Ach, maar toen had je alcohol in je systeem, dat helpt
Mijn keuken wordt 2x per week schoongemaakt, maar als ik kook maak ik wel eerst het aanrecht schoon (Het aanrecht biedt een mooi uitkijkpunt op de tuin, vanuit katperspectief, en aangezien ik niet de illusie heb dat ik ze kan leren om er niet op te zitten als ik niet thuis ben - ik heb een open keuken, mogen ze er altijd op, behalve als ik aan het koken ben. Dat principe werkt best goed, maar voordat je iets doet in mijn keuken moet je dus wel het aanrecht schoonmaken.)
Nu kook ik meestal 1 keer per week en warm ik de rest van de week dingen op, dus het is niet heel veel werk. Ik pak wel iedere keer dat ik een doekje of schuursponsje gebruik een nieuw doekje (of nouja, een gewassen doekje).
Verder ben ik niet zo moeilijk, ik heb geen 10 verschillende snijplanken voor allerlei verschillende ingredienten. Ik probeer er alleen wel aan te denken om onbereid en bereid niet op dezelfde plank of met hetzelfde mes te doen. Maar ik stop wel heel vaak rauwe groenten in mond, dus ik weet niet of het echt uitmaakt.