Een toch nog fijne kookgebeurtenis.
Ik had een recept voor wortelcake gekregen van mijn moeders Irakese achterbuurvrouw. Ik had alles gemengd en in een springvorm gedaan en het had al een half uurtje in een oven van 180 graden gestaan. Toen dacht ik het wel even met springvorm en rooster tegelijkertijd een verdiepingkje lager in de oven te zetten. Dat was niet zo slim, want natuurlijk kukelde de springvorm van het rooster en was de cake nog niet zo stevig en vlogen er dus klodders smurrie door de keuken.
Nou ja, gered wat er te redden viel en uiteindelijk is het met wat er nog wel in de springvorm zat toch nog een heerlijke cake geworden ook al ziet ie er niet uit.
Hier het recept.
4 eieren
1 kop suiker
3,5 kop bloem
2 koppen geraspte wortel
2 koppen fijngemaakte walnoten
1,5 kop olie
3 tl bakpoeder
1 tl kaneel
2 tl vanillesuiker.
Alles door elkaar mengen en in een ingevet bakblik. De baktijd moet je zelf maar even kijken. Ik had ´m eerst een half uur op 180 graden en daarna, toen ik ´m een verdiepinkje lager in de oven had gezet nog wat hoger. Gewoon maar een beetje opletten en er af en toe een satéstokje inprikken om te kijken of ie goed is.( als het stokje er niet te nat uitkomt.)
De kinderen vonden hem erg lekker, tot ze hoorden dat ik aan iemand vertelde dat er wortel doorheen zat.