Zie ineens dat er 2 berichten samen zijn gevoegd, mijn antwoord was dus voor Wendy:
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En ja inderdaad jij bent het bewijs. Jammer toch dat er nog zoveel vraagtekens gezet worden bij een moeder die zwanger is en vega eet. De meeste vega's zullen gezonder zijn dan de niet vega's. Daar ben ik heilig van overtuigd!
Je zult vast zelf ook al wel een hoop weten over baby's, maar wilde je even gerust stellen over vegetarisch eten voor de kleine. Ik werk op dit moment als aupair in de VS en zorg voor een kleine meid. Ze is nu 9 maanden en ik maak al haar eten, en weet er dus ook wel het een en ander van.
Vegetarische potjes zul je genoeg vinden, verder is het is super makkelijk om zelf fruit en groenten te pureren! Wij kopen het hier in het groot in, en dan kook ik alles, pureer het en stop het in een soort ijsblokjes bak met deksel en als alles mooi bevroren is gaan de etensblokjes in zakjes, zodat ik die bakken weer voor ander eten kan gebruiken.
Zolang je baby nog borstvoeding/flesvoeding krijgt, blijft dat DE bron voor alle vitaminen en mineralen enz...dus dan maakt het niet zoveel uit wat je extra geeft, het is meer als toevoeging en om te wennen aan vast voedsel! Mocht je wel een complete maaltijd willen maken voor de baby met dus iets van een vleesvervanger dan kan je gewoon een blok tofu pureren, hoeft niet gekookt te worden (is het altijd al) simpeler kan niet!
Haha, sorry voor dit hele verhaal, maar ben gewoon enthousiast nu ik merk hoe simpel het is om dit allemaal zelf te maken, en het geeft nog een goed gevoel ook als ik weer eens in de vriezer kijk naar de voorraad, gos waar je wel niet blij van kunt worden he
Een goede en gezonde zwangerschap toegewenst!