Het ligt nog wel een beetje in de toekomst en de datum staat nog niet vast, maar vanavond hebben K. en ik wat gebrainstormd over het eten tijdens onze bruiloft. Aanleiding was een lieve kaart van mijn oma (met twee beertjes, een mannetje en een vrouwtje weliswaar, maar twee mannetjes hadden ze waarschijnlijk niet bij de Bruna). Wij hopen dat het in juli 2012 goed weer is en hebben besloten ons feestje na de formaliteiten bij mijn ouders (Leeuwarden dus) te vieren. Deels omdat het goedkoper is, maar vooral ook omdat het ongedwongener is. K. is vastbesloten zelf een imposante taart te bakken. En ik zit er ook steeds meer aan te denken om zelf het buffet voor te bereiden - catering is wel makkelijk, maar dan krijg je niet je favoriete gerechten. We hebben al gefantaseerd over tig salades, hoe we de buren zo gek krijgen de warme hapjes in de oven te zetten, en hoe leuk het wel niet zou zijn als ons huwelijksfeest ook culinair geheel door ons zou zijn verzorgd. En welk gereedschap we dan mee zouden moeten slepen en hoeveel voorbereidingstijd dat zou kosten.
De muzikale omlijsting wordt ook al door gasten afgedekt. We moeten alleen onze (schoon-)families er van overtuigen dat 'lollige' liedjes met dwangrijm en twintig coupletten niet op prijs worden gesteld. En de week daarop excursies naar de waddeneilanden, het planetarium, het stoomgemaal in Lemmer, en wat dies meer zij met degenen die nog wat langer in het Hoge Noorden blijven.