Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #860 Gepost op: 30 augustus 2011, 12:26:14 »
Gisteren marsepeintaart gemaakt samen met schoonmormel. Was zowaar nog redelijk gezellig ook :) Haar manier van werken vond ik iets minder leuk... niet nette vormen maken maar beetje uit de losse pols. (hier op werk kan ik de foto's niet linken doe ik vanavond) en ze heeft in mijn uitrolmat gesneden  :-\ terwijl ik gezegd had, dit is rolmatje en dit is snijmat  :-\

maar taart is wel erg mooi en lekker geworden (eerste denk ik 2e vind ik)
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 12:31:59 door lieve lijn »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #861 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:46:43 »
ja... schoonmoeders. Leuk en minder leuk. En dan straks in december lekker dwars een nieuw rolmatje aan Sint vragen via je lootje voor de familie-avond... :P Das een geintje hè!

mijn fijne keukengebeurtenis was deze: Een collega ging gister met vakantie, en zei tegen me: "ik heb een hele grote bak munt en die ga ik niet meenemen en ik krijg t vandaag ook niet op, wil jij 't?" Ja dus! en t is echt een goeie bak... heb 't vanmiddag in een watermeloensalade gedaan, heb er vanmorgen en nu net thee van getrokken  :yummie: en zit te denken... dat ik wel weet wat ik X en Y morgen als toetje ga serveren... Mojito's! Ah, t plezier dat je met een gekregen bak munt kunt hebben! :D
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 22:23:06 door Temari »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #862 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:02:27 »
Aaaaah, munt, lekker :)
Ik ben ook heel heel blij met de gigantische pot die hier op het terras staat (mijn F. is 3 maanden geleden alleen gaan wonen, en ik verblijf er wel 6/7 tegenwoordig, had ik dat al vermeld?)... Bij bezoek drinken we vaak mojito's, en ik moet eerlijk zeggen, dat hebben we ook al wel een keer zonder bezoek gedaan...
Heb er ook al yoghurtmarinade voor over de gebbq'de groentesatés te doen gemaakt, en ook een keertje bij couscous, met nootjes, rozijnen en ik weet al niet meer welke groentjes.

En schoonmormel van Lijn is vriendin van broertje... Fijn, trouwens, Lijn, dat je er een gezellige tijd mee hebt gehad. Ze is ook nog jong, hé, je krijgt haar nog wel opgeleerd  ;)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #863 Gepost op: 31 augustus 2011, 11:14:37 »
Dat is een gewone fijne gebeurtenis Greet lekker hoor zoveel munt.. Goed idee voor volgend jaar  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #864 Gepost op: 04 september 2011, 17:28:03 »
Ik ben aan het wachten tot de vaatwasser klaar is met mijn potjes te steriliseren, zodat ik ze kan vullen met zelfgemaakte piccalilly. Kom maar op met je winter en je stamppotten!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #865 Gepost op: 04 september 2011, 21:21:29 »
Ik ben aan het wachten tot de vaatwasser klaar is met mijn potjes te steriliseren, zodat ik ze kan vullen met zelfgemaakte piccalilly. Kom maar op met je winter en je stamppotten!

yummie!
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #866 Gepost op: 04 september 2011, 21:45:01 »
Heb je daar een recept van? Ik heb het al jaren niet meer gegeten, maar heb er nu wel terug zin in.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #867 Gepost op: 04 september 2011, 22:05:37 »
Hij stond nog open! (Dat boek is echt heel leuk trouwens, ik vind het ineens ook echt iets voor jou!)

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #868 Gepost op: 06 september 2011, 09:13:01 »
Ik ben er nu definitief achter: de vega-kip van A-fusion komt inderdaad uit de diepvries. Het was nog niet helemaal ontdooid toen het mij geserveerd werd (en daar werd zo enthousiast voor geëxcuseerd dat ik het weer bijna genant vond...)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #869 Gepost op: 06 september 2011, 19:51:43 »
Ik ben er nu definitief achter: de vega-kip van A-fusion komt inderdaad uit de diepvries. Het was nog niet helemaal ontdooid toen het mij geserveerd werd (en daar werd zo enthousiast voor geëxcuseerd dat ik het weer bijna genant vond...)

Cool. De nepkip van soyes/Veggiemaster smaakt het zelfde als die van Afusion, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat merk hebben. Ik heb in mijn diepvries vegakip van Dun Yong uit Taiwan, ik ga die vlug eens ontdooien, want mogelijk is dat die van A Fusion. Het irritante is alleen dat ik eigenlijk de helft wil ontdooien (want veel) maar het is in bevroren staat een samengeklonterd blok.
,,,,فلافل

« Reactie #870 Gepost op: 06 september 2011, 19:56:45 »
Het irritante is alleen dat ik eigenlijk de helft wil ontdooien (want veel) maar het is in bevroren staat een samengeklonterd blok.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #871 Gepost op: 06 september 2011, 20:09:08 »
Het irritante is alleen dat ik eigenlijk de helft wil ontdooien (want veel) maar het is in bevroren staat een samengeklonterd blok.

Wat een coole smiley.  :D Maar ik zie me nog niet een kettingaag op een stuk vegakip loslaten eigenlijk.
,,,,فلافل

« Reactie #872 Gepost op: 06 september 2011, 20:11:13 »
Wat een coole smiley.  :D

:gossip: Gerecycled uit een post van Christiaan
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #873 Gepost op: 06 september 2011, 20:14:27 »
Wat een coole smiley.  :D

:gossip: Gerecycled uit een post van Christiaan

Een ecofriendly smiley, da's dubbelcool. Die kettingzaag loopt zeker op groene diesel.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #874 Gepost op: 07 september 2011, 07:27:14 »
Daar hadden ze bij A Fusion duidelijk ook last van!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #875 Gepost op: 07 september 2011, 22:19:51 »
Hij stond nog open! (Dat boek is echt heel leuk trouwens, ik vind het ineens ook echt iets voor jou!)
Oh, thanx  :D

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #876 Gepost op: 08 september 2011, 08:27:26 »

Wat een coole smiley.  :D Maar ik zie me nog niet een kettingaag op een stuk vegakip loslaten eigenlijk.
Ik wel hoor. Nog in de bemodderde pumps van je reportage over de Schubbekuttevener schublip.

Heerschend programma zou dat zijn.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2011, 08:30:51 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #877 Gepost op: 09 september 2011, 12:05:03 »
Vanavond oppassen op de nichtjes van vriendjelief, omdat de dames ook van koken houden, gaan we samen pizza en chocomousse maken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #878 Gepost op: 10 september 2011, 01:12:32 »
Het ligt nog wel een beetje in de toekomst en de datum staat nog niet vast, maar vanavond hebben K. en ik wat gebrainstormd over het eten tijdens onze bruiloft. Aanleiding was een lieve kaart van mijn oma (met twee beertjes, een mannetje en een vrouwtje weliswaar, maar twee mannetjes hadden ze waarschijnlijk niet bij de Bruna). Wij hopen dat het in juli 2012 goed weer is en hebben besloten ons feestje na de formaliteiten bij mijn ouders (Leeuwarden dus) te vieren. Deels omdat het goedkoper is, maar vooral ook omdat het ongedwongener is. K. is vastbesloten zelf een imposante taart te bakken. En ik zit er ook steeds meer aan te denken om zelf het buffet voor te bereiden - catering is wel makkelijk, maar dan krijg je niet je favoriete gerechten. We hebben al gefantaseerd over tig salades, hoe we de buren zo gek krijgen de warme hapjes in de oven te zetten, en hoe leuk het wel niet zou zijn als ons huwelijksfeest ook culinair geheel door ons zou zijn verzorgd. En welk gereedschap we dan mee zouden moeten slepen en hoeveel voorbereidingstijd dat zou kosten.

De muzikale omlijsting wordt ook al door gasten afgedekt. We moeten alleen onze (schoon-)families er van overtuigen dat 'lollige' liedjes met dwangrijm en twintig coupletten niet op prijs worden gesteld. En de week daarop excursies naar de waddeneilanden, het planetarium, het stoomgemaal in Lemmer, en wat dies meer zij met degenen die nog wat langer in het Hoge Noorden blijven.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #879 Gepost op: 10 september 2011, 09:39:03 »
Klinkt goed Eelco, lijkt me een kwestie van heel veel voorbereiden en duidelijk plannen. Qua bakken en koken is het helemaal aan jullie toevertrouwd! Daar kan geen cateraar tegenop.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.