Vegatopia Forum

Simpele gerechten tips

Anticarne

Simpele gerechten tips
« Gepost op: 23 juni 2006, 19:18:44 »
Toen ik begon met vegetarisch leven zat ik ook in een behoorlijke experimenteer en kook-fase. De meest uitgebreide en wilde gerechten maakte ik toen. Maar mijn leven is wat veranderd : tijdgebrek en stress maken het vaak lastig om 3 uur in de keuken te gaan staan en spullen te shoppen voor een maaltijd die ook nog eens alleen voor mezelf is (mijn vriendin lust bijna niets en is ook geen vegetarier) en waar ik altijd veel te veel van over houd.
Daarnaast ben ik er ook achter gekomen dat vaak eenvoudige combinaties en gemakkelijke gerechten soms minstens net zo lekker zijn als een uitgebreid en werkintensieve (exotische) maaltijd.

Een voorbeeld : tortillas (ik heb de afgelopen 4 jaar voor een tortilla fabriek gewerkt dus altijd gratis voorhanden  ;)) met goed gekruide TVP, knoflook, uien, salsasaus en sla en een beetje frijoles erin of erbij of versgemaakte guacamole. Evt. voorafgegaan door nacho's. Kost je 10 minuten in de keuken en is behoorlijk vullend en voedzaam.

Ik ben vooral op zoek naar de minder exotische dingen (mijn dieet bestaat al vrij veel uit italiaans, mexicaans, indiaas, chinees, grieks, thais, etc) maar uitdrukkelijk zo min mogelijk met kant-en-klaar producten.

Offline Bast

• 4.149
Re:Simpele gerechten tips
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2006, 10:31:43 »
Couscous. Snijd wat groenten en gooi die je een beetje zachter wilt hebben alvast bij de couscous.
Heet water (bouillon) erover et voila.
Verse kruiden erbij en je bent erg snel klaar.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline veggiesara

• 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2006, 12:14:27 »
Pasta is nog steeds handig en snel :p gewoon met tomatensaus of pesto (die kan je op voorhand bv klaarmaken of natuurlijk uit een potje kopen)

taniavanbart

« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:27:29 »
Pasta is zeker een goeie tip, maar je kan ook best wat eenpansgerechten met rijst maken. Wat koude gekookte pasta is ook een goeie basis voor een salade.
En my favourite (vaak toch): wok! Je haspelt vrijwel wat je maar wil door elkaar, en je kan er noedels of rijst bijdoen.

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2006, 15:01:00 »
)) met goed gekruide TVP,

Wat is dat?

« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2006, 15:15:15 »
)) met goed gekruide TVP,

Wat is dat?

Texturized Vegetable Protein?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner