Vegatopia Forum

(hartig) broodbeleg

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2006, 13:55:09 »

Rechtop zetten, daar zijn zowel wij als de inrichting van de koelkast niet voldoende gedisciplineerd voor.
Mijn beste oplossing was om het bovenop een stukje keukenpapier in de koelkast te leggen.
Maar tegenwoordig speelt het hele probleem niet meer.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Mjann

« Reactie #21 Gepost op: 01 september 2006, 12:33:37 »
Eigenlijk gebruik ik geen vleesvervangers voor op brood. Heel af en toe, eens in de 5/6 maanden. Eet gewoon droge broodjes, croissantjes, kaas/ui broodjes. Er zijn veel broodvariaties. ;)

Gwennepen

« Reactie #22 Gepost op: 06 september 2006, 10:36:53 »
Ik heb net voor het eerst een keer Tartex gekocht.Mexicana.Lekker zeg! :yummie:

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 06 september 2006, 10:39:48 »

Had die met pesto gekocht, was wel een tegenvaller. Geef mij de patés van Abinda dan maar.

Gwennepen

« Reactie #24 Gepost op: 14 september 2006, 11:06:44 »
Nu heb ik de tartex champignonvariant.Ook weer lekker.

smikkeltje

« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2006, 12:34:18 »
ik heb van tartex in slovenië een heel proefpakket gekocht, allemaal kleine bakjes, erg lekker!
en zonnatura heeft lekkere paté's, met champignons, pesto of tomaat.

verder maak ik zelf veel broodbeleg: humus of tapenade of avocadoprut.

Gwennepen

« Reactie #26 Gepost op: 15 september 2006, 14:05:00 »
Ik heb ook zo,n proefpakket gekocht.Gewoon hier in Etten-Leur in de natuurwinkel.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #27 Gepost op: 15 september 2006, 15:54:31 »
Bij ons in de natuurwinkel hebben ze ook van die setjes met kleine bakjes tartex, heel handig om mee te nemen voor lunch!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

« Reactie #28 Gepost op: 15 september 2006, 15:55:56 »
Maar niet zo efficiënt qua verpakking, de pret drukkende...

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #29 Gepost op: 15 september 2006, 16:23:00 »
Maar wel efficient qua het niet verspillen van voedsel... ik eet maar 1 keer per week tartex op brood, soms ook een week niet, en als ik dan een groot blikje koop kan ik 2/3 weggooien. Ik heb ook portie verpakkingen jam, om dezelfde reden. Ik vind voedsel weggooien erger dan portieverpakkingen. En mezelf dwingen tot het vijf dagen achter elkaar eten van hetzelfde beleg krijg ik echt niet voor elkaar, daar word ik super-sjacherijnig van.

smikkeltje

« Reactie #30 Gepost op: 22 september 2006, 14:56:56 »
dan moet je iets heeeel lekkers nemen oor op brood, dan is het niet erg om er veel van te eten :) maar ik eet ook wel veel brood.

Gwennepen

« Reactie #31 Gepost op: 22 september 2006, 17:04:00 »

Had die met pesto gekocht, was wel een tegenvaller. Geef mij de patés van Abinda dan maar.

Ik vond die met pesto ook lekker.

Offline Kim

• 114
« Reactie #32 Gepost op: 26 september 2006, 16:26:59 »
Ik was vandaag het beleg vergeten mee te nemen naar mijn werk; ik neem de hagelslag altijd los mee namelijk.
Dus noodgedwongen brood met alleen boter gegeten....en tot de ontdekking gekomen dat dat gewoon hartstikke lekker is als je maar lekker brood hebt!

Marga63

« Reactie #33 Gepost op: 28 september 2006, 20:54:44 »

Tartex heeft nu ook een andere variant: Tartex Balance...die heb ik vandaag gekocht in de smaak komkommer-dille. Is erg lekker! Het is een vegetarische spread met kwark er ook in.

Feyra

« Reactie #34 Gepost op: 28 september 2006, 22:18:06 »
Ik heb nog nooit vleesvervangers voor op brood gekocht of geproefd.
Eet eigenlijk al sinds ik tanden kreeg kaas (allerlei verschillende soorten) op mijn brood. Eens in het half jaar eet ik iets van chocoladevlokken.

Ik ben bang dat ander broodbeleg naar vlees smaakt en dat lijkt me niet zo lekker.  :-\

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2006, 12:57:33 »
Als ik zo'n worstje van AH koop ( ik vind de vegetarische leverworst wel lekker, die filet americain smaakt me echter veel te vaag !), dan maak ik inderdaad ook maar een klein gaatje, en tevens leg ik hem in de koelkast met een plastic boterhamzakje erom heen, ik heb dan geen last van afgekoekte randjes e.d.
Ook die shitake-filet van AH is best te eten. Maar er zijn nog genoeg andere dingen op brood.
Heb zelf meestal: kaas, of smeerkaas ( pikantje sambal), of pindakaas, of camembert/brie, of appelstroop, of huttenkase, of komkommer met aromat, of tomaat met mayo, of gewoon roomboter, of wat ik laatst had: een laagje tahine en een laagje paturain 3 pepers op elkaar. erg lekker  !
Agnesje

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #36 Gepost op: 20 oktober 2006, 10:12:44 »
Ik weet niet hoe "strikt" je bent Agnesje, maar pikantje Sambal is niet vegetarisch, de sambal die erin zit is gemaakt met garnalenpasta (trassi), dit staat ook op het etiket.

smikkeltje

« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2006, 13:36:34 »
vandaag weer lekker tapenade op brood... van groene en zwarte olijven door elkaar, erg lekker!

goiia

« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2006, 17:28:07 »
het lekkerste op brod vindt ik de tofusalade met zeewier van food for freedom, in de koeling bij de natuurwinkel.

Ps. eet er iemand nog wel s sandwichspread?

Offline braam

• 460
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2006, 07:36:22 »
jazeker, de nostalgische smaak van sandwichspread naturel. Verveelt mij nooit. Ook lekker op brood is pindakaas met plakjes komkommer. Neem ik mee naar mijn werk. Het brood wordt wat zacht maar verder wel mee te nemen. Je kan de k.k. ook los meenemen natuurlijk.