Hai allemaal,
Ik zal me eerst maar even snel voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht op Vegatopia is! Ik ben Cinnamon, ik ben 17 jaar en ik kom uit Hoorn. Ik eet nou al bijna 5 maanden geen vlees meer, en gebruik ook amper zuivel meer. Van mijn moeder moet ik in ieder geval 1 x in de 14 dagen vis eten, maar ik dram door en zorg vanzelf wel sneaky dat dat niet meer hoeft (vitamines en andere blahblah argumenten). Ik ben dus geen ''echte'' vegetarier, alhoewel ik niet vind dat je moet spreken over echt of niet echt, en ik hou er ook niet van om mensen ik hokjes te stoppen.
Dus
Hoe dan ook, ik had een vraagje waar ik niet direct antwoord op kon vinden
Een week geleden heb ik (om duidelijke redenen
) bij de drogist een laxeermiddel gehaald, dulcolax ofzo. Het waren pilletjes en je mag er vanaf 10 jaar 2 per dag nemen. Snachts heb ik er een hele ernstige en enge reactie op gehad, iedere 20 seconden flauwvallen, lijkbleek zijn (zelfs lippen), niet meer in staat te ademen of te staan, in ieder geval niet leuk. Mijn moeder heeft het er toevallig met een vriendin van haar over gehad, die ook geen vlees eet, en zij vertelde dat sinds zij geen vlees meer at, zij anders is gaan reageren op bepaalde medicijnen. Hebben meer mensen dat, want volgens mij was het gewoon puur toeval.
Ook zei zij dat ze bij haar huisarts B12 injecties moest halen. Is dat nodig of is dat per individueel geval anders? Ik heb me er eigenlijk niet zo heel erg in verdiept
maar ik slik wel ijzertabletten en gewoon multivitaminen waar ook B12 inzit.
In ieder geval sowieso wel slim om naar de huisarts te gaan en in ieder geval te zeggen dat ik geen vlees en zuivel meer gebruik? Die vrouw dacht dat het misschien ook ijzer of vitamine B12 gebrek kon zijn.
* ff iets positievers* Het lijkt wel alsof ik veel meer energie heb, ik mis het vlees totaal niet, en mijn huid ziet er ook beter uit
Ik wist trouwens niet waar ik dit moest plaatsen, dus ik hoop dat het hier goed staat
Liefs, Mij