Vegatopia Forum

Stadslokaal Burgerzaken - Leiden

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Stadslokaal Burgerzaken - Leiden
« Gepost op: 10 mei 2006, 20:13:56 »
Dat je hier terecht kunt voor een fijne kop koffie wist ik al. Stiekem had ik al eens de lunchkaart bestudeerd en ook dat zag er okee uit. Sowieso is de sfeer er erg prettig, veel lichte kleuren en veel licht. Klein binnenplaatsje achter, een lange krantentafel en altijd vrolijke bediening.
Toen we vandaag spontaan besloten ergens een hapje te gaan eten, lag Burgerzaken redelijk voor de hand. Blij dat we hierheen gegaan zijn! Van de voor- en hoofdgerechten is ongeveer een kwart vegetarisch (2 voor en keuze uit vega tapasje en 2 hoofd). Vooraf hadden we een kruidensalade met tomatencrostini en canneloni met geitenkaas en rucola. Als hoofd portobello met knoflookrisotto en gegratineerde kaas en ui. En ratatouilletorentje met sesamcrackers en bietensausje. Erg lekker, al was de rozemarijn is het laatste gerechtje iets te aanwezig. In ieder geval een echte aanrader om als vegetarier te gaan eten.

http://www.stadslokaalburgerzaken.nl/

Citaat
De koks van BurgerZaken werken uitsluitend met verse produkten en besteden veel aandacht aan de vegetarische keuken. Naast de lunch- en dinergerechten zijn er dagelijks wisselende soepen, salades en specialiteiten. De voorliefde voor de mediterane keuken is te proeven in het uitgebreide tapas-aanbod. De gerechten van de kaart kennen invloeden van keukens uit alle windstreken.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2006, 22:26:42 door Sander »

Offline Sam

• 7.191
Re:Stadslokaal Burgerzaken - Leiden
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2006, 14:27:13 »
Leuk om te lezen, hier moet ik dan ook maar eens naar toe!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Periwinkle

« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2006, 00:23:10 »
Ik kan de link op het moment niet openen, maar lijkt me een goede tip, waar zit het dan? (Ik woon in Leiden, maar ben niet zo heel goed met de straten)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2006, 13:20:05 »
Heel makkelijk te vinden: je weet de Breestraat? Daar staat het stadhuis. Burgerzaken zit aan de achterkant van het stadhuis, het is in wezen een deel van het stadhuis en ligt aan het stadhuisplein.

Periwinkle

« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2006, 22:50:39 »
Ow daar! Ok, daar kom ik vaak genoeg langs, zal eens wat vrienden uitnodigen! (Wilde ook al naar restaurant Splinter gaan, is iemand daar al eens geweest?)

Miriam

« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2006, 14:15:24 »
Dat wat deel is van het stadhuis is City Hall http://www.restaurantcityhall.nl/ Burgerzaken ligt schuin tegenover het Stadhuis in de Breestraat, Splinter is leuk, maar van een heeel ander soort... (bij mij komt alleen even het woord geitenwollensok op... wel echt heel leuk, maar niet te vergelijken met bijv. Burgerzaken)

Periwinkle

« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2006, 22:50:26 »
Haha...mmm, daar identificeer ik me dan weer helemaal niet mee. Ow, over geitenwollensokken gesproken, ik krijg zo vaak op me af "jij vegetarier? daar vind ik je helemaal het typ niet voor" heb daar laatst zo genoeg van gekregen dat ik maar zei "Jij dooie kalfjes eter? daar vind ik je nou helemaal het typ niet voor" Gelukkig was het iemand die ik sowieso al niet mocht. Moet maar niet meer zo uit me slof schieten haha.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2006, 21:21:25 »
Oeps, twee zaken door elkaar gehaald, excuses!

Burgerzaken ligt aan de overkant van het Stadhuis. Vrienden van mij hebben er hun bruiloft gevierd een paar jaar terug. Het is een gezellige tent, leuker dan CityHall  ;) Zou ik zeker eens langs gaan met vrienden.

Splinter heeft een eigen draad, is voor mij een beetje te veel volkoren (70/80-er jaren vegetarisch), maar ze hebben wel lekker eten en volgens een paar vleeseters in mijn kennissenkring de beste biefstukken van Leiden...
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2006, 21:26:30 door Sam »

Offline Dame Noire

• 326
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2009, 21:56:59 »
Net gegeten bij Stadslokaal Burgerzaken in Leiden  ;D
Ik wilde er al een hele tijd naar toe, ook omdat ik gehoord had dat ze veel aandacht hebben voor vegetariƫrs, en dat was op het eerste gezicht ook zo want de kaart bestond uit 2 vega-gerechten, 2 vleesgerechten en 1 visgerecht.
Ik had 'Wortellasagne met saffraan en kikkererwten, paddenstoelen-basilicumsaus
en gebraiseerde bindsla', heel erg lekker, en op een prijs waar je elders een fantasieloze spinazie-lasagne voor krijgt. Mijn moeder werd ook verleid tot iets vegetarisch en dat viel ook in de smaak. Als toetje had ik 'Vijgenparfait met sherrymousse en granaatappelsiroop', die was ook lekker alleen was de vijgenparfait te zoet. Ook zat er een stuk bakpapier onder de lasagne, waar ik dankzij twee glazen wijn op een lege maag de helft van opat voor ik het merkte  ::)
Echt heel erg lekker, zeker een aanrader!