Vegatopia is inmiddels helemaal geschrapt.
Leuk hoor, als Jan en alleman in zo'n stukje tekst kan zitten kloten.
Voor dit soort onderwerpen is wikipedia helaas niet altijd objectief. Als iemand een paar woorden verandert kan hij zo een heleboel mensen op het verkeerde been zetten. En de moderators/controleurs van wikipedia kunnen niet bij iedere aanpassing weten of het wel allemaal juist is wat er staat, zij weten bijv. ook niet alles van het vegetarisme. Daarom moet je oppassen wat er toegevoegd wordt en het objectieve van het subjectieve kunnen scheiden. Daarbij komt dat de Nederlandse wikipagina over vegetarisme eigenlijk niet uitgebreid genoeg is, lang niet alles is verteld. Als je het vergelijkt met de Engelstalige pagina dan denk ik dat die veel betere informatie geeft.
De Nederlandse pagina kan natuurlijk ook veel groter gemaakt worden. Maar dan moet wel iemand alles uit het Engels willen vertalen of het allemaal weer op de juiste manier kunnen aanpassen, van samenvatting naar een uitgebreide beschrijving. Ik heb zelf eens wat (redelijk) bekende Nederlandse vegetariërs aan de lijst toegevoegd. Een andere bepaalde echter dat die mensen niet belangrijk genoeg waren om echt door veel mensen gekend te worden en heeft ze er dus weer van afgehaald. Toen is er een lijst gekomen met buitenlandse vegetariërs erbij, wat ik juist zo overbodig vind omdat je daarvoor veel beter op de Engelse pagina kunt kijken, maar die lijst blijkt nu opeens ook weg te zijn.
Om ontopic te blijven, ik denk dat een aparte pagina over het pescotarisme veel zal helpen. Die is er ook in het Engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pesco/pollo_vegetarianismRest de vraag wie de behoefte heeft om daar een stuk over te schrijven, ik niet als niet-pescotariër. En ik denk dat het belangrijk is om veel links bij wiki-artikelen over het vegetarisme te plaatsen, zodat mensen kunnen inzien dat ze voor echt betrouwbare informatie beter verder op het Internet kunnen kijken.