Vegatopia Forum

Groningen

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #40 Gepost op: 01 oktober 2006, 21:49:27 »
Aiko, af!

Aiko

« Reactie #41 Gepost op: 01 oktober 2006, 22:48:41 »
Oh. Mag er niet gevraagd worden wat het restaurant speciaal maakt...?
Dan ga ik wel af.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2006, 22:51:50 door Aiko »

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #42 Gepost op: 01 oktober 2006, 23:08:09 »
ik zal het je na vrijdag uitvoerig melden. Maar waarschijnlijk is het niet meer dan gekookt eten klaar gemaakt door aardige mensen voor een redelijke prijs.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #43 Gepost op: 07 oktober 2006, 18:37:07 »
We hebben er heerlijk gegeten! De bediening was heel aardig, en nam alles uit het hoofd op en er ging niet eens een gerecht mis. Mijn vriend kwam later binnen, dat hadden ze gelijk door en vroegen meteen wat hij wilde drinken. De timing tussen de gerechten was ook heel goed. We hadden vooraf een proeverij van vegetarische hapjes, heel heel heel erg lekker en originele dingen, wel veel als voorgerecht! Daarna kon ik m'n hoofdgerecht bijna niet op.. Ik had als hoofdgerecht iets van filodeeg met blauwaderkaas en vijgenchutney. Lekker, maar een beetje te heftig qua smaak voor de hoeveelheid die ik kreeg. Er bij heel veel lekkers als salade, aardappelgratin, cajun aardappeltjes en rode kool. De wijn die we hadden was ook erg goed. Er was alleen iets mis gegaan met het hoofdgerecht van mijn moeder en mijn vriend, zij hadden iets besteld met portobello en dat was veel en veel te zout. Maar omdat verder alles heel goed geregeld was en we het er beregezellig hadden was dat eigenlijk geen probleem. Ik ga er zeker nog eens eten! De prijs was trouwens goed te doen: ca. 35 euro p.p. voor 3 gangen incl. alle dranken.

Kaatie

« Reactie #44 Gepost op: 21 november 2006, 09:38:04 »
Ook erg lekker: Hemingways aan het Kattendiep, niet superveel vegadingen maar die paar die ze hebben zijn goddelijk! Verder kun je erg lekker vegetarisch (en vgs mij ook veganistisch, maar weet ik niet helemaal zeker) eten bij het Land van Kokanje in de Oude Boteringestraat

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #45 Gepost op: 21 november 2006, 09:40:30 »
Hemingways goed? :o Ik vond het vreselijk daar. Mozzarella die naar rubber smaakt is niet echt mijn idee van lekker. En het hoofdgerecht was ook niet lekker, alhoewel ik me niet meer kan herinneren wat daar nou ook al weer mis mee was.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Teddy

« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2006, 08:43:42 »
Ik heb toen ik daar nog studeerde in Groningen gewoond en veel in de horeca gewerkt. Ook vriendinnen van mij werkten in de horeca en we gingen ook regelmatig uit eten. Daardoor ken ik een aantal bedrijven wel aardig.

Een vriendinnetje van mij heeft gewerkt in Hemingways, maar die wil er echt niet eten. Ook kende ik de kok die er werkte (en heel snel weer weg was) goed. Hun mening: keuken is erg vies en er is veel te weinig aandacht voor het eten. Ook het personeel werd slecht behandeld. Het gaat alleen maar om snel veel geld verdienen en dat gaat tenkoste van het eten en het personeel.

Ik heb er een keer gegeten voordat dit wist en ik vond het slecht dus ik hoefde er al niet nog een keer te eten. Maar ik zou na de verhalen die ik ken over dat bedrijf (en de anderen van de zelfde eigenaar) echt niet gaan eten! Dan zijn er genoeg restaurants in Groningen waar je wel goed kan eten. Het Land van Kokanje is inderdaad een aanrader!

pierre

« Reactie #47 Gepost op: 01 februari 2007, 00:27:24 »
Javaans Eetcafé (Schuitendiep) (heette Javaanse Jongens) (lekkere tahoe en sorbet met verse kokos en rozensiroop jammie)
Mexicaans Restaurant Four Rose's (Oosterstraat)  (sojabrokken....nooit eerder gezien in restaurant en erg lekker!)
Dit zijn niet de goedkoopste plekken, die staan hier al ergens boven.

Heb wel eens op de kaart gekeken bij de Four Roses: alleen gerechten met kaas.  Javaans eetcafe: daar zag ik helemaal niets vega's op de kaart staan. Heb je daar speciaal om gevraagd?!

Heb laatst met mijn vriendin ook bij Javaans Eetcafe groningen gegeten, als vegetarische gerechten hebben ze een leuke indonesische schotel staan( weet niet meer precies) voor rond de 13,00 euro ong, wat me opviel was dat ze standaard dus die gerechten op de kaart hebben staan, we vroegen ernaar en we kregen van die aardige dame s te horen dat dus de indische keuken erg geschikt is om ook vegetarisch te koken en dat het er altijd is, omdat er veel vegetarische gasten hier gaan eten , vooral die pikante tahoe erg lekker maar wel erg :O , o ja we bestelden ook gewoon een koffie en thee en kregen we er ipv het standaard koekje of chocolade een hele fles likeur op tafel bij iets van kaaltje ofzo en dat mochten we gewoon inschenken zat  er bij was erg leuk en laat  ;D erg het aanbevelen waard om hier eens te gaan eten en je niet als vegetarier opgelaten te voelen en ze wer iets in elkaar draaien voor je, groetjes Lonny

pierre

« Reactie #48 Gepost op: 01 februari 2007, 00:30:16 »
weet iemand nog restaurants ed met (veel) keuze in vegetarisch/veganistisch eten?? omgeving groningen...
Gelukkig kan je tegenwoordig overal wel iets vegetarisch eten, maar ik eet ook geen kaas dus soms is dat nog wel eens een probleem...
wil wel eens eten in een restuarant waar ze alleen vega menus en eventueel voor mn vriend biologische menus hebben...

Hoi,
Ze hebben bij Javaans eetcafe wel typische indische vega gerechten dus geen kaas, maar ik weet niet of het biologosch is, maar kun je altijd vragen toch? :-\

wendy

« Reactie #49 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:15:10 »
Afgelopen zaterdag zijn mn vriend en ik uit eten geweest in groningen...
ik wou al een tijdje naar salmonella dus wij op zoek...
ik had gelezen hier ergens dat hij verhuisd is naar de oosterstraat in de oude bios...
maar deze konden wij niet vinden...
we zijn de hele oosterstraat afgelopen met een rommelende maag...
bij de paris binnengegaan maar niemand die het wist, in het telefoonboek ook al geen nummer te bekennen..

toen toch maar bij four roses gaan eten... Ook prima hoor!!
het is wel wat apart, mexicaans maar wel veel keus, ook zonder kaas! met lekkere bonen en rijst...
een aanrader dus.
(maar helaas nog steeds geen ervaring bij salmonella...)

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #50 Gepost op: 03 november 2007, 08:44:44 »
Volgens mij bestaat Salmonella niet meer. 't Zat in een kraakpand, maar dat is een tijd geleden door de politie ontruimd.

Maar dat weet ik dus niet zeker (wel dat het pand ontruimd is, maar misschien zijn ze ergens anders verder gegaan).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #51 Gepost op: 20 november 2007, 15:59:25 »
Ik at donderdag bij Noord Afrikaans restaurant Mechoui in Groningen. Ik vond het er ontzettend leuk uitzien, in het gebouw was een aantal bedoeïenententen gecreëerd waarin we op lage bankjes zaten. Ik at er een schotel met verse groenten met naanbrood en dat was lekker. De bediening was trouwens ook goed. Prettige sfeer.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2007, 16:02:34 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #52 Gepost op: 16 mei 2008, 08:47:49 »
Ik lunch morgen in Groningen. Iemand een idee waar dat leuk kan? Of kan je in het museum goed lunchen?
,,,,فلافل

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #53 Gepost op: 16 mei 2008, 09:21:48 »
Puur is wel leuk, op de Folkingestraat. Beetje trendy met smoothies etc. Verder vind ik zelf de Bagels & Beans op de Zwanestraat altijd wel een leuke tent en lekkere bagels, maar dat is niet specifiek iets van Groningen. Verder zou ik het zo gauw niet weten...

Het café in het Groninger museum vind ik zelf ongezellig en ook niet zo bijzonder.

Edit: als je er voor het avondeten nog bent, dan is Boccaccio op de via vecchia een echte aanrader!
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2008, 17:53:47 door Modub »

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #54 Gepost op: 16 mei 2008, 13:40:46 »
Puur is wel leuk, op de Folkingestraat. Beetje trendy met smoothies etc.
:yes: Daar heb ik ook 'ns geluncht, ik vond het toen zeker een aanrader. Ze hadden er redelijk wat vega opties en ook thee van verse munt. Het was alleen wel afgeladen vol rond lunchtijd.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #55 Gepost op: 16 mei 2008, 21:23:30 »
Hm zal eens kijken  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #56 Gepost op: 18 mei 2008, 21:35:12 »
Puur Food zat vol (maar zag er leuk uit!) dus zijn we naar Wagamama gegaan, die opeens lunchgerechten had, waaronder Aziatische broodjes! Maar ik nam noodlesoep, die was maar 4,95 dus ik bestelde nog maar extra tofu erbij want ik dacht dat het niet veel soep zou zijn, nou het was een hele kom, met paddestoelen noedelsoep, niet erg uitgesproken van smaak, maar okee, en de tofu kwam met een lekker sausje. Mijn vriend had naast zijn rijstgerecht nog edamame besteld en dat was ook een bak.
Leuk.
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #57 Gepost op: 23 december 2008, 20:43:47 »
World Wide Wraps in Groningen vlak bij de Grote Markt. Lekkere Mexicaanse wrap met quorn, lekkere smoothie, gezond (claimt men), snel bereid en niet duur, prima tent dus.

Esther

« Reactie #58 Gepost op: 27 januari 2009, 14:13:47 »
Ik heb net geluncht bij "Zomers" in Groningen. Heerlijke verse jus d’orange en een ciabatta met brie, walnoot en paprika-aioli (uit de oven). Daarna nog een grote cappuccino. Ik was 9.50 kwijt.
We zaten gezellig binnen, maar het grote terras zag er wel verleidelijk uit, voor de zomer dan.

Schanulleke

« Reactie #59 Gepost op: 19 december 2009, 10:54:43 »
Zijn er al Vegatopianen bij Spices in Groningen wezen eten? Ik zou er vanavond met mijn zus naartoe, maar we hebben ons uitje helaas moeten uitstellen vanwege de sneeuw en gladheid in het noorden des lands. Wordt nu waarschijnlijk niet eerder dan in het nieuwe jaar. Ik ben erg benieuwd naar het menu, want ik hou erg van Indiaas eten en de Indiase keuken biedt over het algemeen veel keus voor vega's. Uiteraard zal ik t.z.t. mijn bevindingen plaatsen. Tot die tijd ben ik benieuwd naar andermans ervaringen, dus... wie o wie?
« Laatst bewerkt op: 21 december 2009, 15:14:45 door Sander »