Telor besengeh, mockbabi ketjap, sateh mockajam, terong belado, oblok oblok en urap urap. Daar komt zoetzuur (misschien zelf gemaakt), rempejek en emping (die ik geen van beide zelf maak) en rijst bij.
Eigenlijk al jaren vrijwel hetzelfde maar vorige jaar heb ik de urap uit Het Kookboek geprobeerd en die wordt het dit jaar weer. Vroeger maakte ik een veel nattere urap, de droge bevalt beter. Bovendien zijn veel van die rijsttafelgerechten al nat, een droog gerecht is een goede afwisseling en de versie uit ons boek is erg lekker.
Dit jaar is de oblok nieuw, dat komt ipv sambal goreng boontjes of sajoer lodeh, omdat ik graag een groentegerecht met tempeh erbij heb.
Vorig jaar maakte ik ook nog tahu ketoprak maar we zijn met drie minder dus kon er een gerecht af.
Een paar maanden terug maakte ik oseng oseng bij een rijsttafel, ik ben een beetje zoekende naar nieuwe combinaties van gerechten, de rijsttafel in deze samenstelling ken ik nu wel.
Voor vrijdag ga ik de preitaart uit Het Kookboek maken, seitangulash, een broodje met roggemeel en natuurlijk rauwkost. Vrijdag is aankomstdag en altijd lekker rommelig, niet iedereen komt tegelijk en sommigen moeten al wat eten als anderen nog niet gearriveerd zijn.
Ik heb er zin in, het is leuk iedereen te zien al zien we elkaar toch wel regelmatig. Het koken enzo vooraf is ook leuk en de inspanning wordt altijd erg gewaardeerd.