Vegatopia Forum

Fulltime werken en toch een hond?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lelle

Fulltime werken en toch een hond?
« Gepost op: 12 augustus 2006, 23:34:38 »
Ik wil graag weten hoe jullie over het volgende denken.
Ik wil al heel lang een hond, maar ik werk gemiddeld 32 uur pw en dan dagen van 8 uur.
Nu zit ik telkens op een site van Spaanse dieren in Nood, waarbij je heel zielige spaanse asielhonden naar Nederland kan laten komen en adopteren.
Ik woon alleen en minder werken zit er ook niet in.

Wat is nou het beste voor zon hondje?
hier en soms alleen of daar en in een kennel?

.... help!
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2006, 10:07:02 door Sander »

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2006, 00:21:14 »
Ik zeg: meteen doen als je erover twijfelt! Honden zijn wat mij betreft beter af bij een baasje dan in een asiel. Asiels raken overvol dus die help je er sowieso mee, zo is er weer plek voor andere honden die op deze manier een tweede kans kunnen krijgen. Daarbij lijkt mij een huiselijke situatie veel beter voor een hond ze krijgen dan vaak meer persoonlijke aandacht. Als je 's ochtends een flinke wandeling maakt met de hond dan kunnen ze het vaak overdag prima uithouden. Als je in de mogelijkheid bent om 's middags even naar huis te gaan om de hond uit te laten zou dat natuurlijk perfect zijn maar honden passen zich over het algemeen heel goed aan aan het ritme van het baasje dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Succes bij je beslissing!

Toevallig heb ik vandaag de hond van een vriendin uitgelaten (voor het eerst), ik dacht toen met weemoed terug aan de tijd dat wij thuis een hond hadden, ik moet bekennen dat ik dat toch best wel een beetje mis. Maar ach ik heb nu 5 katten en dat vind ik ook geweldig.  ;)
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2006, 00:38:20 door Ona »

Lelle

Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2006, 00:33:44 »
Wow! Wat een positieve eerste reactie!
Ik had half verwacht meteen veroordeeld te worden, maar ben nu weer helemaal blij;D ;D
ik hoop dat er meer mensen zo over denken.

Ik ga morgen maar even met die mensen mailen.
En nu nog een keuze maken tussen al die zielige smoeltjes en trouwe oogjes.

Aiko

Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2006, 00:42:24 »
Niet zo haastig, je moet wel de tijd geven voor een portie negativiteit. Daar kan geen gezond leven zonder.

Het zal best zo kunnen zijn dat niet iedere hond voor de duur van acht uur plus lunchpauze plus reistijd plus vertraging, de boel kan en wil ophouden. Ben je desgewenst bereid elke dag even te dweilen? Heb je vloerbedekking dat daar tegen kan?

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2006, 00:46:27 »
Ik reageer sowieso positief, ik vind het alleen maar goed dat je voordat je aan zoiets begint eerst raad vraagt. Daarbij wil je ook een hond uit een Spaans asiel nemen waar het straathondenprobleem erg groot is. Bij ons is het destijds ook goed gegaan maar mijn vraag is wel, is er een mogelijkheid dat je 's middags nog heel eventjes de hond buiten kan laten? In principe kan een hond het 8 uur uithouden maar ideaal is het misschien niet. Ook hoop ik dat de hond niet gaat janken als hij een langere tijd alleen is.

Dit zijn situaties die ik schets om je aan het denken te zetten. Er zijn natuurlijk veel meer mensen die in dezelfde situatie zitten dus het zal waarschijnlijk vaker wel goed gaan dan niet. Misschien is het ook een idee om anderen in je omgeving te vragen hoe het bij hun gaat en wat voor een oplossingen zij bedacht hebben.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2006, 00:53:32 door Ona »

Lelle

Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2006, 01:39:34 »
Het nadenken over een hondje ja/ nee doe ik al heel lang hoor.
Het probleem is dat ik er in mn eentje niet meer uitkom.

Ik ben gemiddeld 8-8,5 uur van huis, en de oplossingen die ik bedacht heb zijn allemaal 'tijdelijk'van aard:

- hondenuitlaatservice (weer iemand die mn sleutel meekrijgt  ;))
maar dat kost 12 euro per keer en kan dus maar een keer per week ofzo
- mn ouders willen t beessie ook af en toe wel n dagje, maar zullen zich nooit vast leggen en zijn zomers vaak op reis.
- en n vriendin die in de buurt woont wil mijn hond ook weleens uitlaten als ze met de hare op pad gaat, maar ook niet altijd.

ik wil het ook niet andermans probleem maken.

Of mn laminaat dr tegen kan, tja, Ik wil zo nodig een hond... t moet maar.
Maar tis zo zielig voor t beessie als ie t niet op kan houden!

....
maar ik wil zo graag een hondjuhhhh :-\

Aiko

Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2006, 02:04:42 »
Ik deduceer dat je maar op een kwartier reizen afstand van je huis werkt. Dan kun je je middagpauze opofferen voor het heenenweer gereis en snel de hond uit te laten.

Lelle

Re:fulltime werken en toch n hond?
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2006, 02:33:09 »
Helaas deduceer je niet helemaal correct. ;)
Mn 'middag'pauze (ik werk vroeg, laat, nacht) zit in mn werktijd, dus ik mag als t lukt best tien minuten weg om n broodje te halen, maar kan niet echt weggaan.
Anders had ik dit probleem helemaal niet gehad!

Er zijn heel veel diensten waarbij je wat vroeger naar huis mag en waardoor je niet de volle 8 uur werkt.
Soms ben ik dus inderdaad langer van huis, maar niet vaak.




Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2006, 12:21:30 »
Ga je in ieder geval goed in leven in het ras, want sommige honden hebben veel beweging nodig en sommige niet zo.
Ook kan een asielhond 'verlatingsangst' ofzo hebben. Dus dat is ook niet handig.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2006, 12:29:38 »
Een hond is een gezelschapsdier. Daarom is het wel belangrijk dat je er véél bent. Als je dat om je werk niet kunt, neem dan twee honden. Het ongemak is het zelfde, zoals je die al beschrijft, maar ze hebben dan veel aan elkaar.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Lelle

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2006, 18:30:34 »
Zucht....

Moet toch nog maar even heel hard nadenken.
Ik heb er ook over nagedacht om twee hondjes te nemen, maar het is wel een grote beslissing want ik moet zeker weten ook financieel voor beiden te kunnen zorgen natuurlijk.

Nog maar even uitstellen en wikken en wegen....

Alle suggesties, ideeen en tips zijn nog steeds welkom hoor!


Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2006, 18:44:40 »
sommige asiels hebben ook een soort van ´intake procedure´, ik heb eerder ook een keer geinformeerd naar ´afgedankte´ honden (voor onderzoek) dat was een best wel ´zware procedure´, met eisen. maar gangbare asiels hanteren dat niet. ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat alles misschien niet zo makkelijk gaat  wanneer je een ´probleem hond´ (mogelijk getraumatiseerd) neemt,  (bijv luisteren, hechten etc.)
Za Zemiata!

Lelle

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:06:32 »
Nou ik ben inmiddels bij een stichting terecht gekomen die inderdaad zo'n intake gesprek met je voeren en ze komen op huiscontrole.

EN heel belangrijk, ze hebben een hondje dat heel goed alleen kan zijn overdag en dit zelfs nodig heeft.

Ik heb er een heel goed gevoel over en als ze dat na het gesprek ook nog over mij hebben dan heb ik dus waarschijnlijk en hondje!!  :) :) :)

Nou ja, jullie zien het vanzelf wel aan mijn onderschrift of t gelukt is!

bienne

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2006, 19:30:07 »
http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-actueel.html
kijk anders hier eens.... op een ander forum waar ik vaak kom doen mensen ook aan opvang van honden uit het buitenland. zij zoeken dan een plekje voor die dieren bij mensen die lief voor ze zijn

Lelle

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2006, 23:41:22 »
Dit is dr geworden, is t geen plaatje????

http://www.dierenhulpzondergrenzen.com/AdoptieHondenkatTevenNanuk.htm

Nu nog iemand met een auto vinden om dr op te halen! :-\ :-\ :-\

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2006, 09:19:36 »
 :heart: Ja, het is een plaatje!

En er is toch vast wel iemand met een auto in je omgeving die je wil helpen?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2006, 09:27:29 »
Eeen leuk hondje, Lelle!  :)

Lelle

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2006, 09:33:50 »
vervoer gaat wel lukken hoor, :cheer: moet alleen 2 weken () geduld hebben! :nopompom:

Veel te lang....

Maar ja zwolle heerhugowaard is ook een @*!-eind.


thimphu

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2006, 09:53:20 »
Hoi Lelle, ik zit in precies jouw situatie. Per januari ga ik minder werken omdat ik eindelijk een hond wil (wil ik al mijn hele leven). Nu ben ik 36, ik verdien goed, en nu wil ik het doorzetten. Ik ben alleenstaand. Dus, ik snap ook dat jij het graag zou willen. Uit je berichtjes bemerk ik dat je dus een hondje hebt geregeld. Hou je ons hier op de hoogte hoe het gaat ? Ik had ook geinformeerd bij de stichting die jij noemde, maar kreeg toch ook weer het antwoord dat ze liever hebben dat je er of 2 neemt (ik zit daar nu aan te denken) of dat je toch meer thuis bent......
hee, groetjes, en veel succes...en laat even wat weten....
Thimphu

Lelle

Re:Fulltime werken en toch een hond?
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2006, 10:12:32 »
hoi thimphu,

Nou ik heb dr inmiddels hoor, en het gaat fantastisch.
Ze is echt geweldig en we hebben het allebei prima naar ons zin.
Op dierenhulp zonder grenzen had ik juist te horen gekregen dat ze wat maar hondjes wilde plaatsen bij gezinnen die werken, omdat dat voor sommigen toch wel goed is.
dus ik zou gewoon blijven kijken. Alleen zou ik zeker geen pup nemen want die hebben wel fulltime aandacht nodig.
Heel veel succes en hoop dat je een woef vindt die bij je past!