Vegatopia Forum

Vegetariër (m/v)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #100 Gepost op: 17 januari 2007, 13:37:53 »
Ik ken 'm niet. Nou ja wat ik wel weet: bijna niemand die ik ken is geëindigd met de ideale man. Maar ik ben heel blij met degene die ik nu heb, hij voldoet wel voor 80%,
Je gaat me niet vertellen dat je een scorelijst hebt?

Ja tuurlijk. In Excel, met grafiekjes en zo. Van alle (ex)partners op rij, en potentiële ook. Wil je jouw score weten?
Graag! :yes:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #101 Gepost op: 17 januari 2007, 14:28:38 »
Ik heb wel eens lijsten gezien van vrouwen met tientallen punten waaraan hun partner zou moeten voldoen. Als een man zo'n lijst maakt is het een stuk korter, vermoed ik.

Jeetje, wat generaliserend. Ik zou zelf nooit op tientallen eisen kunnen komen...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #102 Gepost op: 17 januari 2007, 14:32:13 »
Er staat ook niet dat dat voor alle vrouwen geldt, alleen dat ze bestaan...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #103 Gepost op: 17 januari 2007, 14:37:43 »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #105 Gepost op: 17 januari 2007, 15:11:02 »
Je bent iig geen softe vegetarier :-*
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #107 Gepost op: 17 januari 2007, 15:46:10 »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #108 Gepost op: 17 januari 2007, 17:40:44 »
 Ben het met Evy (of prof) eens dat de mannelijke soort
 over het algemeen minder empathisch is (biologisch bepaald) en dus oorlog voert, concurrenten uitschakelt, meer seriemoorden pleegt enz. Met andere woorden :
eigenlijk zijn de vrouwen verder geëvolueerd in
de goede richting (misschien ook weer biologisch bepaald omdat ze kinderen grootbrachten en minder veroverend de wereld moesten ingaan.)
De wereld zou dus  beter door vrouwen worden in
banen geleid, maar op macht kickende mannen beletten hen dat waardoor vrouwen soms een hard mannelijk gedrag moeten aannemen om macht te verwerven (Thatcher).
Het feit dat sommigen hierover nadenken bewijst al een mogelijkheid tot evolutie. Vraag is in hoever cultuur biologische bepaaldheid kan kneden tot iets beter, maar dat het in zekere mate kan lijkt me evident (sommige mannelijke jagende carnivoren werden vegetariër).


Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #109 Gepost op: 18 januari 2007, 21:50:24 »
Ik heb wel eens lijsten gezien van vrouwen met tientallen punten waaraan hun partner zou moeten voldoen. Als een man zo'n lijst maakt is het een stuk korter, vermoed ik.
De mensen die ik ken die een nogal veel eisen stellen aan een partner, hebben er juist geen (voor langere tijd dan he).

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #110 Gepost op: 19 januari 2007, 19:39:47 »
Maar mark my words, uiteindelijk zal ik heel gelukkig worden met een kalende vegetarier die in de IT werkt en witte sokken draagt ;D
Werkt Sven in de IT dan?  ;)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #111 Gepost op: 19 januari 2007, 20:33:05 »
Volgens mij niet, maar hij heeft in ieder geval wel een andere sexuele voorkeur  ;)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #112 Gepost op: 20 januari 2007, 13:08:31 »
Ben het met Evy (of prof) eens dat de mannelijke soort over het algemeen minder empathisch is (biologisch bepaald) en dus oorlog voert, concurrenten uitschakelt, meer seriemoorden pleegt enz.

Dat is nogal een grote-passen-snel-thuis-redenering. Het geringere empathisch vermogen van mannen draagt maar een klein deeltje bij aan het ontstaan van oorlogen, het uitschakelen van concurrenten en seriemoorden. Sterker nog: ik waag zelfs te betwijfelen of er minder oorlogen en moordpartijen hadden plaatsgevonden als de verantwoordelijke mannen het empathisch vermogen van vrouwen hadden gehad.

Empathisch vermogen is namelijk niet zomaar een simpele blokkade in het brein die ons behoedt voor kwaaddoenerij. Het kan - godlof! - naar believen worden uitgeschakeld als de omstandigheden daarom vragen. Als iemand mijn kind wat aandoet, dan heeft de persoon in kwestie een probleem. Want ik schiet z'n ballen eraf, ruk z'n kop van z'n lijf en ik spuug in z'n nek. Terwijl ik toch verder best voor vriendelijk kan doorgaan en ook nog wel over wat empathisch vermogen beschik. Waarmee maar gezegd is: het zijn doorgaans de omstandigheden die leiden tot narigheid, niet het gebrek aan empathisch vermogen.

Citaat
Met andere woorden : eigenlijk zijn de vrouwen verder geëvolueerd in de goede richting (misschien ook weer biologisch bepaald omdat ze kinderen grootbrachten en minder veroverend de wereld moesten ingaan.)

De evolutie denkt niet in goed of kwaad. Ik ben geen deskundige op dat terrein, maar volgens mij is het enige wat telt: reproductief succes. Ik acht het ook zeer onwaarschijnlijk dat we beter af zijn als mannen tot vrouwen evolueren.

Citaat
De wereld zou dus  beter door vrouwen worden in banen geleid

Daar geloof ik helemaal niks van. Er is evenveel reden om aan te nemen dat de wereld dan zou veranderen in een grote slangenkuil vol vuile roddel en achterbakse streken.


« Laatst bewerkt op: 20 januari 2007, 21:52:30 door J@n »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #113 Gepost op: 20 januari 2007, 13:11:51 »
knap Jan, dat je hier geduldig en serieus op in gaat ....
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Harry

Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #114 Gepost op: 20 januari 2007, 13:19:49 »
En dat voor een man...

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #115 Gepost op: 20 januari 2007, 16:34:10 »
Jan heeft wel gelijk hoor. Ik zou bepaalde mensen ook helemaal in elkaar willen timmeren, terwijl ik mij voor de rest goed gedraag. het heeft gewoon met de situatie te maken. Verder geloof ik ook niet dat er minder vernietiging plaats zou vinden als vrouwen aan de macht zouden zijn. Vrouwen consumeren volgens mij meer dan mannen (kijk maar naar kleren, make-up en schoenen) dus dan zouden de grondstoffen sneller op raken...wellicht zou er een oorlog ontstaan over wie de laatste paar schoenen krijgt :P

Maar er zijn natuurlijk ook vrouwen zoals ik die niet zo materieel zijn ingesteld en best de boel in goede banen kunnen leiden, maar dat geldt ook voor bepaalde mannen
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #116 Gepost op: 20 januari 2007, 16:39:22 »
Verder geloof ik ook niet dat er minder vernietiging plaats zou vinden als vrouwen aan de macht zouden zijn. Vrouwen consumeren volgens mij meer dan mannen (kijk maar naar kleren, make-up en schoenen) dus dan zouden de grondstoffen sneller op raken...
Want vrouwen gaan meer consumeren als ze aan de macht komen?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #117 Gepost op: 20 januari 2007, 16:54:11 »
Want vrouwen gaan meer consumeren als ze aan de macht komen?

Oeps, ik ging uit van het scenario dat er geen mannen meer zijn en dat er 6 miljard vrouwen zouden zijn. Anders geldt het niet nee. Maar misschien leidt meer macht, en dus meer geld, wel tot meer aankopen?
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2007, 16:56:04 door Daphne »
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)