Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

Offline Sam

• 7.191
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1060 Gepost op: 01 april 2013, 09:28:40 »
Ik pel tegenwoordig de kolen (dus ik pel eraf wat ik nodig heb, en snij ze niet aan), en dat bevalt me ook heel goed, de kolen blijven dan nog langer goed.
Goede tip!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1061 Gepost op: 03 april 2013, 16:47:48 »
Op expeditie geweest bij de superstore van wah nam hong in Duivendrecht.
Daar komen vast fijne kookgebeurtenissen van.

Aiko

« Reactie #1062 Gepost op: 03 april 2013, 17:22:04 »
Op expeditie geweest bij de superstore van wah nam hong in Duivendrecht.
Daar komen vast fijne kookgebeurtenissen van.

Oeh. Dat klinkt wel interessant.
Da's op loopafstand van mijn werk. Mag je er als particulier zomaar binnen, of moet je (zoals bij een Makro) er een toegangspasje voor hebb'n?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1063 Gepost op: 03 april 2013, 18:37:01 »
Werk jij niet meer bij mij om de hoek, of heb jij een ruim begrip van "loopafstand".
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1064 Gepost op: 03 april 2013, 19:35:01 »
Je mag er gewoon in zonder pasje. De oriental zit iets verderop, daar kun je als particulier niet in.

Aiko

« Reactie #1065 Gepost op: 03 april 2013, 21:59:05 »
Werk jij niet meer bij mij om de hoek, of heb jij een ruim begrip van "loopafstand".

Alles binnen twee uur lopen met een halte of station om mee verder te reizen is loopafstand in mijn wereld.

Deze winkel was maar een half uurtje lopen. Even na mijn werk langsgeweest op goed geluk. Maar vond het niet echt een omweg lopen waard. Niet spectaculairder dan een gemiddelde toko, en een stuk duurder dan de toko's in het centrum van Den Haag waar ik geregeld kom (ik koop daar vaste dingen en weet wat ik er altijd voor betaal. Hier zie ik het beduidend hoger aangeprijsd.).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1066 Gepost op: 03 april 2013, 22:39:41 »
Het verschil is denk ik dat ik er niet met een boodschappenlijstje heen ben gegaan, maar juist op zoek naar onbekende dingen. Maar als je een goede toko kunt adviseren in Den Haag dan ook graag hoor!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #1067 Gepost op: 07 april 2013, 09:27:10 »
Ik dacht dat je Oriental gewoon kon inlopen, dat je een pasje moet hebben staat er geloof ik alleen voor als ze controleurs krijgen.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #1068 Gepost op: 07 april 2013, 11:58:28 »
Bij die in Delft kan je in ieder geval gewoon naar binnen, kan me niet herinneren daar ooit een iets van pasjes gezien te hebben?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #1069 Gepost op: 07 april 2013, 12:14:01 »
Bij die in Delft kan je in ieder geval gewoon naar binnen, kan me niet herinneren daar ooit een iets van pasjes gezien te hebben?

Ja bij Oriental op de Nieuwmarkt in Amsterdam ook, maar deze specifieke zit op een industrieterrein, volgens mij mag je vanwege omgevingsvergunningen daar eigenlijk niet als gewone winkel zitten, vandaar dus de schijn met pasjes/ of geen schijn als dat tegenwoordig wordt gehandhaafd.
Of zit 'ie in Delft ook op een industrieterrein?
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1070 Gepost op: 07 april 2013, 14:34:55 »
Mocht ik er nog eens in de buurt zijn dan ga ik wel eens kijken of ik naar binnen mag.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #1071 Gepost op: 07 april 2013, 21:18:24 »
Nee, in Delft zit ie naast de snelweg bij een hotel en kantoorgebouwen. Vroeger zat er in het grote complex ook nog een groot tuincentrum, een indonesisch restaurant en een bazar (tapijten etc). Door allerlei dingen is nu alleen de Oriental nog open, en zit er nu een soort van mini restaurantje bij de ingang. Erg jammer, want ik vond het altijd zo handig om lekker plantjes te kopen en daarna door naar de kruiden   :'(

Aiko

« Reactie #1072 Gepost op: 07 april 2013, 21:53:54 »

Ja bij Oriental op de Nieuwmarkt in Amsterdam ook, maar deze specifieke zit op een industrieterrein, volgens mij mag je vanwege omgevingsvergunningen daar eigenlijk niet als gewone winkel zitten, vandaar dus de schijn met pasjes/ of geen schijn als dat tegenwoordig wordt gehandhaafd.
Of zit 'ie in Delft ook op een industrieterrein?

In Duiven is het ook op een industrieterrein, en ook met pasjes.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1073 Gepost op: 08 april 2013, 08:12:54 »
In Delft kom ik regelmatig, daar is geen pasjessysteem.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #1074 Gepost op: 08 april 2013, 13:05:50 »

In Duiven is het ook op een industrieterrein, en ook met pasjes.

Zijn ze daar heel streng in? Of kan iedereen zo gratis een pasje aanvragen?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1075 Gepost op: 15 april 2013, 19:15:05 »
Afgelopen zaterdag voor het eerst van jackfruit 'vlees' gemaakt. Stond al lang op de planning maar het kwam er steeds niet van. Het was echt super goed gelukt, heel erg lekker, dus ik ga het zeker vaker gebruiken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #1076 Gepost op: 16 april 2013, 09:43:02 »
Afgelopen zaterdag voor het eerst van jackfruit 'vlees' gemaakt. Stond al lang op de planning maar het kwam er steeds niet van. Het was echt super goed gelukt, heel erg lekker, dus ik ga het zeker vaker gebruiken.

Jaa dat wilde ik ook nog eens doen.
Welk recept gebruikte je?
En had je verse jackfruit of uit de diepvries en waar vandaan?
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1077 Gepost op: 16 april 2013, 11:43:16 »
Ongeveer dit recept, alleen dan het origineel, dus zonder bonen.
In het kookboek stond dat je jonge groene jackfruit uit blik moest hebben, dus die heb ik gebruikt. Gekocht bij die grote toko bij de Makro, maar volgens mij heb ik het ook wel eens in kleinere toko's zien staan. Het is belangrijk dat je de jonge jackfruit gebruikt, anders is het te zoet.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1078 Gepost op: 16 april 2013, 11:44:39 »
Deze moet je hebben, in brine, dus niet in siroop.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #1079 Gepost op: 17 april 2013, 11:14:43 »
Ongeveer dit recept, alleen dan het origineel, dus zonder bonen.
In het kookboek stond dat je jonge groene jackfruit uit blik moest hebben, dus die heb ik gebruikt. Gekocht bij die grote toko bij de Makro, maar volgens mij heb ik het ook wel eens in kleinere toko's zien staan. Het is belangrijk dat je de jonge jackfruit gebruikt, anders is het te zoet.

Check, dank je wel. Ga ik ook eens mee klooien.
Dit http://herbivoracious.com/2011/09/larb-jackfruit-laotian-thai-salad-recipe.html lijkt me ook erg lekker.
,,,,فلافل