Voor Indiase ingrediënten wel een goeie plek, maar check altijd de houdbaarheidsdatum.
De Pakistaan is de Pakistaanse slager annex groentenboer annex kruidenier. Het stonk er wel erg naar vlees dit keer. (Het ruikt er eigenlijk altijd wel naar vlees, maar dit keer meer dan ik me kon herinneren.) Je moet wel eerst langs het slagersgedeelte lopen om achterin de kruidenierswaren te vinden. Hij verkoopt allerlei soorten gedroogde peulvruchten en specerijen (van TRS etc) en Indiase currymix voor ik weet niet hoeveel soorten curry, en dus ook bombay-mix-achtige meuk.
Hij heet Pakistaanse super, o.i.d.
en zit aan de Admiraal de Ruyterweg, net links van het begin van de Willem de Zwijgerlaan.
Als je daar in de buurt bent, zeker de Volkskruidentuin ook een bezoekje brengen, want meer specerijen en grotere cuteness. De Volkskruidentuin zit in de Kinkerstraat, ergens tussen Gary's muffins en de Bilderdijkkade. Hij wordt gerund door een Iraanse familie. Ik heb er gedroogde zure bessen gekocht; meende dat te herkennen als spul wat door de rijst zat die ik at bij Safran in Berlijn laatst.
Ze verkopen er 'kaniel', 'gemalen zoete hout', 'koreanderzad' en dergelijke, hence de cuteness.
Bedacht me achteraf dat ik ook wel gemalen granaatappelpitten had kunnen kopen, om het walnoot-granaatappelgerecht van Safran te kunnen proberen namaken. Ze hebben ook leuke middenoosters snoepgoed en gedroogde vruchten enzo. Maar geen verse eetwaren.
Je kunt ook klooien met gerookt paprikapoeder (voorzichtig mee zijn want gauw te overheersend), da's Spaans, dus bij Spaanse en andere deli winkeltjes in een busje.
Oja, gerookte-paprikapoeder, dat verkoopt de Volkskruidentuin ook. En eiwitpoeder. En vier soorten kerrie (zoete, kip-, pittige, ...). En heel veel soorten gedroogde kruiden. Steranijs. Rozenblaadjes. Verzin het maar.
O, en peulvruchten etc., schepbaar.