Geen fijne kookgebeurtenis, maar wel een fijne voorbereiding. We hebben vandaag groot ingekocht bij de Indiër in de Marienstraße. Een hele lading kruiden - vooral aanvulling van de voorraad (korianderblad, kaneel - echt veel betere stuff dan wat je in de supermarkt krijgt, currymix, peper, chilikruiden, dat werk), maar ook spul dat we nog niet hadden. Gedroogd citroengras (vers citroengras droogt te snel uit, ik heb het nooit in huis als ik het 'nodig heb'), gedroogde gember (even laten weken en ready to go) en dillezaad (geen flauw idee wat ik ermee kan, maar vast lekker in een verse curry). En goede basmatirijst. De verkoopster heeft een klant uitgebreid voorgelicht over gedroogde bonen en linzen - ik heb 'stiekem' meegeluisterd. En 'en passant' een aantal tips gegeven, omdat de situatie er om vroeg. Een echtpaar met boodschappenlijstje was zwaar onder de indruk van mijn kennis van zaken (tja, oefening baart kunst) en Kristof betichtte me van opschepperij (onterecht natuurlijk). Hoe het ook zij: ik heb weer nieuwe speeltjes!