Wat is dat met supermarkten en al dan niet blij zijn? Ik ga één of twee keer naar de supermarkt om daar mijn basisvoorraad te halen - lekker saai: groente, kaas, melk, wijn (jawel) en dan nog zaken als tomatenpuree, kidneybonen, thee, koffie, boter, (kaas en,) eieren. Kruiden en sojaproducten koop je sowieso beter en goedkoper bij de locale toko of Turk.
Nu moet ik wel zeggen dat ik absoluut niet blij werd van mijn laatste AH-bezoek in Maastricht (voor de minder regelmatige forumlezers: ik woon en werk in Duitsland). Jemmig, gewone worteltjes (niet geraspt, niet gewassen) en aanverwante soorten zijn met een lichtje te zoeken. Ter compensatie wel een volledig schap 1+2+3+4=maaltijd. Ja hallo, als ik een prefab prak wil hebben, dan bel ik wel Domino Pizza.
Maar ik heb de Lidl herontdekt: no-nonsense, de meest verse (om 'verste' te vermijden) groenten in de wijde omgeving, compact doch compleet kaasassortiment, goede wijnen, verder ook alle basisingrediënten. Ik zou zeggen: AH, doe wat minder 'koken met Bob Ross' en lever gewoon goede basisproducten.