Vegatopia Forum

Jij vegetariër, je ouders niet?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Eris

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #100 Gepost op: 19 december 2009, 00:34:10 »
Ik eet sinds een paar maanden vegetarisch, sinds ik op mezelf woon. Omdat ik nu nog ongeveer een keer per week bij mijn ouders eet vergeten ze het wel eens, maar we hebben altijd een salade erbij en dan geef ik mijn porsie gewoon aan m'n broertje. Ze begrijpen het ook wel, bij ons thuis wordt twee keer in de week vis gegeten, twee keer kip, twee keer rund of varrekensvlees en een keer vegetarisch. En allemaal biologisch, dat kan ik als arme student niet betalen hoor :P Dus nu is eigenlijk de dag dat ik mee-eet standaard de vegadag van de week.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #101 Gepost op: 19 december 2009, 01:04:40 »
Wow wat een vast voeder ritueel. Mijn ouders eten 7x in de week warm, verder leggen ze zich niet vast hoor.
Helaas behoort vega en bio niet tot hun vocabulaire dus jij hebt het beter getroffen!

Eris

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #102 Gepost op: 19 december 2009, 15:50:09 »
Tsja, zo vast is het nu ook weer niet, maar gemiddeld genomen zeg maar. Toen ik en mn zusje noch jong waren konder we niet zonder een vast voeder ritueel, woensdag pannekoekdag etc. :P

Lotte1991

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #103 Gepost op: 28 februari 2010, 23:55:16 »
Het laatste bericht is alweer een tijdje geleden zie ik, maar ik doe toch maar even m'n verhaal! (i'm new!)

Ik werd vegetarier toen ik 7 was.(ben nu 18) Ik begon erover toen ik 6 was, maar m'n ma heeft het een jaar weten uit te stellen, totdat ik gewoon niets meer at. Toen ik 6 was vond ze me te jong, ze vond dat ik nog niet zo'n beslissing kon nemen, maar ze had uiteindelijk geen keus dus tja! Ook begreep ze er nix van, ik was de grootste vleeseter in huis! Ze vond het zo zielig als ik dat niet meer kon eten, haha!

Nou sindsdien ben ik vegetarier! Het is volledig geaccepteerd hier, niets aan de hand! Ze eten helaas nooit vegetarisch mee, soms een ''vega'' pizza, maar dan houdt het ook op! Ze vinden het gewoon niet lekker. Heel vreemd trouwens! Bepaalde vleesvervangers die ik echt niet te eten vind, vinden zij juist wel weer redelijk lekker! En andersom! Herkent iemand dit?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #104 Gepost op: 01 maart 2010, 00:01:48 »
Je hele verhaal klinkt of ik het geschreven heb, dus ja ik herken het wel (behalve dat ik iets ouder ben nu). Welkom hier trouwens, Lotte.
Ik heb verder ook geen last bij mn ouders behalve dat ze het fantastisch vinden om te vertellen dat ik vroeger het fondue vlees zo lekker vond dat ik het rauw at.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #105 Gepost op: 03 maart 2010, 16:35:14 »
Ik werd vegetarier toen ik 15 was, en een van mijn zusjes (toen 11) besloot om mee te doen. De andere wilde niet, die wil nu bij het avondeten eigenlijk vaker vegetarisch eten, maar wil ook gewoon een frikadel bij de patat :p
Mijn vader vindt het onzin en mijn moeder is allergisch voor melk en soja, en dan wordt het al wat lastiger.
Veel discussie is er bij ons niet geweest, er wordt nu gewoon voor ons apart gekookt met vleesvervangers. Mijn zusje en ik weigerden gewoon om het vlees op te eten, en mijn moeder is dietist dus die wil dan wel weer zorgen dat we onze voedingsstoffen wel binnenkrijgen :p

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #106 Gepost op: 04 maart 2010, 10:12:27 »
Ik vind het wel vreemd dat jullie vaak spreken van meedoen in plaats van niet meedoen.


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #107 Gepost op: 04 maart 2010, 19:15:03 »
In de wereld waarin wij leven is dat ook de meest logische woordkeuze.

sufferthebear

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #108 Gepost op: 17 mei 2010, 16:39:43 »
Ik ben zelf 15 jaar en woon dus uiteraard nog bij mijn ouders, die beiden niet vega zijn, net als mijn broertje.
Er zijn bij ons totaal geen problemen: Ik krijg gewoon elke dag mijn vleesvervanger. Soms uit een pakje, soms krijg ik champignonnetjes oid, soms ei, dat verschilt per dag.

nadeel is wel dat ik nooit 'echte' vega gerechten eet zonder vleesvervanger, zoals kikkererwten-, paddestoelen- en linzengerechten. Dat vind ikzelf namelijk ook erg lekker.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #109 Gepost op: 17 mei 2010, 19:20:58 »
nadeel is wel dat ik nooit 'echte' vega gerechten eet zonder vleesvervanger, zoals kikkererwten-, paddestoelen- en linzengerechten. Dat vind ikzelf namelijk ook erg lekker.

Gewoon een (klein) blikje opentrekken en opwarmen. Helemaal niet moeilijk.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

sufferthebear

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #110 Gepost op: 17 mei 2010, 21:31:01 »
nadeel is wel dat ik nooit 'echte' vega gerechten eet zonder vleesvervanger, zoals kikkererwten-, paddestoelen- en linzengerechten. Dat vind ikzelf namelijk ook erg lekker.

Gewoon een (klein) blikje opentrekken en opwarmen. Helemaal niet moeilijk.


Wel met ouders (en dus regels waar ik me aan dien te houden, zoals ik al zei ben ik 15 en heb ik dus nog niet zoveel zelf te zeggen), en al helemaal met de stiefvader-en-stiefzus-situatie bij ons in huis. We eten samen, als iedereen iets anders erbij gaat nemen is het absoluut niet bevorderlijk voor de sfeer (wil iedereen wel wat extra's/anders, eet nooit meer iemand iets wat ie niet lekker vind etc) en sfeer is al een moeilijk punt met stieffamilie. Ik heb er maar tevreden mee te zijn, over iets meer dan 3 jaar rond ik mijn VWO af en ga ik studeren, de eet-vrijheid komt dan wel.


Aiko

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #111 Gepost op: 18 mei 2010, 17:59:46 »
Ik werd vegetarier toen ik 13 was, nu zon 7 jaar geleden (wooh... echt al zeven jaar.. verbaasd)

Wacht maar tot je zo oud bent als ik (en dat gaat snel!). Dan kun je zeggen dat je al twintig (!) jaar vegetariër bent. Ik mag nu al zeggen dat ik dat negentien jaar ben. Een veel te hoog getal. Volgens mij was het begin nog in de tijd dat er niet zoiets als internet bestond, en mensen nog niet konden vliegen...

Opa is nu uitgesproken.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #112 Gepost op: 18 mei 2010, 23:47:17 »
Wacht maar tot je zo oud bent als ik (en dat gaat snel!). Dan kun je zeggen dat je al twintig (!) jaar vegetariër bent.

Ach, guppie. Ik ben al 23 jaar vegetarier. Oma kan je vertellen dat het steeds sneller blijft gaan.
(gelukkig weet ik wel dat 'opa' ouder is dan 'oma', maar het is wel leuk iemand eindelijk Guppie te kunnen noemen.)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #113 Gepost op: 19 mei 2010, 00:18:44 »
Ahum... zie ik er zo jong uit?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #114 Gepost op: 19 mei 2010, 19:50:31 »
Ik wist dat je zou komen ;)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #115 Gepost op: 19 mei 2010, 20:14:26 »
 ;D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Jij vegetariër, je ouders niet?
« Reactie #116 Gepost op: 23 mei 2010, 23:28:50 »
Ik was ook de enige thuis die besloot veggie te worden en dit nu, na ik denk zo'n 15 jaar, nog steeds is.
In het begin werd er wel wat moeilijk over gedaan... en volgens mijn tante heeft mijn moeder ook wel eens gelogen over een gerecht (en dat er dus toch iets van vlees of iets dierlijks in zat). Ze zijn het wel steeds meer gaan accepteren... nou ja accepteren, ik weigerde gewoon nog om vlees of vis te eten, dus hadden niks te willen  ;)
Eigenlijk jammer dat niemand me is gevolgd.....
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi