Ik heb mijn zoons braaf en volgzaam laten inenten op de door de huidige medische wetenschap bepaalde leeftijd. Ik word eerlijk gezegd een beetje iebelig van die 'kritisch prikken mensen'. er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die bijwerkingen krijgen van inentingen. Maar er zijn ook kinderen die bijwerkingen krijgen van noten heb ik pas ergens gelezen. Die gaan er namelijk dood aan. En zo zijn er vast nog honderden stoffen, te bedenken waar kinderen bijwerkingen van krijgen, gewoon stoffen te vinden in de natuur. Ik ben geen arts, ik ben geen wetenschapper en ik ben van nature kritisch en stel (bijna) alles ter discussie. maar ik ga niet op eigen houtje op basis van google.nl mijn kinderen inentingen onthouden. Simpelweg omdat ik te weining kennis heb en niet in staat ben om die kritische (pseudo) wetenschappers te beoordelen.
Het is volgens mij nog steeds zo dat dierproeven verplicht zijn zolang er geen goed alternatief is om medicijnen te testen. Er wordt te weinig geld uitgegeven aan het ontwikkelen van alternatieve testen en te weinig geld aan het valideren van die testen (ook dat is een traject op zich). Dus hup: meer geld naar onderzoekers om per dierproef een alternatieve test te ontwikkelen en te valideren. En op de een of andere wijze een manier vinden om de geneesmiddelen industrie te stimuleren om alternatieve testmethoden te ontwikkelen..... ik weet zo snel geen manier, suggesties iemand?
Ik heb 0 vertrouwen in de overheid. Maar ik kan me niet voorstellen dat de overheid omwille van verdiensten babies met risicovol vaccin laat volspuiten. Of ben ik dan toch te goed van vertrouwen?