Vegatopia Forum

Koeien

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2006, 22:49:21 »
volgens mij mogen bio-koeien wel naar buiten.
dit weekend zijn ze weer te bekijken, kan je het vragen.
volgens mij moeten bio-koeien naar buiten willen ze bio zijn.

Volgens de regels mogen kalfjes ook niet zo snel weggehaald worden, maar toch gebeurd het.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2006, 22:51:20 »
volgens mij ook, daarom koop ik ook bio-zuivel
en dit weekend zijn de bio-boeren te bezoeken, kan je het vragen

Gelezen inderdaad. Kan je het natuurlijk vragen hoe hun met de dieren omgaan.

Er zijn voor biologische veehouderijen wat regels e.d., maar goed..regels zeggen ook niet alles. En de kalfjes worden ook gewoon weggehaald bij biologische koeien. En dieren worden ook geslacht. En op veetransporten gezet e.d.

Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Koeien
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2006, 10:44:36 »
He, draakje is terug!  :D

En gelijk gaat het weer over koetjes en kalfjes.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Koeien
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2006, 13:55:56 »
Zullen we het over muggen hebben?
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Stem op de Partij voor de Dieren

Toni

Re:Koeien
« Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2006, 21:45:42 »
Ongelofelijk,nu ben ik toch al niet meer
zo melk drinker. Maar dat het zo gesteld was
zo erg voor die dieren, :sadley: en dan blijven ze
spreken: Melk is goed voor elk.  :confused:
Ach ja, als dit door blijft gaan, gaat de mens
er vanzelf wel ten onder,dit kan toch niet stand
houden zo. :-[

Veel liefs Toni :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koeien
« Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2006, 22:01:24 »
Ik betwijfel dat de mens ten onder zal gaan aan de melkindustrie...

Toni

Re:Koeien
« Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2006, 22:17:19 »
Dat bedoelde ik ook niet. :P
Ik bedoel aan al de ziektes die
door ons veroorzaakt wordt.
Door onze eigen wangedrag.
Als we alles maar ophokken, vindt
je het gek dat er dan ziektes ontstaan.
En de mensen die begrijpen het niet. :o
Of willen het niet begrijpen,want er wordt
goud geld mee verdiend. :confused:



Veel liefs Toni :)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Koeien
« Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2006, 22:25:16 »
Ik zie wel belangrijker oorzaken van mensenziektes. Dat er zoveel mensen zijn bijvoorbeeld die over de hele wereld vliegen.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2006, 00:38:14 »
Zuivelindustrie heeft veel macht in Nederland. Ze hebben voedingscentrum in hun macht. En de gezondheidsraad.
Objectieve gezondheidsinfo...  :nooo:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Koeien
« Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2006, 07:55:40 »
Zuivelindustrie heeft veel macht in Nederland. Ze hebben voedingscentrum in hun macht.

Niet zo overdrijven hè? Als het echt zo erg zou zijn als jij hier beweert, dan had het voedingscentrum vast niet de kaas uit de schijf van vijf gehaald, zoals onlangs nog is gebeurd.

Citaat
Objectieve gezondheidsinfo...  :nooo:

Hier sta ik overigens wel achter. Echt objectieve gezondheids-info is zeer moeilijk te vinden. En de invloed van de zuivelindustrie hierop moet je zeker niet onderschatten.


“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Koeien
« Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2006, 08:15:23 »
Zuivelindustrie heeft veel macht in Nederland. Ze hebben voedingscentrum in hun macht.

Niet zo overdrijven hè? Als het echt zo erg zou zijn als jij hier beweert, dan had het voedingscentrum vast niet de kaas uit de schijf van vijf gehaald, zoals onlangs nog is gebeurd.
Dat is vast allemaal onderdeel van hun strategie :paranoia:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Koeien
« Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2006, 09:01:28 »
Het is inderdaad heel ingewikkeld - en zeker op het net -objectieve informatie te vinden. Persoonlijk kom ik vooral veel zaken tegen die waarschijnlijk onder kwakzalverij vallen. In die hoek is melk ook verdacht. De waarheid ligt in het midden of daar ergens in de buurt. Tenminste: dat geloof ik.
En dan is ieder mens natuurlijk een ander mens...de een verdraagt geen komkommer en de ander geen melk.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2006, 13:59:58 »
Zuivelindustrie heeft veel macht in Nederland. Ze hebben voedingscentrum in hun macht.

Niet zo overdrijven hè? Als het echt zo erg zou zijn als jij hier beweert, dan had het voedingscentrum vast niet de kaas uit de schijf van vijf gehaald, zoals onlangs nog is gebeurd.

Kaas word nog volop aanbevolen. Boven tofu aan de mensen. Dat het op de schijf van 5 staat is niet veel bijzonders. Het gaat om de info die ze vertellen aan de mensen.

Citaat
Hier sta ik overigens wel achter. Echt objectieve gezondheids-info is zeer moeilijk te vinden. En de invloed van de zuivelindustrie hierop moet je zeker niet onderschatten.

idd. Gezondheidsraad geeft advies aan voedingscentrum die dat weer aan consument geeft. Maar dat er voor het voedingsadvies mensen advies geven die in de internationale zuivelbond zitten...dat weet men meestal niet he...

Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Koeien
« Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2006, 14:30:45 »
Ja joh, je hebt helemaal gelijk.
Ze hadden die gezondheidsraad en dat voedingscentrum gewoon vol moeten stoppen met Draakjes. Dan hadden we alle volkomen objectieve adviezen met het volste vertrouwen ter harte kunnen nemen. :-\

Ik zie trouwens dat de gezondheidsraad bevolkt wordt door rond de tweehonderd leden. Is het dan gek dat een enkeling met de zuivelindustrie te maken heeft? En trouwens:
Citaat
De leden worden benoemd bij Koninklijk Besluit.
Dus wie moeten we nou verantwoordelijk stellen voor het domineren van de gezondheidsraad door de zuivelindustrie? De koningin?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Dee

Re:Koeien
« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2006, 14:56:26 »
De koningin zit natuurlijk mee in het complot.

Excuseer me even terwijl ik :  :pukey:

edit: domme typo
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2006, 16:26:06 door Dee »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2006, 15:47:33 »
Ze hadden die gezondheidsraad en dat voedingscentrum gewoon vol moeten stoppen met Draakjes. Dan hadden we alle volkomen objectieve adviezen met het volste vertrouwen ter harte kunnen nemen. :-\
Nee, maar wel objectieve mensen met kennis van voeding en niet direct alles wat niet zuivel promoot weggooit in prullenbak.

Citaat
Ik zie trouwens dat de gezondheidsraad bevolkt wordt door rond de tweehonderd leden. Is het dan gek dat een enkeling met de zuivelindustrie te maken heeft?

Gezondsheidraad bestaat uit allerlei mensen die bepaalde kennis hebben. Gezondheid gaat niet alleen over voeding. Er zitten groepen in die kennis over voeding hebben (dietisten e.d.), maar ook over andere dingen als psychiatrie, toxicologie e.d.

o.a.
- Prof. dr. F. Kok
- Prof. dr. C. van Weel
- Prof. dr. W. Saris
- Prof. dr ir G Schaafsma
hebben banden met zuivelindustrie. Ik heb genoeg info om het twijfelachtig te maken of ze goede adviezen te kunnen geven.

Citaat
De koningin?

Nee, denk het niet. Hoewel ik die ook wel weg wil hebben. Ceremonieel kan ze blijven maar verder... Maar dat is een andere discussie ;)
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2006, 15:52:03 door Draakje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Koeien
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2006, 17:16:20 »
Mag het weer on topic? Het is vanzelfsprekend dat veganisten zuivel verketteren en dus het Voedingscentrum willen dissen, dat weten we nu wel.


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Koeien
« Reactie #38 Gepost op: 15 juni 2006, 23:17:22 »
Mag het weer on topic? Het is vanzelfsprekend dat veganisten zuivel verketteren en dus het Voedingscentrum willen dissen, dat weten we nu wel.

Heeft er niets mee te maken. Als je er gewoon als een nuchter persoon tegen aankijkt zie je ook wel dat je er bij kan twijfelen. De informatie zegt genoeg erover.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Koeien
« Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2006, 23:25:37 »
Tja, de zuivelindustrie is dan ook wel ietwat fout. Ik zie de reclame voor melk ook echt als ouderwets propaganda. Er zijn dus ook wel mensen die niet letten op E-nummertjes maar evenzo niet zoveel van zuivel moeten hebben, zoals ik. En niet eens onwille van een gezondheid.