Het gaat wat meer richting een gekookte knolselderij heen, vind ik zelf. Maar nog wel iets stevig, beetje peerachtig?
gare kikkererwten pureren met de staafmixer en: een teentje knoflook, een eetlepel tahin, een eetlepel limoensap, peper, zout een scheut olijfolie, wat gerookte paprikapoeder.
Citaat van: Sam op 11 juli 2018, 23:47:47gare kikkererwten pureren met de staafmixer en: een teentje knoflook, een eetlepel tahin, een eetlepel limoensap, peper, zout een scheut olijfolie, wat gerookte paprikapoeder.Je doet er verder geen vocht bij (anders dan in de kikkererwten zit, en afkomstig is van de tahin, limoensap en olijfolie)? Pureert dat wel goed met een staafmixer?
Voor de eerste keer zelf kikkererwten geweekt en gekookt. Da's nou niet echt een wereldprestatie, maar ik vraag me echt af waarom ik zo lang kikkererwten in blik heb gekocht. Zelf gekookt (in water met een scheut bakpoeder, binnen een half uur klaar) hebben ze duidelijk meer smaak en de hummus is veel romiger geworden dan normaal gesproken met kikkererwten uit blik.Opbrengst: lekker romige hummus, twee porties kikkererwten om voor het avondeten te gebruiken, en falafelballetjes (van niet-gekookte kikkererwten).
Juich nog niet te vroeg. De meeste jaren slaat de winter pas in de twintig januari toe. Zo ook dit jaar (ongeveer). Alle kansen voor jouw kruiden om te vriesdrogen!