Lekker lang in de keuken gestaan om hapjes voor mijn afscheidsfeestje op het werk voor te bereiden. Ik verwacht minstens 40 man.
Eerst wat smeersels gemaakt: ananas-tomatenchutney met nigella (staat lekker vrolijk), een flinke bak hummus (strooi ik ter plekke nog sumac en wat olijfolie over), een nog flinkere bak peterselieyoghurt (lekker stevig, van Turkse yoghurt).
Kristof heeft een aalbessentaart gemaakt (met een goede kilo aalbessen uit de tuin), die er erg mooi uitziet.
In de oven staan twee pizzavormen met spanakopita, met flink ingevet filodeeg en een vulling van ca. 1.5 kilo verse spinazie (met knoflook, pepertje, fijngesneden venkel en prei gewokt en flink uitgeknepen) en goede biologische feta.
Morgen maak ik nog een flinke couscoussalade met zelfgemalen currypoeder en citroensap, gevuld met wortel, groene en rode paprika, komkommer en rozijnen. Ook koop ik bij de Turk een paar veschillende lekkere Turkse broden van de Turkse bakker bij het station.
Verder nog: twee kleine biologische kazen, druiven, dadels. Plus natuurlijk voldoende drank (bier, rode wijn, sapjes, ijsthee).