Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #240 Gepost op: 30 december 2007, 21:08:17 »
He, mini-muffin-pannen bij de Hema?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #241 Gepost op: 30 december 2007, 21:29:16 »
He, mini-muffin-pannen bij de Blokker?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #242 Gepost op: 30 december 2007, 21:33:10 »
He, mini-muffin-pannen bij de xenos?



 :P
Dat verbaasde me namelijk ook wel, maar het assortiment van de Hema... nouja, dat ken ik zo goed als uit mijn hoofd. De interessante delen dan, maar toch.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #243 Gepost op: 30 december 2007, 21:43:15 »
Eigenlijk wel weer jammer dat je helemaal niets loslaat over je kennis van de producten bij de Blokker. :nosmile:



* cal¡mero loopt nog een beetje te klooien met o.a. vraag 3 van de kwis :P
[/size]
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #244 Gepost op: 30 december 2007, 21:44:58 »
 ;D
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #245 Gepost op: 30 december 2007, 22:25:25 »
Is er niet sprake van een spraakverwarring en noemt Fem een ander formaat pan een minimuffinpan dan Sanja? Die van de Hema in A'dam, da's toch een gewone muffinpan, niet een mini-muffinpan?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #246 Gepost op: 30 december 2007, 22:47:41 »
Zo'n blik (of siliconengeval) met 24 kleine ipv 12 grote deuken toch?

Ik zocht er zo een met 12 grote deuken en die waren overal uitverkocht, maar met 24 kleine deukjes kon ik ze wel nog krijgen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #247 Gepost op: 30 december 2007, 22:49:15 »
Hm 24 deuken kan niet missen zou je toch zeggen.
Toch geen misverstand dus   :)
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #248 Gepost op: 30 december 2007, 22:50:47 »
Hmm, dat zou betekenen dat ik bij mijn Hema een blik met 24 deuken zou kunnen kopen? Heb nu wel een heel mooie, maar die is maar 12 kleine deukjes en da's natuurlijk toch minder handig qua hoeveelheid.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #249 Gepost op: 31 december 2007, 14:37:11 »
Niet echt een fijne kookgebeurtenis, meer een eetgebeurtenis:
biologische oranje puntpaprika's bij de Aldi! Voor maar 1,50 voor 2 in een zakje :D. Maar nog meer fijne kookgebeurtenissen: zeer geslaagde tulband met choco, vijgen, abrikozen en rozijnen als cadeautje voor een vriendin en voor mezelf een ook erg geslaagde (al zeg ik het zelf :P) tulband met rum-rozijnen, walnoten, cranberries en yofu ipv boter.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #250 Gepost op: 17 maart 2008, 13:18:00 »
Mijn eerste poging tot het zelf bakken van vlaai!
(weliswaar met de bbm en kant-en-klare vlaaivulling, maar dat telt mee wat mij betreft). De vulling, abrikozen, was veels te zoet en er zaten niet van die lekkere stukjes in, dat was jammer. Verder was hij wel goed gelukt, en op binnen een dag (met 4 personen).

mjets

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #251 Gepost op: 22 maart 2008, 15:28:18 »
Niet echt een fijne kookgebeurtenis, meer een eetgebeurtenis:
biologische oranje puntpaprika's bij de Aldi! Voor maar 1,50 voor 2 in een zakje :D. Maar nog meer fijne kookgebeurtenissen: zeer geslaagde tulband met choco, vijgen, abrikozen en rozijnen als cadeautje voor een vriendin en voor mezelf een ook erg geslaagde (al zeg ik het zelf :P) tulband met rum-rozijnen, walnoten, cranberries en yofu ipv boter.

En dat yofu ging dus goed! En was dus overheerlijk?? Oe, tipje van de maand wat mij betreft dan. Straks kijken of manlief het door heeft...  :hypocrite:

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #252 Gepost op: 25 maart 2008, 18:27:56 »
Niet echt een fijne kookgebeurtenis, meer een eetgebeurtenis:
biologische oranje puntpaprika's bij de Aldi! Voor maar 1,50 voor 2 in een zakje :D. Maar nog meer fijne kookgebeurtenissen: zeer geslaagde tulband met choco, vijgen, abrikozen en rozijnen als cadeautje voor een vriendin en voor mezelf een ook erg geslaagde (al zeg ik het zelf :P) tulband met rum-rozijnen, walnoten, cranberries en yofu ipv boter.

En dat yofu ging dus goed! En was dus overheerlijk?? Oe, tipje van de maand wat mij betreft dan. Straks kijken of manlief het door heeft...  :hypocrite:

Ik heb het mijn ouders (fervente soja-haters) ook voorgezet en ze hadden niets in de gaten. Als je boter vervangt door yoghurt/yofu wordt het soms iets plakkeriger en minder kruimelig maar bij tulband vind ik dat juist lekker. ;)

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #253 Gepost op: 01 april 2008, 20:10:27 »
Voor het eerst helemaal perfecte tofu gebakken.
Lekker krokant, precies goed gemarineerd, niet aangebakken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #254 Gepost op: 01 april 2008, 20:14:01 »
Zelfs mn rijst heeft de juiste stickyness. Dat komt ook zelden voor.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #255 Gepost op: 27 april 2008, 01:38:59 »
Geen fijne kookgebeurtenis, maar wel een fijne voorbereiding. We hebben vandaag groot ingekocht bij de Indiër in de Marienstraße. Een hele lading kruiden - vooral aanvulling van de voorraad (korianderblad, kaneel - echt veel betere stuff dan wat je in de supermarkt krijgt, currymix, peper, chilikruiden, dat werk), maar ook spul dat we nog niet hadden. Gedroogd citroengras (vers citroengras droogt te snel uit, ik heb het nooit in huis als ik het 'nodig heb'), gedroogde gember (even laten weken en ready to go) en dillezaad (geen flauw idee wat ik ermee kan, maar vast lekker in een verse curry). En goede basmatirijst. De verkoopster heeft een klant uitgebreid voorgelicht over gedroogde bonen en linzen - ik heb 'stiekem' meegeluisterd. En 'en passant' een aantal tips gegeven, omdat de situatie er om vroeg. Een echtpaar met boodschappenlijstje was zwaar onder de indruk van mijn kennis van zaken (tja, oefening baart kunst) en Kristof betichtte me van opschepperij (onterecht natuurlijk). Hoe het ook zij: ik heb weer nieuwe speeltjes!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #256 Gepost op: 27 april 2008, 17:21:21 »
En 'en passant' een aantal tips gegeven, omdat de situatie er om vroeg. Een echtpaar met boodschappenlijstje was zwaar onder de indruk van mijn kennis van zaken (tja, oefening baart kunst) en Kristof betichtte me van opschepperij (onterecht natuurlijk).

 :heehee:

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #257 Gepost op: 02 mei 2008, 06:58:18 »
Ik had een chocoladecake met en chocolade-icing gemaakt uit 'How it all vegan'.
Jaimy gaat heel hard zuchten bij het horen van het woord vegan. :P Maar ondertussen wel bij het eerste theerondje drie, en bij het tweede theerondje 2 stukken zitten verschalken. ;D

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #258 Gepost op: 02 mei 2008, 23:16:51 »
"Oggi mangio vegtariano"
In de zomereditie van 'La cucina Italiana' is een special genaamd '100 % vega' opgenomen. Overigens volgt het blad ditmaal de menukaart met gli antipasti (3 van de 5 zonder vlees, i primi (allemaal zonder vlees), il pesce (vis), le verdure (alleen groente), i secondi (vlees, maar goed te maken met vleesvervangers) en i dolci (alleen zoetigheid). Dus alleszins de moeite waard om even in te bladeren bij de boekhandel alvorens eventueel tot koop over te gaan.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #259 Gepost op: 03 mei 2008, 17:25:29 »
Ik heb uit de losse pols een ananaschutney met paprika en rozijnen gemaakt. Geroosterd komijn- en mosterdzaad met teentje knoflook en blokje gember in de vijzel tot een pasta gekneed. Dit mengsel met paprika aangebraden. Ananas en rozijnen erbij. Vervolgens een halve kop balsamico en een paar eetlepels suiker. Dit op laag vuur zo'n 40 minuten laten sudderen tot de substantie stroopachtig was.

De azijngeur in de keuken was volgens Kristof niet te harden, maar het resultaat is - na afkoelen - erg lekker.

Het kan vast ook met verse ananas - ik wilde voorkomen dat ik de resten ananasstukjes uit blik (voor de Pizza Kristof) weer moest weggooien.
Gemüse ist mein Fleisch