Vegatopia Forum

Zuiderse types

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ine

Zuiderse types
« Gepost op: 26 juli 2006, 17:41:05 »
Hey,

Ik vraag me af of er veel Zuiderse types zijn van landen zoals Argentië, Mexico, Spanje, Brazilië die zelf vegetariër zijn?

Zelf ben ik absoluut gepassioneerd door deze landen, en toch ben ik zelf in de overgang van vlees-eter naar vegetariër.

Herkennen zich nog sommigen zich in deze situatie?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zuiderse types
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2006, 19:47:13 »
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken wat je nou met zuiderse types bedoelt. Mensen die uit die landen komen, mensen die het leuke landen vinden of vind je de kerels die daar vandaan komen gewoon lekker?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuiderse types
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2006, 22:27:57 »
Hey Ine, als je doelt op Nederlanderse vegetariers die dol zijn op zuiderse landen (waar veel vlees wordt geconsumeerd), dan herken ik mij daar wel in. Ik kom graag in Spanje, maar het dieronvriendelijke karakter van veel menukaarten maakt mij weleens moedeloos. Aan de andere kant moet je dit ook relativeren, ook in zuidelijke landen is vegetarisme in opkomst, zeker in grote steden. Ik vind vegetarisme en zuiderlijke landen iig goed te combineren.

Groetjes en succes met de overstap!
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Corrupted

Re:Zuiderse types
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2006, 00:09:12 »
In brazilie heb je echt supergoeie vegetarische/veganistische restaurants. Ik heb daar echt geweldig gegeten, alleen is helaas dit soort restaurants daar alleen 's middags open... Maar goed, vegetariers ijn daar zeker wel.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Zuiderse types
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2006, 15:39:14 »
De landen die je noemt zijn nogal verschillend, met een heel verschillende keuken.
Ik ken zelf niet veel vegetariers die graag naar Argentinie gaan, of bij een Argentijn gaan eten, je wordt toch de hele tijd geconfronteerd met die mega lappen vlees. Mexico is geen enkel probleem, mexicaanse restaurants ook niet, er zijn plenty vegetarische gerechten en het vlees is minder prominent aanwezig. Spanje is ook geen probleem, zolang je in de grotere steden blijft (of iedere dag patatas bravas met aioli wilt eten :vork:

Overigens:
"Zuiderse" types, dat is wel heel erg nagels over het schoolbord. "Zuidelijke" types is beter...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuiderse types
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2006, 16:44:27 »
Mijn echtgenoot is Noord-Afrikaan en eet al geruime tijd geen vlees meer. Dit is voor zijn familie niet zo vanzelfsprekend. Hij was vroeger ook een echte vleeseter die met zijn broers wedstrijdjes vleeseten voerde. Zijn ouders kweken en slachten schapen, kippen en eenden. Dus het is er met de paplepel ingegeven en toch heeft hij op zekere dag beslist om te stoppen (nadat hij 3 weken in een slachthuis had gewerkt, was hij zo gedegouteerd). Ook een turkse buurman viel laatst bijna van zijn stoel toen ik zei dat we geen vlees eten, van mij kon hij het nog aannemen, maar mijn man! Dat kon er echt niet in.

Re:Zuiderse types
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2006, 17:23:05 »
Overigens:
"Zuiderse" types, dat is wel heel erg nagels over het schoolbord. "Zuidelijke" types is beter...

Het zou wel eens kunnen dat je nu de zuiderburen Belgen tegen de haren in strijkt. :afro:
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2006, 17:35:36 door T de Fr@ñce »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Irene

Re:Zuiderse types
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2006, 16:35:41 »
Mijn moeder is Spaans, kom er elk jaar, moet zeggen dat mijn familie daar me redelijk plaagt omdat ik geen vlees eet (eigenlijk alleen mijn oom :P maar de rest vinden het wel vreemd en onnatuurlijk :( )
In restauranten hebben ze nooit eigenlijk een vegetarische maaltijd, dus als ik daar ben wordt het veel aardappelomelet eten (wat na één keer me zwaar de keel uit kwam  ::) ) ben maar één keer een 'vegetarisch' restaurant tegen gekomen, en het was idd vegetarisch, ze hadden er alleen maar salades en pizza margarita :-\
Oke en dat is dus in Valencia, de derde grootste stad van Spanje! (maargoed ik kom er graag, dan eet ik maar veel omeletten ;)
In een miniskuul plaatje ergens in Spanje (vraag me niet waar, mijn moeder wil me heel Spanje laten zien en Spanje is groot ::) ) heb ik trouwens weleens vegetarische maaltijden op het menu gezien :D

blauw

Re:Zuiderse types
« Reactie #8 Gepost op: 06 november 2006, 01:36:17 »
Ik heb in Spanje gewoond en ook een jaar lang een Colombiaanse vriend gehad. In Spanje werd ik meestal voor gek verklaard wanneer ik vertelde dat ik vegetariër was. Mijn vriend had zeer weinig respect voor vegetarisme wat ook één van de redenen was dat ik het uiteindelijk uitgemaakt heb.
Ik ken trouwens wel een Mexicaans meisje dat pas geleden vegetariër is geworden, maar ze mailt me dat het erg moeilijk is omdat familie en vrienden het niet begrijpen en het allemaal maar raar vinden en dat er ook niet veel produkten voor vegetariërs te verkrijgen zijn.
Dus volgens mij hebben die 'zuiderse' types vegetarisme toch nog een stuk minder geaccepteerd dan wij 'noorderse' types.