Vegatopia Forum

Poll

Wat mag een bakje patat met kosten?

1,20 - € 1,40
8 (30.8%)
 1,40 - € 1,60
10 (38.5%)
 1,60 - € 1,80
2 (7.7%)
 1,80 - € 2,00
4 (15.4%)
 2,00 - € 2,20
0 (0%)
 2,20 - € 2,40
1 (3.8%)
 2,40 - € 2,60
0 (0%)
eer dan € 2,60 is ook oké
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 15

De friet wordt duur betaald

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
De friet wordt duur betaald
« Gepost op: 24 juli 2006, 22:03:29 »
Friet wordt duurder door de droogte deze zomer. Vandaar dat we ons eens afvroegen: wat vind jij nog een acceptabele prijs voor een lekker patatje met?

Aiko

Re:De friet wordt duur betaald
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2006, 22:15:51 »
Een euro.

Gwennepen

« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2006, 08:17:39 »
Ik snap best dat ze het moeten doorberekenen aan de klant maar je zal altijd zien dat als de oogst weer normaal is ze wel die duurdere prijs aanhouden.En dan die absurde prijzen die ze vragen voor de mayonaise.50 cent is niks.Een vriend vertelde dat zijn baas zelfs 90 cent wou vragen.Dat is door zijn toedoen dan nog 70 cent geworden.Je kan al bijna beter gewoon uit eten gaan.1,50 dat vind ik wel mooi.Maar dan moet het toch zeker een middenmaat bakje zijn.

Harry

« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2006, 12:55:54 »
Nederlanders zijn gewoon gewend aan veel te lage prijzen voor hun voedsel. Als het moet betaal ik wel 2 euro, ik eet toch haast nooit friet.

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2006, 13:23:58 »
Nederlanders zijn gewoon gewend aan veel te lage prijzen voor hun voedsel. Als het moet betaal ik wel 2 euro, ik eet toch haast nooit friet.
De frietkraam bij mij in de buurt draait anders toch niet slecht, bestaat al jaren en vaak 4-5 man achter de balie.
Ze hebben trouwens de groentekroket uit het assortiment gegooid vanwege hele slechte afname. Dus ik kan nu een kaassoufle of bamiblok kiezen, hoera. We halen altijd een gezinszak friet, meer friet voor je geld (ik blijf Nederlander he).

Corrupted

« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2006, 14:18:09 »
Volgens mij heb je nu al geen patat met onder de 1.60, behalve bij de Turkse doner tentjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2006, 14:56:17 »
Veel te lage prijzen?  :o  Patat is extreem duur als je kijkt naar de prijs van de grondstof en de productie. 50 cent voor een kwak mayonaise is ook echt waanzin, dat kost nog geen 5 cent inkoop en kost ook niet meer dan 5 cent arbeidsloon (10 euro per uur, 10 seconden werk). Marge van 400%, is niet echt slecht. De patattent hier om de hoek (echt haags) bewijst dat het ook anders kan, hun prijzen liggen 50 cent tot 1 euro onder de prijzen van een gewone snackbar (patat 1,20) en ze leveren meer service en hoge kwaliteit.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Corrupted

« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2006, 15:21:13 »
De patattent hier om de hoek (echt haags) bewijst dat het ook anders kan, hun prijzen liggen 50 cent tot 1 euro onder de prijzen van een gewone snackbar (patat 1,20) en ze leveren meer service en hoge kwaliteit.

Zo'n frituur werkt natuurlijk op lucht, schoonmaken boeit niet, en alle snackbars zitten gekraakt en betalen dus geen huur.

Maar waar zit die snackbar van jou dan, ben wel benieuwd als echte Hollander :)

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2006, 15:57:41 »
Waar ik nu wel eens patat haal daar is de prijs vs. kwaliteit ok: ik geloof 1,65 voor een patatje oorlog. Hiervoor (in de buurt van mijn vorige werk) betaalde ik 2 euro voor hetzelfde. En als ik dan uitjes er op wilde dan was dat 15 cent extra. Over onevenwichtigheid van inkoop vs. verkoop gesproken.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2006, 18:32:51 »
De patattent hier om de hoek (echt haags) bewijst dat het ook anders kan, hun prijzen liggen 50 cent tot 1 euro onder de prijzen van een gewone snackbar (patat 1,20) en ze leveren meer service en hoge kwaliteit.

Zo'n frituur werkt natuurlijk op lucht, schoonmaken boeit niet, en alle snackbars zitten gekraakt en betalen dus geen huur.

Maar waar zit die snackbar van jou dan, ben wel benieuwd als echte Hollander :)

Het is een soort grote keet, maar ze zijn schoon, heel service gericht, hebben een terras buiten en tafeltjes binnen, bezorgen gratis en voor niks bij bedrijven in de buurt. Ze zitten aan het Trekvlietplein, bij de Binckhorstlaan. Ze hadden fantastische bara's met bergen sambal voor 1,40 maar hun leverancier is met de noorderzon vertrokken. Broodje groentekroket kost maar 1,50, fris kost 1,20. Beroemd door hun, bij alle automonteurs en bouwvakkers favoriete, broodje speklap katjang (speklap, pindasaus, gefruite uitjes :nooo:) Helaas zijn ze op het moment met vakantie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 25 juli 2006, 22:15:57 »
Ik maak zelf mijn friet  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #11 Gepost op: 25 juli 2006, 23:03:24 »
Ik thuis ook, is veel lekkerder!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #12 Gepost op: 25 juli 2006, 23:07:23 »
Ook als in: zelf schillen en twee keer in de frituurpan gooien?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Corrupted

« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2006, 00:06:51 »
Ze zitten aan het Trekvlietplein, bij de Binckhorstlaan.

Da's wel een beetje uit de buurt, maar ik zal eens kijken :)

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2006, 08:59:31 »

Ja zeker, hoe anders?

Gwennepen

« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2006, 09:07:25 »
Doe ik ook vaak.En dan met een eveneens zelfgemaakt sausje van 2 delen mayo,1 deel yoghurt of kwark,3 dikke tenen knoflook uit de knijper en wat dille uit een potje.Mmmmmm!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2006, 09:27:11 »

Ja zeker, hoe anders?

Het kon zijn dat je bedoelde dat je een zak diepvriespatat of verse patat kocht...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2006, 15:10:13 »
Nee joh zelf maken is veel lekkerder  dan uit de diepvries :yummie:
,,,,فلافل

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2006, 17:45:26 »
Wat mij betreft mag het wel boven EUR 2,60 uitkomen. Niet dat ik anti-friet ben; ik mag graag en portie Vlaamse frites, maar ik ben er juist voor dat gezonde naturel-producten laag in prijs blijven en ongezonde producten duurder. Helaas zie je ook bij ons in 't bedrijfsrestaurant dat vet en ongezond goedkoper is dan gezonde fruit-mix.

Overigens neem ik zelf ook af en toe wel eens iets wat minder gezond is, zoals een Groenteburger-menu bij de Mac, of een zak Light chips.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2006, 01:34:42 door Vega-Robbie »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #19 Gepost op: 13 september 2006, 10:27:32 »
Uit het Agrarisch Dagblad:
Fritesfabrikant McCain zal komende maanden de prijzen van frites en andere aardappelproducten fors verhogen. Er worden prijsstijgingen tot 25% verwacht. Dat is noodzakelijk door de slechte aardappeloogst en de hoge aardappelprijs. Pas in oktober is de exacte oogst bekend, maar McCain verwacht 15 % minder opbrengst.