Een paar dagen geleden kreeg mijn vriend een offerte aanvraag voor het bouwen van een website. Het bleek te gaan om een bedrijf die koeien fokt. Niet zomaar koeien, nee bijzondere koeien. Zelfs koeien die vanuit het Oostblok hiernaartoe worden vervoerd. Ook kon je sperma en embryo's bestellen! Je begrijpt, ik was niet zo weg van deze opdracht. Mijn vriend gelukkig ook niet en hij heeft een mail gestuurd met de uitleg dat dit een opdracht is waar hij ethische bezwaren bij heeft. Ik vind dit een hele principiële kwestie en ben erg blij dat hij deze keuze heeft gemaakt.
Wat vinden jullie? Misschien zijn er mensen die het onzin vinden. Heeft er iemand ervaring met zijn/haar werk en dierenrechten?
Ik weeg het goed af. Soms begin ik ook aan een opdracht waar ik eigenlijk achteraf gezien een beetje spijt van heb. Nou ja vooral twijfels krijg en heb bij het doen er van. Verder weiger ik gewoon elke opdracht van dierenuitbuitende bedrijven. Ik zoek het zelf meer in de richting van bedrijven die enigsinds goed bezig zijn. Die in mijn straatje passen zeg maar
Nu heb ik een webdesign/hosting bedrijf. Ik heb in de algemene voorwaarden van de hosting opgenomen dat er geen dieronvriendelijke websites op de server komen. Dus geen vissers die hun vangsten tonen op een website enzo (moest dus nee zeggen tegen mijn broer
), maar wel mensen die info tegen dierenleed willen bieden.
Overigens begin ik binnenkort nog een bedrijfje.. maar dat horen jullie nog wel eens
En het weigeren.. misschien een potje opbouwen van geld dat je in tijden van weinig opdrachten enzo kan openen.