Jullie hebben gelijk, de hulp van familie zou dan beter zijn geweest, en zij hadden dan ook allemaal ervaring gehad met borstvoeding. Mijn moeder heeft nooit borstvoeding gegeven want tegen haar werd gezegd: Waarom zou je zo moeilijk doen, geef gewoon makkelijk kunstvoeding! In haar tijd was inderdaad de kv-lobby de oorzaak dat er minder borstvoeding werd gegeven.
Voor mijzelf geldt dat trouwens helemaal niet, ik ben door alle instanties gesteund om borstvoeding te geven, zelfs in het ziekenhuis viel het erg mee. Alleen is er in het ziekenhuis niet genoeg tijd om je goed te helpen. De verpleegster probeerde me op dag een al te helpen om twee kinderen tegelijk aan te leggen, maar dat gaven we al heel snel op. Als ze alle tijd had gehad had ze me eerst beter geholpen om er voor te zorgen dat allebei de kindjes goed hapten en zouden we daarna pas zijn gaan proberen om er twee tegelijk te doen. Maar nu dacht ze waarschijnlijk, twee tegelijk gaat sneller, we proberen het gewoon!
Stress is bij mij ook een belangrijke factor geweest waardoor het niet goed lukte, helaas!