Als je aan het oostblok denkt, denk je niet meteen aan lekker vegetarisch eten. Op het platteland zal het zeker niet super zijn, maar in de ultrahippe studentenstad Krakow, kun je lekker eten.
Het stikt hier van de leuke koffietenten waar vanzelfsprekend "kawa" en "herbata" kunt drinken, maar ook heerlijke toetjes en taart kunt bestellen.
Mijn favoriet nu is "Botanica": de tosti-achtige broodjes mozzarella en tomaat en de cappucino zijn super!
Er is daar een engelstalige kaart, maar niet elke bediende begrijpt die, dus een beetje Pools spreken is makkelijk. Of een Poolse gids meenemen (zoals je lieve vriendingnetje die verbluffend goed Pools praat, denk ik dan
want dat Pools is erg moeilijk.
Botanica zit in de stad, en ik ben het adres vergeten, maar in een zijstraat van het centrale plein (Rycek).
Chimera is ook al weer leuk. Voor 5 gulden (dat rekent hier het makkelijkst
kun je daar een hele maaltijd aanwijzen en opeten. Het is bijna allemaal vegetarisch. Het adres is: 31-008 Krakow, ul. sw anny 3. (ook bij Rycek)
Een belevenis op zich is "the Pink elephant" (een keten: er zijn er hier 2): In een rij bestellen en dan als een gek op je eten springen als het keihard opgeroepen wordt. De risotto was er lekker, maar eigenlijk moet je daar pannenkoeken met kaas en slagroom eten. Slagroom eten ze daar ook met warme rijst en aardbeien.
Ook hebben ze hier chips met kipsmaak en die zijn vies.
Voor nu stop ik, want we hebben een soort eetdagje ingepland en ik wordt verwacht in het koffiehuis hier tegenover