoveel telefoontjes en klachten binnengekregen dat ze het waarschijnlijk weer in hun assortiment gaan opnemen. Ze konden nog niet zeggen wanneer. Regelmatig gaan kijken dus.

ericr

« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2006, 11:26:05 »
Gewoon online je vitamines kopen en eventuele andere supplementen.

Zelf kort geleden bij een Brits bedrijf een aantal supplementen gekocht. Die hebben o.a. ook vegetarische omega 3 (DHA) capsules en een redelijk groot assortiment vegetarische supplementen.

http://www.healthspan.co.uk/shop/products.aspx?cat=VEGE
http://www.healthspan.co.uk/shop/product.aspx?Id=MV-V

Prijzen zijn redelijk laag, supplementen zijn onder strikte omstandigheden gefabriceerd en de verzendkosten zijn vergelijkbaar met wat in Nederland webshops rekenen. Was zelf € 3,- verzendkosten kwijt voor een bestelling van € 30,-.

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:11:11 »
Ik vraag me toch af wat voor soort klachten ze dan hebben gekregen eigenlijk  :-\

pim

« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2006, 14:16:35 »
Klachten dat het niet meer in de winkel te krijgen is :o

ik gebruik nu inmiddels de Vegetarian Multi van Orthica, deze is bij mijn apotheek verkrijgbaar en zeer betaalbaar. Het smaakt ook minder vies.  :D

Groeten

Pim

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2006, 14:35:05 »
Ik heb 'ijzer met vitaminen & mineralen' (of zoiets), ook van de tuinen. Zit vrijwel alles in wat je als vegetariër nodig hebt. Ze gooien er alleen wel schellak in  >:( en dat terwijl erop staat 'geschikt voor vegetariërs'. Ik heb ze maar even gemaild.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2006, 14:48:34 »
Ze hebben bij De Tuinen ook 'Cod liver oil' waarop staat dat 'ie geschikt is voor vegetariërs.  ???
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #7 Gepost op: 08 november 2006, 20:25:34 »
Ja, dat klopt. Volgens de verkoopster is de inhoud van de capsules niet vegetarisch (ja duh ::)) maar is de capsule zelf dat wel. Er zit dus geen gelatine in. Heb al geruime tijd geleden een mailtje hierover gestuurd naar De Tuinen, maar geen reactie ontvangen.

Wat de multivitamine betreft: het zou fijn zijn als die weer terug zou komen. Nu gebruik ik de Vegetarian Multiple van Solgar (90 stuks voor 29,95). Ben ik overigens wel erg tevreden over.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2006, 13:33:14 »
En hier het antwoord:

Geachte mevrouw Roodbaard,

Schellak is een bijproduct afkomstig van een tor, zonder dat het beestje hiervan schade ondervindt.
De Tuinen heeft er echter voor gekozen Schellak niet meer als glansmiddel te gebruiken.
Onze nieuwe PET verpakkingen bevatten dit ingrediener dan ook niet.

Wij hopen u hiermede naar genoegen te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Service Desk,
De Tuinen B.V.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

mirrie

« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2006, 15:25:12 »
Etos heeft ook multivitamine voor vega's.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2006, 20:36:07 »
Schellak is een bijproduct afkomstig van een tor, zonder dat het beestje hiervan schade ondervindt.
Dit is theoretisch waar, in de praktijk komt hier niets van terecht. Schellak is erg plakkerig, ze zitten met veel luizen op elkaar en er gaan er dus gewoon heel veel dood doordat ze niet uit de schellak te peuteren zijn bij de oogst. Wel goed dat ze het niet meer gebruiken!

Nu moet de bodyshop die schellak nog even uit zijn mascara halen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light