Die groep is toch gewoon de Westerse wereld? Met z'n fabrieken, uitlaatgassen, ongezonde (vet, suiker) eten, noem maar op? En die andere groepen, dat zijn toch over het algemeen culturen waar vetzucht en vervuilde lucht minder voorkomend zijn? Rara, waarom hebben ze in Afrika weinig kanker? Omdat de mensen daar door allerlei omstandigheden veel minder oud worden en niet te maken hebben met die hele industrie die ons Westerlingen zo verwend heeft gemaakt.
Er zijn veel factoren idd die een invloed kunnen spelen. Zo ook die je opnoemt.
Gebieden waar de McDonalds in opkomst is.. of beter gezegd..de westerse wereld zich verplaatst... is een toename van kanker en andere westerse 'ziekten'.
Dat ze in afrika weinig kanker hebben? Dat kan te maken hebben met dat diverse kankers op latere leeftijd beginnen (ouderdomskanker). Maar ook met dat ze minder dierlijke proteinen binnen krijgen. Verder hoef je toch echt niet te kijken naar afrika.
Gewoon hier in de westerse wereld. Zet een groep veelvleeseters van bepaalde leeftijd naast elkaar, een groep parttime vleeseters (paar keer in de week), vegetariers en veganisten. Allemaal dezelfde omstandigheden zo ongeveer. Ik weet 100% zeker dat de kanker bij de veelvleeseters groot is. En parttimers minder. En vegetariers en veganisten nog veel minder.
De vlees en zuivelconsumptie is enorm gestegen afgelopen 50 jaar. 10 jaar geleden hoorde ik nog niets over kanker in mijn buurt, maar afgelopen jaren heb ik veel mensen uit mijn buurt kanker zien krijgen of zien sterven erdoor of de gevolgen er van.