Ik had eergisteren een hele lekkere ratatouille gemaakt, met verse tomaten, courgette, gele paprika, wortel en kikkerwten. Verder alleen peper, zout, thijm, klein teentje knoflook en een beetje paprikapoeder, ik hou van de smaak van de verse groenten dus kruid een ratatouille nooit zo stevig. Had nog de helft over gisteravond, maar natuurlijk net geen zin meer in ratatouille. Ratatouille invriezen is geen succes (de courgette wordt heel eng van structuur), lang bewaren in de koelkast ook niet. Dus een transformatie-truuk, klink vies maar was verdomd lekker:
Ik heb als eerste de kikkererwten eruit geschept. Vervolgens in een aparte pan een uitje en een teen knoflook gefruit met flink wat garam masala en een beetje gewone kerriepoeder, versgemalen chilis en een beetje ketoembar. Daar de ratatouille bij gedaan, even doorgebakken, staafmixer erin tot ik een dikke, gladde saus had, en daar de kikkerwten weer bij gedaan. Het resultaat was een hele kruidige dal waar je de verse tomaat nog steeds heel goed in proefde. Nan brood en raita erbij.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de vegan boterhamworst van M!