Vegatopia Forum

De Kop van´t Land - Dordrecht

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kop van \'t Land
« Reactie #20 Gepost op: 16 september 2008, 12:31:21 »
Jammie, enne... GEFELICITEERD

Offline Lona

• 812
Re:De Kop van´t Land - Dordrecht
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2008, 11:50:37 »
van t weekend er geweest,

heerlijk gegeten! Verassingsmenu van 4 gangen+ een amuse van de zaak

wittebonen soepje
salade met geitenkaas en perencompote
risotto met waterkers en kappertjes en avocado
puree van knolselderij(? geloof ik) met paddestoelen en aadappeltjes+ salade en stoofpeertje met bladerdeeg
toetje: hangop en een appeflapje.

lekker, en lekker geslapen ook.
De omgeving was leuk voor uit eten, maar echt wandelen enzo viel erg tegen. Niet mijn soort natuur...
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Kiwi

« Reactie #22 Gepost op: 15 maart 2010, 23:38:43 »
Omdat Kiwilief en ik wat te vieren hadden en we al een tijd niet in De Kop waren geweest (ze zijn in de winter ook altijd een paar maanden dicht) zijn we daar maar weer eens gaan eten. Op maandag is er een proeverij: dan serveren ze alleen een vast menu van tien kleine gerechtjes. Elke week anders, en elke keer weer even lekker. Toen we trouwden hebben we het hele restaurant afgehuurd met onze gasten van de proeverij te genieten, nu hebben we het samen nog eens dunnetjes over gedaan.

Het was allemaal weer superlekker:
- versgebakken brood met pesto van zongedroogde tomaat, olijf en rucola
- een glas met blokjes komkommer, shiitake,oesterblad, waterkers, crème fraîche en kaviaar van varen
- een borrelglaasje currypompoensoep met een broodstengel en een schijfje gefrituurde pompoen
- dungesneden schijfjes biet met daartussen gerookte paprika en cashewnotencrème
- kataifi (sliertjesdeeg) gevuld met geitenkaas en bestrooid met zwart sesamzaad met daarbij wortel-appelsalade en een glaasje met geitenkaasmousse, peer, granaatappelpitjes
- een borrelglaasje met krachtige tomatenbouillon met een tarte tartin van tomaat en bufelmozzarella
- zwarte rijst met gebakken portobello, geconfijte zilveruitjesen een schuim van paddestoelen en truffel
- drie stukjes kaas (Hollandse geitenbrie, Hollandse roodschimmel en blauwschimmel) met een stukje amandelbrood
- een taartje van zacht deeg met hazelnoten en een vulling van hangop met abrikozen (en een toefje van diezelfde hangop ernaast)
- parfait met ahornsiroop en hibiscussap en als klap op de vuurpijl een ienieministukje van de allerlekkerste chocoladetaart die ik ooit gegeten heb

Wederom voor herhaling vatbaar! :D :kwijl:

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2010, 22:13:57 »
klinkt super!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!