Vegatopia Forum

EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Gepost op: 09 juli 2006, 18:59:04 »
De Europese Unie heeft een vragenlijst op internet gezet (in het Engels) over dierproeven.
Klik hier voor de vragenlijst.
Dit kun je invullen tot 18 augustus.

Heeft het zin om dergelijke vragenlijsten in te vullen? Het is prachtig dat ze zoiets opzetten, hoor. Maar wordt er achteraf niet geconcludeerd dat zo'n internet-enquête helemaal geen betrouwbare gegevens oplevert over de visie van EU-ingezetenen? Want je kunt op je vingers natellen wat er gebeurt: alleen de pro's en de anti's nemen de moeite om 'm in te vullen en je kunt er vergif op innemen dat er van beide kanten geprobeerd wordt om de stemming op een ongeoorloofde manier te beïnvloeden.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2006, 18:59:21 door J@n »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2006, 22:59:01 »
En waarom alleen in het Engels? Dat werpt ook een drempel op voor bepaalde (groepen) mensen. De Europese Unie vertaalt toch de meest pietluttige dingen in alle 25 talen van de lidstaten? En dan nu niet.
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2006, 00:34:14 »
En waarom alleen in het Engels? Dat werpt ook een drempel op voor bepaalde (groepen) mensen. De Europese Unie vertaalt toch de meest pietluttige dingen in alle 25 talen van de lidstaten? En dan nu niet.

Jawel. Rechtsboven kun je elke taal kiezen die in de unie gesproken wordt. Bijvoorbeeld latviešu valodā.

De enquête heeft trouwens zoals ik al verwachtte niet het geringste niveau van bescherming tegen 'vals spelen'. Ik kan 'm nu zo voor de derde keer invullen. Ik hoef er niet eens cookies voor te wissen... Kortom: volstrekt zinloos op deze manier.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2006, 10:24:08 »
gvd, kan gewoon dat onderzoek niet invullen.

"Wat is voor u het belangrijkst om te bepalen of een experiment mag worden uitgevoerd? (Maximaal 5 aanvinken) (optional) "

Ik vind helemaal niet dat het uitgevoerd moet worden... en toch moet je gaan kiezen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Harry

Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2006, 10:32:36 »
Niet kiezen is ook kiezen. :pet:

Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2006, 11:07:28 »

Heb alleen vraag 30 ingevuld: de vragenlijst is veels te lang.

Vraag 13 (die waar Draakje over moppert) blijkt dan de enige vraag die verplicht beantwoord moet worden (ook al staat er 'optional' bij, net als bij alle anderen).
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2006, 11:13:34 »
Ja vreemd. Misschien een fout. Ik heb ze al gemaild.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:EU-vragenlijst over dierproeven: zinvol of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2006, 12:43:59 »
De enquête heeft trouwens zoals ik al verwachtte niet het geringste niveau van bescherming tegen 'vals spelen'. Ik kan 'm nu zo voor de derde keer invullen. Ik hoef er niet eens cookies voor te wissen... Kortom: volstrekt zinloos op deze manier.
Och, baat het niet, dan schaadt het niet.