Gisteren at ik met een vriendin bij
Dophert, de vegan lunchroom die een paar weken geleden is geopend. We hadden het koud dus we begonnen allebei met een warme chocolademelk. Je kan voor de koffie, chai en chocolademelk kiezen tussen soja-, haver- of amandelmelk. Wij namen allebei die met amandel en dat was een goede keuze, hij was heel amandelig maar dat paste er goed bij. Om te eten nam ik de clubsandwich met tempeh-bacon en avocado. Lekker maar heel veel, dus ik zat eigenlijk al heel vol maar ik moest en zou nog iets zoets bestellen, gewoon omdat het kon. Dus geeindigd met een peanut butter brownie, hele goede keuze want hij was erg lekker, met een lekker laagje pindakaastopping bovenop. Mijn vriendin nam een tosti met wilmersburger kaas, walnotenpesto en tomaat. Die vond ze lekker (terwijl ze geen veganist is) alleen vond ze de kaas niet naar kaas smaken. Zij nam daarna de bosbessencake (ofzo) met boekweitmeel, en die was een beetje apart, dus niet zo'n heel groot succes.
Ik vind het jammer dat ze echt totaal aan de andere kant van
het land de stad zitten, anders zou ik er zeker vaker gaan lunchen. Nu kom ik er ongetwijfeld ook nog wel een keer, maar het is niet alsof ik ooit toevallig in de buurt ben en dan daar iets kan gaan eten.